Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

4E-FE



Forum rating: Top 50
Tirsdag 12-04-2018 kl. 20:56
    Vis profil  Vis bilprofil
Min Corolla ee11 fra 99, med en 4E-FE motor er begyndt at spilde olie, det kommer fra forenden af motoren, har ikke rigtigt fået undersøgt grundigt hvor det kommer fra, men umiddelbart kunne det se ud som om det er pakdåsen ved krumtap/remskive, der er utæt, er det et almindeligt problem, eller er der andre ting jeg bør undersøge.
Den har kørt 320000 km.
Regner man kan skifte pakdåsen uden de helt store problemer.

4E-FE



Forum rating: Top 50
Tirsdag 24-04-2018 kl. 17:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Nå fik forskellige afdækninger fjernet, og vasket motoren grundigt.
Det viser sig der er rustet hul i bundkaret..
Så regner med at tætne det med kemisk metal...
Eller kan man svejse det på stedet, der er masser af plads.

Den er vist også lidt utæt ved forreste pakdåse, det skal lige studeres nærmere, har en ny pakdåse.

4E-FE



Onsdag 25-04-2018 kl. 14:23
Find dog et andet bundkar at sætte på. alle de fusker løsninger holder altså bare ikke

4E-FE



Forum rating: Top 50
Onsdag 25-04-2018 kl. 15:12
    Vis profil  Vis bilprofil
Skift af bundkar bliver plan B
Ved du om det er let at skifte?

Hvor fra ved du kemisk metal ikke vil holde? brugte samme metode på en benzintank på en EE90, det utætte område blev sandblæst, og fik kemisk metal, det holdt godt 4 år, indtil bilen blev skrottet.

4E-FE



Forum rating: Top 50
Torsdag 26-04-2018 kl. 22:32
    Vis profil  Vis bilprofil
Du skal i hvert fald ikke svejse i det medmindre du afmonterer det. Tænk på alle de gasser fra benzin der kan stå nede i sumpen.

4E-FE



Forum rating: Top 50
Torsdag 26-04-2018 kl. 23:17
    Vis profil  Vis bilprofil
Nej jeg udelukkede også svejsning

Der var et meget lille hul, som jeg afdækkede, så sandblæste jeg ned til rent metal, godt 10 cm rundt om hullet, den lille plet med hullet blev skrabet ned til ren metal, afrensede med fortynder, og gav hele området en gang Kemisk metal.

Skulle "fuske reparationen" mod forventning ikke holde, er jeg jo ikke dårligere stillet, og må overveje at skifte bundkar.

Det er jo en gammel øse fra 99´ der har kørt 315000 km
Så der skal ikke kastes flere penge i den en nødvendigt.
(bremsere, dæk og andet sikkerhed spares der ikke på)

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg