Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Bilen på værksted, problem ikke afhjulpet?



Forum rating: Top 250
Søndag 13-05-2007 kl. 21:05
    Vis profil  
Hej,

Jeg har netop haft min Corolla på værksted pga. at jeg har oplevet en rysten i rattet og en "syngende" lyd (intervallet af lyden er hastighedsafhængig) fra højre forhjul.

Teknikeren fra Toyota konstaterede ved en køretur, at det måtte være et forhjulsleje der var røget.
Det har jeg så fået skiftet, men problemet er der stadig.
De må jo så ikke ha' tjekket, at det nye leje løste problemet(?).

Mit spørgsmål er så, hvad "gør" man i sådan en situation?
Jeg er jo ked af at betale for noget der ikke har hjulpet en disse.

PS. Er kommet til at tænke på om det ikke er noget så simpelt som en afbalanceringsklods der kan være faldet af? Og hvis det er, så undrer det mig da, at man ikke har tjekket det først for det må da være nemmere at udbedre.


Bilen på værksted, problem ikke afhjulpet?



Forum rating: Top 50
Søndag 13-05-2007 kl. 22:41
    Vis profil  
kunne godt lyde som et dæk der ikke har det så godt.
vil helt klart brokke mig. når de har skiftet noget som ikke har hjulpen.

nu med et billede af min nye avensis

Bilen på værksted, problem ikke afhjulpet?



Forum rating: Top 25
Mandag 14-05-2007 kl. 07:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Har prøvet lidt i samme stil med vores lokale Toyota værksted, bilen var der inde 2 gange første regning betalte jeg (der var der noget rense halløj til indsugning og diesel som jeg selv havde bedt om på den regning) ved første besøg mente de at de havde fundet fejlen, men kunne ikke lave den pga. reservedelen skulle bestilles hjem først (kun 2 stk på lager i DK ) fair nok hvis delen sjælden går i stykker,
anden gang den er på værksted udskifter de delen og makker og ture uden at løse problemet ender med at afmontere den nye del og montere den gamle igen.
Da regning nr 2 kommer begynder jeg at mumle lidt i skæget, ringer til værkføren og forklare at jeg betalte første regning men anden regning har jeg lidt svært ved at krepere, fortæller samtidig at jeg ikke er utilfreds med deres indsats og har fuld forståelse for at man er ude i problemer som er svære at løse (har selv arb som svend på et auto værksted, så ved udemærket godt at det gå op af bakke en gang imellem) værkføres siger så at han er glad for at jeg ringer og siger det som der er, og at de vil sende en kreditnota på beløbet

Min bil kører stadigvæk dårlig øv men klanter ikke min lokale Toyota værksted for noget, fordi jeg fik en fair behanling

Ta en snak med dem stille og rolig, men vær 112% sikker på hva du siger og hvorfor du siger det

Powert by TTE performance kit

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg