In Car Entertainment : Om autostereo, navigation, DVD, montering mm. |
bedst strøm til stort anlæg
Søndag 20-02-2005 kl. 22:50 |
Jeg har en ae82gt hvor jeg har lagt anlæg i... Forstærkeren til bassen trækker ca. 80amp. og forstærkeren til baghøjtalerne ca. 30amp. og så er der et elektronisk delefilter der trækker ca. 3amp. og lidt lys... Jeg har en 5 farads powercap til at tage lidt af presset fra det 45amp "batteri" der sidder i bilen... Men har mistanke om at presset har været for stort for det stakkels batteri, for holder bilen slukket i over 48 timer taber "batteriet" så meget strøm at bilen ikke kan tænde, jeg har afmonteret alt i øjeblikket pga malerarbejde, så ved at der ikke er noget der står tændt og belaster "batteriet" efter bilen slukkes. Så tror bare det er afgået ved døden af slid og lidt for mange af og opladninger... Mit spørgsmål er så, hvordan klare jeg mit strøm problem bedst? Er det bedst at købe et kraftigere "batteri"? og kan jeg risikere at opleve det samme hvis jeg gør det? eller skal jeg købe et ekstra "batteri" jeg kan montere i bagagerummet udelukkende til anlægget? eller skal jeg bide i det MEGET sure æble og betale kassen for et tør "batteri"?? Hvad vil være det bedste i min situation? (er på SU og skal ud og finde lærerplads som salgsassistent efter sommerferien, så det kniber lidt med penge i overflod) Håber i kan hjælpe og har nogen råd til en (helst) billig løsning på forhånd tak - Ped 140 gode grunde til at køre twin cam bornholmerbrian.dk
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
bedst strøm til stort anlægSøndag 20-02-2005 kl. 22:53 |
Du skal have fat på et optima bat. Det skal enten være Red eller yellow top, kan ikke huske hvilket der er godt som start bat. Nu med renoveret kkk K27 på hylden og ekstern wastegate..!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
bedst strøm til stort anlægMandag 21-02-2005 kl. 11:55 |
Er det sårn noget gele grej? Der kan holde til at blive kastet ud fra et fly og af/oplades en milliard million gange?? Eller hvad? Og koster de ik 2½kg eller sårn noget? 140 gode grunde til at køre twin cam bornholmerbrian.dk
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
bedst strøm til stort anlægMandag 21-02-2005 kl. 12:44 |
Yep, noget i den stil Optima Yellowtop er et forbrugsbatteri der er specielt velegnet til bilstereo og koster vist efterhånden på den forkerte side af 2500. Redtop er et startbatteri og koster vist ca halvdelen En rigtig Avensis kører med 18"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
bedst strøm til stort anlægMandag 21-02-2005 kl. 19:34 |
Yellowtop koster ~2700 for 55Ah Kan man ikke bruges som forbillede... ...bør man blive et advarende eksempel
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
bedst strøm til stort anlægMandag 21-02-2005 kl. 19:40 |
Er ikke sikker men, mener Optima laver batt for Toyota Nu med renoveret kkk K27 på hylden og ekstern wastegate..!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
bedst strøm til stort anlægMandag 21-02-2005 kl. 22:01 |
er det den eneste mulige løsning?? for har et par helt nye "batterier" af ret go kvalli stående.... så havde håbet på man kunne bruge dem til noget... for ska ha skiftet forude i bilen næste måned, så der bliver ik mange penge tilovers... 140 gode grunde til at køre twin cam bornholmerbrian.dk
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
bedst strøm til stort anlægMandag 21-02-2005 kl. 23:29 |
Så prøv med dem i første omgang Nu med renoveret kkk K27 på hylden og ekstern wastegate..!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
bedst strøm til stort anlægSøndag 27-02-2005 kl. 09:42 |
jeg har et optima bat i rinaen, der et det største man kan få og svinet vejer 30 kg. mener jeg gav 1500 plus moms, som jeg så ikke betalte da jeg fik den gemmer skiver ved der lokale maskinhandel carina e 2.0 turbo diesel... æ' morsingbo!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
bedst strøm til stort anlægMandag 28-02-2005 kl. 17:26 |
Du kan parallel forbinde de batterier du har, derved deles de om belastningen, altså + til + til + til anlæg, og - til - til - til anlæg. Det kunne også være en god ide at få målt strømforbruget, for at fastslå om din generator er stor nok.. Hvis du har tænkt dig at placere batterierne i bagagerummet, hvilket nok er det eneste sted hvor der er plads nok, skal du bygge dem ind i en lufttæt kasse, som har en udluftning der leder knaldgasserne (Knaldgas = Kaboom) ud af bilen. Med de belastninger du udsætter dem for, er der stor sansynlighed for at de begynder at koge og derved udvinde knaldgas. Tør eller Gele batterierne udvinder ikke disse knaldgasser og er derved ikke farlige at have til at stå inde i kabinen, hvorimod det ikke er lovligt at have alm. syre batterier inde i kabinen andet end hvis de er isoleret og ventileret ud i det fri.. Sørg for at batterierne er sikret ordenligt med sikringer, det giver et farligt rod hvis der sker en kortslutning uden nogen form for sikring, ikke mindst hvis der er tale om parallel forbundet batterier, her er det kolosale krafter vi snakker om, med kortslutnings strømme på flere tusinde ampere, hvilket er nok til at lave en mindre "nedsmeltning" inde i bilen, som den muligvis udbrænder af.. Håber du kan bruge det til noget.. Søren K Supra´s Dont Drive Fast, It´s Warp Speed.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|