Brug af smileys
IndtastResultat
 :-)
 :-(
 8-)
 :-D
 ;-)
 x-(
 :-o

 Kun for VIP
 :-x
 8-o
 :-up
 :-dn
 :love)
 :spin)
 :what)
 :glory)
 :$$)
 :ws)
 :p

Max. 5 smileys pr. indlæg.
VIP's dog 10 smileys pr. indlæg.

 
Vigtigt
Indlæg med intetsigende overskrifter som 'Se her' eller 'Hjælp mig' slettes prompte.
Det samme gælder køb/salg-annoncer. Disse skal postes i MARKEDET

Forum : Biler - styling
Navn:
E-mail:
Tekst du besvarer...
Sv: 4AGZE frontmonteret intercooler? af Magnussen
Man mister som reglet HK ved at front monter en IC ved samme tryk. Grunden ligger i at når luft "vandre" og den så møder noget, måske en bøjning så bliver luften kastet rundt inde i røret og rammer faktisk hinanden, og det skaber så modstand i rørene. Altså et tryk tab. Luftens tempartur er tæt på den samme, så det ændre heller ikke noget. Så er den standard og man har hul i hjelmen, så lad ICen blive der oppe. Så kan det nemlig bedre betale sig at have en kort vandring og et par grader varmer luft. Subaru tænker meget over hvordan de skal bygge deres motor vær gang de laver en ny. Og hos dem er ICen vær gang i toppen. Kort vandring. Skal du så hæve trykket, men stadige køre med sammen IC, så lad den blive der oppe, da der nok med modstand i den IC. Lav heller noget "udsugning" af motorrummet i stedet så du bringer varmen ned i motorrummet. Men skifter du ICen, og du ikke kan finde en Upgrade til den topmonteret, så smider man den bare ud i fronten. Nu for du jo rigtig meget køling på luften, da din overflade er større. Og ICen i sig selv er ikke nogen modstand. Så den eneste modstand der er, er den i rørene. Og modstanden i det gamle system var bestemt af en IC og lidt men ikke meget rørføring. Så var der noget med benzinen. Hvis ens luft temp. måler til motorstyring sidder efter ICen orig. så flytter man bare den med over i røret mellen IC og spjæld. Luft mængden måles stadige via MAP sensoren, og da der ikke er ændret på andet en ICen og rørføring så er det stadige topstykke, manifolder, knaster og ventiler der sætter begrænsning for meget flow der er til cylinder ved et givet tryk. Tuning går ikke ud på hvor meget tryk man kan køre med. Men hvor meget flow man kan få igennem til ens cylinder. Man for mere holdbarhed ud af flow. Men at hæve trykket er det billigste.
Overskrift:
Besked:
Klik for at indsætte smiley:
             
FED start - FED slut

Af sikkerhedsmæssige årsager, bedes du indtaste den 6-cifrede kode fra feltet herunder.
Denne funktion er kun gældende for ikke-medlemmer.

Signatur:Ingen signatur oprettet