Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 500+
Torsdag 04-05-2007 kl. 11:33
    Vis profil  
Hej

Jeg håber der er nogle der kan fortælle mig hvor meget G6R (C162) gearkassen kan holde til, af HK/NM da jeg nu har søgt rundt omkring og ikke kunne finde et svar på det..

Det er fordi jeg skal muligvis bruge sådan en gearkasse i mit Turbo/hybridprojekt, så den skal kunne håndtere ca 300 hk gerne mere..

Plus det kunne se lidt lækkert ud med 6 gear i dytten..

Mvh.
René Klaris

Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 10
Torsdag 04-05-2007 kl. 11:59
    Vis profil  
hybrid projekt fortæl fortæl
Endelig ejer af en Toyota

Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 5
Torsdag 04-05-2007 kl. 13:01
    Vis profil  
Den kan sagtens holde til 300hk og 300nm, bare ikke 100000km..

Den stærkeste er 4AGZE kassen, den har dog kun 5 gear, men på trods af det er den højere gearet end G6R kassen.

Men hybrid projekt.. altså med el/brændstof?
- Jesper
..Så kører jeg Toyota igen.. hehe


Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 500+
Torsdag 04-05-2007 kl. 15:58
    Vis profil  
Det er en 7AFE blok, krumtap og div, med smedet stempler og Pauter plejlstænger, anden oliepumpe osv..

Hvor jeg så flytter en 4AGE bluetop topstykke på, hvor der bliver sat +2mm ventiler i, større knaster, og div andet..

Derfor kalder jeg det en hybrid..

Så den bliver virkelig sat op til race, men jeg var ikke så meget intresseret i og få den højere gearet, men en mere close ratio gearkasse derfor var jeg begyndt og tænke på de 6 gear, men hvor den stadigvæk ikke kørt 4000 omdr. ved 100 km/t..

Jesper hvordan er aksler tandhjul bygget, altså styrke mæssigt, i forhold til GZE´eren..? Men lad os sige den nu skal have en renovering pr, 25-50000 km alt efter hvor hårdt man nu bruger den, kan jeg også godt gå med til det..

Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 5
Torsdag 04-05-2007 kl. 17:48
    Vis profil  
Jeg tror faktisk ikke der er tale om en slid-renovering, men mere at gearkassen knækker sig.. hvis du skal bruge den til race..
- eller, det er nok ikke selve gearkasse, men diff. + aksler der knækker sig.. det er nemlig primært det der er stærkere på GZE kassen.

Desuden er der jo spær på GZE modellen
- Jesper
..Så kører jeg Toyota igen.. hehe


Styrke på corolla G6R gearkassen



Torsdag 04-05-2007 kl. 19:45
Med 4000 omdrejninger ligger man på 140 km/t med G6R gearkassen...

Styrke på corolla G6R gearkassen



Torsdag 04-05-2007 kl. 19:54
Tror ikke den holder 5000 km, har set denne gearkasse explodere i en avensis med blacktop turbo...
MVh Triple F

Styrke på corolla G6R gearkassen



Torsdag 04-05-2007 kl. 19:58
Forstår ikke hvorfor du tager en 7afe og gør motoren mindre omdrejningsvillig med den længere slaglængde?.
Det er jo netop det der gør at en 4age kan lave rigtig mange hk..
Min kammi laver 559 hk på en 4age, tvivler på du overhovedet kommer i nærheden af det, med den 7a blok...


Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 500+
Torsdag 04-05-2007 kl. 20:06
    Vis profil  
Jeg havde nu heller ikke regnet med at den kunne holde, til det jeg godt kunne tænke mig..

Men det var nu fordi jeg havde fundet en, men endnu ikke fået en pris, men GZE gearkasserne er jo heller ikke lige frem nogle der bliver udbudt til salg hver dag..

Starlet hvor mange hk har den blacktop turbo..?

Styrke på corolla G6R gearkassen



Torsdag 04-05-2007 kl. 20:09
Den havde lige omkring 300hk..
MVh Triple F

Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 500+
Torsdag 04-05-2007 kl. 20:20
    Vis profil  
Jeg ændre jo heller ikke på slag længden, men jeg tror jeg ved hvad du mener, du kan ikke forstå jeg ikke bare tager en 4age i stedet som grund plat form.. I stedet for en 7AFE..

Men jeg ser så sådan på det jo den har længre slaglængde i forhold til stempel boring, hvilket giver en ikke så omdrejningsvillig motor men en motor med en højere moment, lavere i omdrejningsskalaen..

Plus den forøget volumen, vil give en hurtiger spool op tid= mere moment lavt i omdrejningsskalaen..

Og så lige den beste grund til jeg vil gøre det er at, det her bliver jo ikke gjort hver dag, jeg tror ikke du finder ret mange toyota´er med en 7AGTE eller 7AGE for den sags skyld, i forhold til de 4AGZE der er ved og være..

Med venlig hilsen
René Klaris

Styrke på corolla G6R gearkassen



Torsdag 04-05-2007 kl. 20:25
Øhhh ændre du ikke på slaglængde med en 7afe i forhold til 4a ?.
Gad vide hvorfor en 7a blok er højre end en 4a blok ??
MVh Triple F.

Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 500+
Torsdag 04-05-2007 kl. 21:02
    Vis profil  
Jeg bruger stadigvæk 7AFE blokken og krumtap, men smider en 4AGE topstykke på, det giver i mine øjne en 7AGE..

Opbygning af de to blokke er stort set ens, ja du har ret i blokken en længre, ca 15 mm..

Og mit mål er ikke på nuverende tidspunkt og skal have 559 hk, men teoretisk set jo mere volume jo mere effekt..

Styrke på corolla G6R gearkassen



Torsdag 04-05-2007 kl. 21:56
Ja selvfølgelig er det er 7age, ikke det vi snakkede om, men at længere slaglænge( og det er en 7a) ikke giver rpm villig motor..
Men nok om det, det er din motor..
MVh Triple F

Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 100
Torsdag 04-05-2007 kl. 23:40
    Vis profil  
jeg syntes det er et vildt projekt, og jeg vil meget gerne høre mere om sagen, det er nyt, det er sejt, det er TOYOTA!!

det bliver stort!
det er ikke reklame, blot en oplysning

Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 10
Lørdag 05-05-2007 kl. 00:06
    Vis profil  
som starlet power siger så vil motoren ik være så omdrejningsvillig da stemplets vanding bliver længre.
hvilket vil sige at den nok får en langsommere acceleration.. men vil være god til motorvejs kørsel hvor stemplerne køre på højtryk og man har momentet at lege med..
men bliver langt fra en bil med gost optræk pga den lange vandring og den "sløver" blok på en 7afe
Endelig ejer af en Toyota

Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 500+
Lørdag 05-05-2007 kl. 11:36
    Vis profil  
Her er en amerikaner der har gjort det http://www.cardomain.com/ride/2131056/1 og jeg syntes 442 hk er da pænt, han har så bare valgt en 20V top i stedet..

Og lige en film skal der da også være http://www.youtube.com/watch?v=WcpdbWCDtA8

Ja jeg er fuldstændig enig med jer, det mest optimale ville være og have et ens, eller større boring kontra slaglængde..




Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 5
Tirsdag 06-05-2007 kl. 00:16
    Vis profil  
442hk er pænt.. men når man tænker på at Rene fik 559hk ud af sin med 4A blok
- Jesper
..Så kører jeg Toyota igen.. hehe


Styrke på corolla G6R gearkassen



Tirsdag 06-05-2007 kl. 00:36
Det er ikke rene's gamle starlet der laver 559 hk

Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 5
Tirsdag 06-05-2007 kl. 00:38
    Vis profil  
Hvad var det egentlig for en han lavede med 559?
- Jesper
..Så kører jeg Toyota igen.. hehe


Styrke på corolla G6R gearkassen



Tirsdag 06-05-2007 kl. 13:57
Den hvide AE92 som laver 559 hk. er med en 4age 16v. Den her: http://www.efterz.com/efterz-rykker-ud/2007-05-05-Holeby/imagepages/image43.asp

Styrke på corolla G6R gearkassen



Forum rating: Top 10
Søndag 08-05-2007 kl. 11:18
    Vis profil  
"Stay away from the 7AF to 7AG conversion since the crank is not forged and the flywheel bolts are too small, with no provision available to upgrade. The rods are potential failures also when subjected to real 4AG RPM operation. It is an exercise in creativity but a total sidestep for any real performance-oriented application. If you like the torque of the 7AF, use the complete engine."

faldt lige over det her på den her side:
http://www.toysport.com/Technical%20Information/4ag_tech_notes.htm
Endelig ejer af en Toyota

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg