Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Torsdag 24-05-2007 kl. 22:05
    Vis profil  
Så den gal!

Toyota Carina E 1.6 fra det herrens år 1995!

For en tre uger uger siden kørte Carina og mig et smut til Hamborg. På vej derned gik alt glat og fint. MEN på vej hjem begyndte hun at hakke lidt på motorvejen. Sådan nogle små ryk (udsætninger). Ved at sætte farten ned. gik det nogenlunde. Da jeg så efter at have handlet ved grænsen starter bilen igen, ryster og banker den. Vha. at koble et tændrør fra af gangen finder jeg ud af at det er den ene cylinder der ikke er med. Efter nogen tid hvor jeg starter igen er der ingenting!?

Sådan har det så været sådan lidt on/off de sidste tre uger. Det er specielt når den er varm og man stopper, for så at starte måske et kvarter efter, at problemet opstår. efter lidt kørsel kan det forsvinde lige så pludseligt som det er opstået!?!

Er der nogen der har et kvalificeret bud på hvad der er galt???

Det skal lige nævnes at jeg lige inden Tysklandsturen havde fået skiftet tændrør.

Desuden tyder det på at det er samme cylinder den er gal med...

Hjælp!
Det var ik' mig!

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 50
Torsdag 24-05-2007 kl. 22:19
    Vis profil  
kan være en brændt ventil.. prøv og lav en lækage test
toyo mekker

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Torsdag 24-05-2007 kl. 22:23
    Vis profil  
Øh, jo... Skal jeg til Toyota for det eller hvordan bærer jeg mig ad med det?
Det var ik' mig!

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Torsdag 24-05-2007 kl. 22:35
    Vis profil  
det kunne vel også godt bare være et dårlig tændrørs kabel.. hvis det er den samme cyl.

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Torsdag 24-05-2007 kl. 22:47
    Vis profil  
Har tjekket tændrørskablerne med lidt måle-udstyr. og de fejler umiddelbart intet...
Det var ik' mig!

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 50
Fredag 25-05-2007 kl. 05:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad med rotor og fordelerdæksel? Har du klipset det af og kigget at den ene pol ikke er forsvundet mere eller mindre?

En Toyota repareret med T-Hansen dele er vel egentlig en KIA?

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 250
Fredag 25-05-2007 kl. 08:54
    Vis profil  
Har lige lavet en corolla med samme problem. Den gik på 3. det var tændrørskablerne som vare dårlig, selvom at ohmmeteret viste de var ok. Har også været ude for det på et par sportsvan benzin 2,0. De gik fra 3 til 4 cyl ud af vejen, men det var også kablerne der var defekte.
Mikael

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Fredag 25-05-2007 kl. 13:29
    Vis profil  
Fordelerdækslet er skiftet. Passer det godt med kablerne, at problemet kan komme og gå?

Det kan godt være at jeg skal skifte dem så. Men de kostede vist 700 kr. Så jeg valgte i første omgang lige at vente hvis ikke det var det...
Det var ik' mig!

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Fredag 25-05-2007 kl. 16:39
    Vis profil  
Har selv haft et problem der lignede dit. Min er dog en 7AFE - 1,8 LeanBurn. Det var injektionsdysen på 3 cylinder som skulle udskiftes. Det var specielt efter at bilen var kørt varm og man så stoppede den. Herefter kunne den kun gå på 3 cylindre, og det tog hele tiden længere tid før den sidste cylinder kom med. Når du har problemet, så prøv at stoppe moteren og så afmonter kontakten til injektionsdysen. Hvis modstanden er uendelig stor er det dysen som skal skiftes. Modstanden på en fungerende dyse skal jfr. haynes ligge imellem 13,4 til 14,2 ohm.

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Fredag 25-05-2007 kl. 19:46
    Vis profil  
kan du ikke prøve at få en til at holde multi meteret mens du hiver og bukker lidt i kablet, det kunne måske vise det.

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Lørdag 26-05-2007 kl. 19:51
    Vis profil  
Det med at hive og bukke kablet er afprøvet. Det gav ingen udslag...
Det var ik' mig!

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Lørdag 26-05-2007 kl. 20:16
    Vis profil  
Har du prøvet at måle modstanden på dysen?!

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Lørdag 26-05-2007 kl. 20:21
    Vis profil  
Nej, det har jeg ikke. Men det må blive næste skridt her i Pinsen!

Tak for den foreløbige hjælp til Jer alle..
Det var ik' mig!

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Søndag 27-05-2007 kl. 19:32
    Vis profil  
Hej Jens! Tillykke - det lader til at du ramte sømmet lige på hovedet.

Fejlen opstod lige i dag efter at jeg heldigvis havde lånt et multi-meter. Jeg fløj ud og hev stikket af og målte! Og modstanden var som du skrev "uendelig" stor på dysen til nr. 2 cylinder . Jeg tjekkede med de andre fungerende og de lå på 16,5 ohm. Så lige lidt højere end de 14,2 som du siger der står i Haynes. Ved ikke hvor meget det har at sige?

Hvad gjorde du så? Røg den til mekaniker eller er det noget man selv kan ordne med lidt snilde??

Og ved du noget om prisen på en ny dyse?

Endnu en gang tak for hjælpen!
Det var ik' mig!

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Onsdag 30-05-2007 kl. 20:07
    Vis profil  
Man kan jo være heldig Modstanden på mine dyser lå på 12,7 ohm - lidt under spec. og de fungerer stadigvæk fint sammen med den nye - så Nej - jeg tror ikke det har noget at sige. Du kan godt selv skifte dysen, men nu ved jeg ikke om dyserne på en 4AFE sidder direkte i topstykket, som de gør på en 7AFE eller om de sidder lidt længere "ude". Der er flere ting som man skal gøre før man afmonterer dyserne. Du skal først tage trykket af benzinsystemet - bagsædet skal tages ud og her skal du frakoble benzinpumpen. Herfter starter du bilen til den går i stå, så du er sikker på at der ikke er benzin i systemet. Dernæst kan du afmontere dyserne - såvel den defekte som dem der virker. Når du monteret dyserne igen skal der nye "skiver" - "bøsninger" og "O-ringe" på alle dyser. Jeg købte det hele hos TOYOTA i Køge og gav Kr 1272,- inklusiv forsendelse i 2006. Prøv evt. at kigge i en HAYNES manual for at få alle detaljer med. Det er jo noget som er rimelig nemt at komme til (hurtigt lavet), så måske skulle du sende den til en mekker. Du kan jo selv pille bagsædet ud, så han ikke skal have penge for det

Carina E på tre cylindre?



Torsdag 31-05-2007 kl. 08:23
Havde samme problem på min 1,8 lean-burn. Få renset de 3 andre dysere v. f.eks. Ketner. Husk at smøre o-ringene på dyserne med lidt motorolie. Dyserne er nemme at skifte selv. Det med at tage trykket af systemet spranf jeg over. Bare løsne tilgangsslangen på enden af dysebroen forsigtigt først.

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Søndag 05-06-2007 kl. 19:53
    Vis profil  
SÅ! Jeg skylder lige at skrive hvordan det siden hen er gået...

Har skiftet indsprøjtningsdysen - Det tog svoger og jeg selv ca. 5 kvarter. Så det var ikke så giftigt. Og det bedste af alt, er at det lader til at have løst problemet

Så mange tak for den store hjælp!!!


Det var ik' mig!

Carina E på tre cylindre?



Onsdag 27-10-2010 kl. 09:08
Hvor købte du dysser? og hvad hedder de til en 1,8?

Carina E på tre cylindre?



Forum rating: Top 500+
Onsdag 27-10-2010 kl. 09:52
    Vis profil  
Nic>> kig på datoen inlægget er fra 07 så kan godt være du skal vente længe på et svar.!
Happy Supra MKIV owner med biturbo og facelift.!

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg