Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Offtopic  :  Snak om alt mellem himmel og jord

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 25
Fredag 20-04-2007 kl. 16:30
    Vis profil  
Jeg er i fuld gang med at tage MC kort, og havde faktisk besluttet mig for at det kun blev til kortet i første omgang, men nu har jeg fået øjnene op for (og næsten bestemt mig) for en billig kinesisk mc.

Jeg har udset mig en 250CCM på www.mc4you.dk, den koster 10K + 1800 i lev. omkostninger, så alt i alt ca. 12K... Og det må jo siges at være billigt for en sprit ny mc.

Er der nogen herinde der har erfaring med de kinesiske cykler. Jeg har meldt mig ind i et forum for ejere af kineser mc'er, og her bliver de rost til skyerne, men de er jo selvfølgelig også ejere af dem... Der er småting men bolte der ryster løs unde indkøring (de første 3-500 km) men herefter skulle rystelserne fortage sig og problemet ophører.

Men har I herinde nogensinde kørt på sådan en maskine, og hvad syns I der er at foretrække? Ville selvfølgelig gerne have en japaner i stedet, men der skal man jo helt op i min. 15-20K, og det er for cykler der er både 10 og 20 år gamle... Så¨som det er nu hælder jeg til en kineser. Men hvad siger I?
:ws) Paseo :ws)

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 250
Fredag 20-04-2007 kl. 17:55
    Vis profil  
jeg ville hellere købe en brugt japaner. de der kinesere siger mig intet
man kan godt være tyk og have tynd mave

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 100
Fredag 20-04-2007 kl. 18:07
    Vis profil  Vis bilprofil
Du må 100 gange hellere købe en brugt 80'er japaner.
Du vil få meget størrere køreglæde og få en mere driftssikker motorcykel.

Du kan prøve at søge i forumet på www.motorcykelgalleri.dk .
Der er masser af folk med erfaringer.

De kina-cykler er "køb og smid væk genstande". De billiges cyklers levetid er meget begrænset (her snakker vi under 10.000 km), og de tåler ikke det danske klima.
Kommer du til at mangle reservedele, kan det blive et problem. De forefindes nemlig stort set ikke i europa.
Toyota Celica 2,0 XT Liftback '78!
Toyota Celica 1,6 ST Coupe '71!


Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 25
Fredag 20-04-2007 kl. 18:54
    Vis profil  
Med hensyn til reservedele så har forhandlerne et lager af de mest gængse dele, og der skulle være gang i at bygge et mere komplet lager op blandt de mere seriøse forhandlere... Så det med de ikke forefindes i europa forstår jeg ikke helt... De fleste oplever faktisk dag til dag levering (er hvad jeg læser selvfølgelig)
:ws) Paseo :ws)

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 100
Fredag 20-04-2007 kl. 19:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja, sådan er det hvis du køber en Geely eller Jinlun. Men ellers ikke.

Jeg kan godt forstå du føler dig fristet, men tænk dig om en ekstra gang.
Toyota Celica 2,0 XT Liftback '78!
Toyota Celica 1,6 ST Coupe '71!


Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 25
Fredag 20-04-2007 kl. 19:45
    Vis profil  
Nu må vi se... Ville bare være lidt ked af at bruge de der 15-20K på en gammel cykel når man får en for 12k og så med 2 års garanti...
Og når nu mit budget er absolut max 10-12K, så syns jeg ikke rigtigt man kan få noget... Andet end gammelt og grimt...

Men uanset, så tager jeg op og ser og prøver den, og så kan jeg jo beslutte mig ud fra det. Kører så på en Suzuki GN250 til køretimer, og den er ellers lækker nok at køre på. Så skulle være hvis jeg faldt over sådan en. Tror jeg bare ikke jeg gør til 12K... Og vil ikke helt ned på 125ccm
:ws) Paseo :ws)

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 50
Lørdag 21-04-2007 kl. 03:25
    Vis profil  
man kan ellers få et par lækre italienske kværne på 125ccm fra mit halvfemserne som er ganske fortrinlige og særdeles sjove at køre på til ikke mange basseøre!!! men hvis du kun vil ofre max 10-12K på en kværn ville du nok bedre være tjent med at vente et stykke tid til du har sparet lidt flere penge sammen! det er ligesom med biler! du får hvad du betaler for!!!!
FORD = Fejl Og Reperationer Dagligt

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 100
Lørdag 21-04-2007 kl. 11:58
    Vis profil  
ellers køb en MZ. jeg havde en MZ TS250S som begyndercykel og den var god nok til det. For 10-12 k kan du sagtens få en i rimelig stand og ellers er det både nemme og billige at vedligeholde. Det er jo nærmest bare en forvokset knallert.
1 mazda, 1 toyota (firma) og 3 suzuki (mc). hmmm fin lille samling japanere.

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 100
Lørdag 21-04-2007 kl. 13:59
    Vis profil  
ja der er nogle fordele og ulemper ved Kina Vs MZ..
Fordele Kina :
1. Billig i indkøb

2. Billig i Benzin

3. Billig i forsikring.

Ulemper Kina :

1. Holdbarheden er faktisk lig nul - Der er set mange som omkring de 10.000km har slidt motor og gearkasse op!

2. Kvaliteten er på samme stadie som hvis jeg bygger noget i garagen..(Nej ikke godt )

3. Reservedele for de "ukendte" mærker er meget svingende.

4. Chrom kvaliteten er igen nul, der er tit overfladerust efter en måned eller 2..

Derimod har MZ´eren de samme fordele
og at den er forbandet nem at lave på.
Reserevedele koster INTET og du kan få alt!

Ulempen er udseendet og 2 takts lyden, men igen det er en smagsag.
TOYOTA Carina E og Charade 1.6

Kinesermotorcykler



Søndag 22-04-2007 kl. 00:34
2-takts lyden er da herlig

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 500+
Søndag 22-04-2007 kl. 00:39
    Vis profil  
fremfor en kineser ville jeg købe en ældre japaner, den kan også sælges igen når du bliver træt af den+ den lyder som en rigtig mc
til mellem 10 og 20 k kan du være heldig at finde cb 750 cb 550, xj 55o xj650 og gs 550 gs750, eller evt en nyere yamaha dt175

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 100
Søndag 22-04-2007 kl. 04:27
    Vis profil  
Ja i mine ører er 2 taks lyden fra en hissig RD350 guld værd
TOYOTA Carina E og Charade 1.6

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 250
Søndag 22-04-2007 kl. 06:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Prøv evt den : http://www.jensenas.dk/ ,her kan du søge under prisklasse

Kinesermotorcykler



Søndag 22-04-2007 kl. 13:04
Jeg tænker nu mere i de 3-cylindrede (DKW, Wartburg etc), men bare det er 2-takts er det slemt i ordne

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 250
Søndag 22-04-2007 kl. 15:37
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er både godt og dårligt med kineserne. Læste i Touring-bladet er der er nogen der har været ude for at de skulle bruge 5-6000(!) km for at køre den til.... Da vi åbnede bakken, mødte jeg en jeg havde taget mc-kortet med. Han købte en kineser september. Den har har stået vinteren over, og er blevet behandlet godt, men på trods af det ruster den allerede flere steder.

Personligt ville jeg aldrig turde sætte mig op på en.

Jeg valgte at købe en Suzuki Gsx750F'er, som jeg er MEGET tilfreds med. Suzuki har sat prisen ned på en del af deres cykler i år. Men det er jo os' spørgsmålet hvor mange penge man vil bruge.

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 500
Onsdag 25-04-2007 kl. 09:21
    Vis profil  
Nu har min søn i 3 år haft en kinisisk Qvad - 5 HK 4 takts. Da jeg købte den skiftede jeg olie og spændte alle bolte og møtrikker til med det anbefalede moment - udemærket instruktionsbog iøvrigt.
Den har fået så mange tæsk at i tror det er løgn. Jeg har skiftet olie og tændrør hvert år. Den har garanteret kørt over 200 timer og fejler stadig ikke noget. Når man så tager indkøbsprisen med i betragtning, synes jeg ny ik´ det er så ringe enda.
Mvh
eucars.dk/realpower.dk

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 25
Onsdag 25-04-2007 kl. 16:32
    Vis profil  
Uanset hvad, så får I i hvert fald en update hvis det er helt galt, for idag har jeg altså bestilt en... Fandt en hvor der var special tilbud på, så den kostede kun 8K plus 1700 i lev. omk.

Så jeg er kørende på sådan en om ca. 1 måned...
:ws) Paseo :ws)

Kinesermotorcykler



Torsdag 06-10-2010 kl. 11:33
hva' har du noget feedback på hvordan den så har været at eje


Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 100
Lørdag 07-10-2010 kl. 18:56
    Vis profil  
Mon ikke han er kommet frem til det samme som mig, at en kineser ikke er beregnet til at køre længere ture end 5-10 km til fra arb. I de 2 år jeg havde min kørte jeg en' tur på 45 km på den og så var jeg kureret derefter kun småture, det er sgu som at sidde på en rystepudser, man får ret hurtigt ondt bagi og hvide fingre
btw Var det en Jinlun 250 jeg havde. Jeg købte derefter en Honda CBR1000F og så finder man ud af hvad en rigtig motorcykel er.
Mit råd ville nok være at købe sig en gammel Japaner istedet, de er nok ikke nemme at opdrive til 8k, men 15k så hjælper det på det.
Carpe Noctem, Carpe Cervesas.

Kinesermotorcykler



Søndag 12-12-2010 kl. 22:31
køb du ganske roligt en kinøjsermc,, jeg har med stor glæde kørt kinamc. de sidste 5 år,vi kører begge min kone og jeg, på lifan 250ccm, den ene har kørt 32000km uden nogle problemer,dog skiftede jeg dæk efter det første år, da de ikke er så gode, for lidt gummi, kan kun anbefale dig at købe en spritny,
karsten

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 100
Mandag 13-12-2010 kl. 07:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har kørt kineser mc i en kort periode (lånt) og det skal jeg godt nok aldrig igen. Aldrig har jeg oplevet noget der kører så forfærdeligt.

Man får hvad man betaler for, og kineserne er bare for billige.

Men en skønne dag skal de nok komme med - de er det bare ikke idag.
Lexus IS200 '99! - Celica Ta22 '71!

Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 5
Mandag 13-12-2010 kl. 08:57
    Vis profil  Vis bilprofil
For at citere profeten Peyk, 'den ene mands loft er den anden mands gulv' ...

1f u c4n r34d th15 u r34lly n33d t0 g37 l41d!


Kinesermotorcykler



Forum rating: Top 5
Mandag 13-12-2010 kl. 13:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Hehe.. Good one
     Toyota Corolla SportsVan 2006 sælges

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg