Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - styling  :  Om styling, ekstraudstyr mm.

Dæktryk



Forum rating: Top 500+
Mandag 10-10-2005 kl. 17:41
    Vis profil  
På min Corolla Ae1o1 kører jeg med 205/40-17.
Hva ska de ca ha af dæktryk og hva kører i med af tryk på 17" ?

Dæktryk



Forum rating: Top 50
Mandag 10-10-2005 kl. 18:36
    Vis profil  Vis bilprofil
jeg ville putte 2,8-3,0bar i den.
Jeg er ikke ond - jeg er ærlig.
Fang mig på messenger: jkj@sol.dk


Dæktryk



Forum rating: Top 500+
Mandag 10-10-2005 kl. 19:01
    Vis profil  
Jeg ska nok højt op, kør med 2,1bar nu og det slider dækkene. Kan se der er for lidt i--

Dæktryk



Forum rating: Top 25
Mandag 10-10-2005 kl. 19:25
    Vis profil  
Jeg kørte med 2,5bar i mine 17" da jeg havde en AE101
Carina E 2,0 GLi st.car mit A/C und alles

Dæktryk



Forum rating: Top 50
Mandag 10-10-2005 kl. 23:41
    Vis profil  Vis bilprofil
En god tommelfinger regel jeg lærte af en Goodyear sælger er at man skal ligge 0,2bar til hver tomme man forøger fælgstørrelsen.
fx. har man org. 14" og man kører med 17" så skal man ligge 0,6bar til det normale dæktryk.
Og hvis dækket begynder at lave "hæl og tå" så skal det pumpes op til max. for dækket
Jeg er ikke ond - jeg er ærlig.
Fang mig på messenger: jkj@sol.dk


Dæktryk



Forum rating: Top 5
Torsdag 11-10-2005 kl. 08:10
    Vis profil  Vis bilprofil

Jeg ville ikke pumpe mere i end 0.2bar/tomme for footprint bliver meget lille (tyndt og aflangt) når trykket øges kraftigt. Så er der ingen kontakt med vejbanen når det gælder.
Hæl/tå kommer når man har for store dæk (lav profil) på for lille bil (vægt).
Jeg har selv 2.5bar i 205/50R16 på Carinaen (1175kg).
Ved 2.8 begynder det at kunne mærkes at kontakten med vejen forsvinder og hjulene er osse lagt mere fjedrende (ikke godt) sjovt nok.

R!

Don't worry - I don't :)

Dæktryk



Forum rating: Top 100
Torsdag 11-10-2005 kl. 08:18
    Vis profil  
Hvad menes der med hæl og tå??
Se flere billeder af min vogn på toyota.ziersen.net

Dæktryk



Forum rating: Top 5
Torsdag 11-10-2005 kl. 08:58
    Vis profil  Vis bilprofil

At blokkene i dækmønsteret bliver slidt skæve (mest på bagkanterne) så det brummer voldsomt.
Det er ikke nemt at rette op når skaden er sket.

http://www.kaltire.com/commercial/medium_truck_tires/heel.php

http://www.toyo.com.au/tech_info9p2.html

R!
Don't worry - I don't :)

Dæktryk



Forum rating: Top 50
Torsdag 11-10-2005 kl. 15:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Det med hæl/tå opstår altså ikke kun ved lavprofil! Fx. laver mange corolla sportsvan med org. hjul hæl/tå som en i helvede! og så skal dækket pumpes op til dens maximale tryk for at få det rettet ud igen.

Hvis man kører på et bredt dæk fx. 215 og derover, så skal man nok regne med at putte 0,3bar ekstra i pr. tomme

Kallesøe - Toyota STS-biler Lemvig
Jeg er ikke ond - jeg er ærlig.
Fang mig på messenger: jkj@sol.dk


Dæktryk



Forum rating: Top 500+
Torsdag 11-10-2005 kl. 17:30
    Vis profil  
Tak Kallesøe, god regl du kom med der. Top nice

Dæktryk



Forum rating: Top 50
Torsdag 11-10-2005 kl. 17:45
    Vis profil  Vis bilprofil
Det var så lidt

Jeg er ikke ond - jeg er ærlig.
Fang mig på messenger: jkj@sol.dk


Dæktryk



Torsdag 11-10-2005 kl. 19:01
Information hentet på: http://www.sds.dk/
15" 45-55 profil: 35-40 psi
16" 40-55 profil: 38-43 psi
17" 35-50 profil: 40-45 psi
18" 35-50 profil: 42-47 psi
19" 30-45 profil: 42-47 psi

Dæktryk



Torsdag 11-10-2005 kl. 19:08
Her er lige et link på sds.dk hvor du kan se hvor mange bar de forskellige PSi er

Dæktryk



Forum rating: Top 50
Torsdag 11-10-2005 kl. 21:16
    Vis profil  Vis bilprofil
Så passer det da også meget godt med 2,8-3,0bar!
Jeg er ikke ond - jeg er ærlig.
Fang mig på messenger: jkj@sol.dk


Dæktryk



Forum rating: Top 500+
Torsdag 11-10-2005 kl. 23:17
    Vis profil  
Takker

Dæktryk



Forum rating: Top 5
Lørdag 12-10-2005 kl. 07:47
    Vis profil  Vis bilprofil

Der står faktsisk osse andre interessante ting (forudsat det er korrekt):


Problemet forekommer hyppigst på større biler. Biler med en størrelse mindre end en VW Golf oplever meget sjældent problemet.

Problemet er værst, hvis man kører mange km. på motor- og landeveje uden sving. Hurtig kørsel i skarpe sving modvirker problemet.

Jo lavere profil dækket har jo større er risikoen.

Hvis bilens støddæmpere og hjulophæng er slidte, forøges risikoen for problemet meget.

Risikoen minimeres meget, hvis man bytter hjulene fra for til bag for ca. hver 7-10.000 km.

Risikoen afhænger meget af lufttrykket. Lavprofildæk kræver højere lufttryk end standardstørrelser. Her følger en tommelfingerregel for hvad lufttrykket skal være for at minimere savtakproblemet på de størrelser, hvor problemet er hyppigst.

Don't worry - I don't :)

Dæktryk



Forum rating: Top 5
Lørdag 15-10-2005 kl. 10:30
    Vis profil  Vis bilprofil

En tilføjelse: en nyere Avensis på 205/55R16 kører med 2.5bar (målt efter en 25km tur).

R!
Don't worry - I don't :)

Dæktryk



Forum rating: Top 500+
Lørdag 15-10-2005 kl. 13:39
    Vis profil  
Har du sådan en måske?

Dæktryk



Forum rating: Top 5
Søndag 16-10-2005 kl. 11:56
    Vis profil  Vis bilprofil

Det har jeg ja, indtil Carinaen er rettet ud og malet.

R!
Don't worry - I don't :)

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg