Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Råd til ny avensis



Forum rating: Top 500+
Onsdag 20-12-2017 kl. 16:55
    Vis profil  
Min gamle avensis 2.0 benzin fra 1999 er stået af. Desværre, det er ellers en dejlig dame.

Jeg skal nok have en ny brugt, og jeg kan se at der langt flere dieselbiler til salg end benzin.
Jeg har faktisk lidt kig på en diesel, selvom jeg kun kører 17 km på arbejde. 10 af disse km er på motorvej.
Er der ikke en af jer, der kan komme med lidt input til dette? Er det helt åndssvagt? Det er bare lettere at finde en diesel til under 65.000 for mig.
Hvad med 2.2 177 modellen? Er den god, eller skal jeg bare gå efter en 2.0d4d?
på forhånd tak
Søren

Råd til ny avensis



Forum rating: Top 250
Torsdag 21-12-2017 kl. 08:24
    Vis profil  
Angående køb af diesel, så skal du i så fald ikke købe en med partikelfilter, for så vil du helt sikkert få problemer med de korte ture du kører til daglig.
For tre år siden havde jeg selv en T25 D-4D da jeg skiftede arbejde, så jeg gik fra at køre ~90km hver vej til 17km, og der havde jeg fat i FDM og de anbefalede mig ubetinget at skifte bilen ud med en benziner. Jeg mener deres anbefaling er ~35km pr. tur, for at bilen kan nå at blive driftsvarm og den kan nå at regenerere partikelfilteret.
Det forholder sig dog lidt anderledes med dieselbiler der anvender adblue, så kan den vist regenerere partikelfilteret inden motoren er blevet driftsvarm.

Råd til ny avensis



Forum rating: Top 5
Torsdag 21-12-2017 kl. 09:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Min personlige mening er at rigtig mange er blevet snydt til at købe diesel selvom de ikke kører langt.
Jeg mener snydt som i bedraget. Regningerne er frygteligt store når noget får galt pga for korte ture.
Der er formentlig ikke mange benzinmodeller til salg fordi folk kører i dem, jeg skal i hvert fald ikke skifte min benzin Avensis før den er brugt op :o)

Jeg føler mig statistisk udfordret

Råd til ny avensis



Forum rating: Top 500+
Fredag 22-12-2017 kl. 06:51
    Vis profil  
Hej Søren.
Mit råd til dig,er at holde dig langt væk fra diesel.Med det kørsels behov du har,kan det ikke hænge sammen.Det gamle ordsprog:Det er dyrt at købe billigt,vil uden tvivl komme i betragtning på et eller andet tidspunkt.Grunden til der er så mange diesel biler til salg,er at folk har fundet ud af det ikke er så fantastisk at køre diesel med mindre man kører rigtig mange km hver dag.Hos Toyota i Køge er der ikke en eneste mekaniker der kører diesel,så vidt jeg ved.Fik selv skiftet 4x dysser og dysserør inkl arb løn til 23500 på min gamle 2,2 150 hk fra 2007.Der har generalt været mange problemer med D-4D maskinerne,så hvis du vil undgå at bruge hele opsparingen så køb en fin benziner.Har selv en 1,8 147 hk fra 2012 som jeg er super tilfreds med.Held og lykke med drømmebilen og god jul til alle her på siden.


Råd til ny avensis



Forum rating: Top 500+
Torsdag 02-01-2018 kl. 16:03
    Vis profil  
Hej Søren
Jeg vil give de andre ret i, at med de få km du kører, så vælg benzin. Den er billigere i drift selvom benzinen er lidt dyrere end diesel - men det betyder så lidt med dit kørselsbehov, hvor langt den går på literen.
Jeg bliver dog nødt til at sige, at det er noget vrøvl, at der generelt er problemer med D-4D motorerne. Jeg har sammenlagt kørt en halv million km i 3 forskellige biler og motoren har aldrig været et problem. Til det skal siges, at jeg kører 50000 km pr. år, så det har været lange ture. Men en mere driftsikker diesel bil findes ikke.
Du spørger specifik til d-cat´en med 177 hk. Det er en fantastisk motor med et helt ustyrligt godt moment. Kører pt i min nummer 2 af denne slags med 245000 km på tælleren. Den forrige blev skiftet ved 393000 og den kørte perfekt.
hold dig dog til årgangene efter 2007. De første motorer skød toppakningen omkring 250.000 og så var det bare en ny motor. Men efter 2007 fik Toyota styr på det. Så hvis du en dag får et større kørselsbehov, så skulle du prøve den.
Mvh Jacob

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg