Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Olie køling 4age



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 22-05-2007 kl. 21:44
    Vis profil  
min olie bliver alt for varm ved meget hård belastning, der er monteret en stor setrap oliekøler, full flow sandwich plade, manifold er indpakket og der er lavet ledere til køleluft til køleren. lige lidt hjælper det. er der nogen der har nogle gode ideer??
Motorsport er det sjoveste man kan foretage sig med tøj på......

Olie køling 4age



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 22-05-2007 kl. 23:31
    Vis profil  
hvad liger din olie temt på
Fluen / Stenvedel
AE86


Olie køling 4age



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 22-05-2007 kl. 23:32
    Vis profil  
og hvor har du monteret den
Fluen / Stenvedel
AE86


Olie køling 4age



Forum rating: Top 500+
Onsdag 23-05-2007 kl. 18:22
    Vis profil  
den ligger på ca 140 grader når bilen kommer ud fra en rallysprint prøve, og temp bliver målt i bundkarret lige ved siden af bundproppen.
Vandtemp ligger meget stabilt lige omkring 100 grader

Motorsport er det sjoveste man kan foretage sig med tøj på......

Olie køling 4age



Forum rating: Top 500+
Onsdag 23-05-2007 kl. 20:52
    Vis profil  
hvis din olie låber i plastik/gummi slanger kunne du skifte dem ud med en form for jern/kobber. plastik/gummi slanger afgiver ikke varmen fra sin som andre metrialer gør.

du kunne bygge bundkaret om. du kunne bygge dit bundkaret så det fik en bedre afkølings form. hved ikke om der er plads til det på en AE82 men der er flere måder at gøre det på og det er helder ikke lige meget vilke måde det blive formet.

hvis det er noget som du ville prøve at lave er du velkommen til at skrive til mig på mail så ville jeg gerne hjælpe. svare selv følgelig også her i tråden men bare nemmere over mail.
Fluen / Stenvedel
AE86


Olie køling 4age



Forum rating: Top 500+
Onsdag 23-05-2007 kl. 22:54
    Vis profil  
slanger er lavet i hydraulikslanger, med rustfrit omflet. det med at ændre på bundkarret tror jeg ikke det vil gøre det helt store, da jeg næsten ikke har et luft flow omkring bundkarret pga en stor bundplade i alu. kølingen må oliekøleren stå for. tror måske at der skal tvinges en større mængde olie gennem den, en del af det olie som pumpen leverer må jo gå retur gennem reduktionsventilen, i stedet for at blive presset gennem køleren og rundt i motoren.
Motorsport er det sjoveste man kan foretage sig med tøj på......

Olie køling 4age



Forum rating: Top 10
Fredag 25-05-2007 kl. 09:12
    Vis profil  
Hvis du mener at der er ordenligt flow i gennem køleren skulle den kunne køle olien..

Men hvis du køre med std. hjelm og med plade under bunden, er der minimal luft cirkulation i motorrummet. Dette kan medføre at der ikke kommer nok luft i gennem køleren.

Så du kunne evt. prøve at løfte hjelmen med nogle spændeskiver ved hængslerne sådan at luften kan komme derop, og ud... Altså den skal have sådan at du lige kan få en finger ned...

Prøv dette og tag en tur i bilen og se om det ikke hjælper en del...

Det er da værd at prøve...

/bm
Nu med min første Toyota diesel bil...

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg