Sv: Fuldt justerbar undervogn af Tommy Brink Nielsen 2.1 Fjedermontering, der sænker mere end 40 mm i ubelæsset stand (eller evt.
ved uoriginal justeringsmulighed giver mulighed for større sænkning end 40 mm) eller giver øget højde i ubelæsset stand (fx supplerende bagfjedre eller
afstandsklodser), anses som en konstruktive ændring , der skal registreres
efter forudgående godkendelse hos synsvirksomheden, hvor det vil blive
angivet, at der er »konstruktive ændringer« på bilen. Dette vil komme til at
fremgå af bilens registreringsattest . Der må ikke være forbehold for bilens
originalt garanterede totalvægt og akseltryk. Hvis der er betingelser til fx
bilens mindste akseltryk i tom tilstand, skal dette være overholdt. Fjedrene
skal sidde spilfrit i deres fjederskåle – også ved fuld udfjedring af hjulene.
2.2 Ved synet skal foreligge
enten
- accept fra køretøjsfabrikanten. Dette kan fx være i form af køretøjsoplysninger
i instruktionsbog, datablad eller lignende - af køretøjsfabrikanten
udgivet - teknisk materiale.
eller
- prøvningsrapport fra et anerkendt prøvningslaboratorium (fx TÜV),
hvoraf det fremgår, at køresikkerheden ikke er forringet. TBN Extreme supporter