Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - undervogn (gevind/fjedre)  :  Alt som sænkning af biler

Corolla Ae92.. Tjekke hvad?



Torsdag 29-03-2007 kl. 16:13
Hej Allesammen..

Jeg skal ned og kigge på en Corolla AE92 imorgen, den er plejet og motor har efter sigende kun kørt 155k km. Karossen 250k km. Men dette har vel ingenting at sige?

Hva skal jeg kigge efter når jeg skal tjekke den igennem? Den er undervognsbehandlet, og har vidst kun lidt overfladerust i den ene skærmkant.

Hvilken måde kan jeg høre om motoren er sund, bare den normale med at den falder hurtigt i RPM og tager godt ved.

Nogen der egentlig ved hvor hurtig den er fra 0-100 sådan en lille GSIér..?

Mvh Jesper

Forhåbentlig snart Rolla ejer igen

Corolla Ae92.. Tjekke hvad?



Torsdag 29-03-2007 kl. 16:57
rust i h.v side af bagerumbund,tårne,paneler,og skærmkanter

Corolla Ae92.. Tjekke hvad?



Forum rating: Top 250
Torsdag 29-03-2007 kl. 20:18
    Vis profil  
Hey
Angående rust og hvis det er en hatchback, så skal du kigge ved bagrudeviskeren, nederste bagrudeliste, ved de bagerste ruder kan der også være rust ved listen ca. 5cm fra rundingen og hen ad listen. Det er der hvor listen er sat fast. I tårnene generelt, i aflæggerrummet til værktøj og donkraften, foran baghjulet, skærmkanterne, samt panelerne især hvis der er skørter på. Ellers kig generelt efter rust...det er jo en japser... Ret mig hvis der er flere steder
Inden du starter bilen helt så kig lige efter om den er varm i forvejen. Det kan jo være den har stået i tomgang til du kom og så sælger lige har slukket den Du skal lytte efter om der er bankelyde og høj tikken fra ventilerne. Ved bankelyde er det sandsynligt et leje der er gået og så har motoren nok kørt længere end det du siger eller har været misvedligeholdt. Ved høj tikken er knasterne nok slidte eller skal justeres igen, hvilket er sjældent.
Kør en god tur i den, drej lidt hårdt i rattet, lyt efter om der er mislyde f.eks. klunke lyde bagfra, når du kører på brosten eller over bump, så er bøsningerne til stabilisatorstangen og måske hjullejer gået.
Efter en god lang kører tur, hvor motoren er blevet varm, så sluk motoren og skru oliepåfyldningsdækslet af og se efter om den er mælkehvid i proppen. Hvis den er MEGET mælkehvid er toppakningen sandsynligvis gået eller også har den måske kun kørt småture. Kontrollere også vanddækslet på køleren, hvis der er MEGET klumpet og brunt stas der, så er der olie i vanden og så er sandsynligheden for at toppakningen er gået større.
Ellers er det en fin vogn og en motor som bare kører, hvis man selvfølgelig vedligeholder den
Håber du kan bruge det til noget

mvh. Kenneth
CoolRacing.dk

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg