Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce














 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

N/a tuning 4age



Søndag 27-05-2007 kl. 22:37
Hej Te.

Kunne godt tænke mig at lave en fornuftig suge motor til min coupe.
Har kigget rundt på lidt forskellige sider, og kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal have en sådan en 140hk og tune på, har den ik større krumtaps søl? og underspul? eller skal man have en 20v bund? eller det det samme? er det ikke noget med at blacktoppen har lettere indmad? er der ikk nogen der har et kvalifiseret bud på hvilke dele der ville være dejlige at bruge :) har kigget lidt på nogen spjælde fra nogen suzuki'er bla hayabusa og gxsr1000 de er vist 43mm er det helt forkert? de jo noget billigere spjældene end fra en 20v.
Er ikke så meget ind i toyota motore endnu, men det kommer nok. håber der er nogen der har løst til at hjælpe lidt :)

kion

N/a tuning 4age



Forum rating: Top 10
Søndag 27-05-2007 kl. 22:56
    Vis profil  
toyota har brugt 4age silver i motorsport. de fik 240 hk ud af den. ren sugeheste
Endelig ejer af en Toyota

N/a tuning 4age



Forum rating: Top 50
Søndag 27-05-2007 kl. 23:35
    Vis profil  Vis bilprofil
De gamle Formula Atlantic motorer, var de ikke også oppe omkring 240hk? Det var i hvert fald deromkring, så måske std motoren ikke er helt dum at tune videre på? Men forbered dig på at det er dyre hk.

N/a tuning 4age



Forum rating: Top 5
Søndag 27-05-2007 kl. 23:53
    Vis profil  
De er også set i dk med over 200hk.. men det er så dyrt at det snart er forbeholdt en forhandler (motorimport f.eks.)
- Jesper
..Så kører jeg Toyota igen.. hehe


N/a tuning 4age



Forum rating: Top 5
Søndag 27-05-2007 kl. 23:56
    Vis profil  
hvis du ville hente nogle neme og billige HK ud af en 4age skal det vare en 16v. den model som er nemmest er den standarte 124 model men 140 modellen har underspul og en bedre holdbarhed.
hvis du ville over i en 20v er der kun black toppen som er være at N/A tune på. den er lettere byget i forhold til silver toppen.
20v er for dyre at tune på i forhold til hvad men ville få ud af en 16v med samme mængte penge.

fordelen eller noget af det sjove ved 20v er at den har spjæld standart og så er det ikke alle som køre med den motor i en AE86 i nu.

du kan også tage bunden fra en 16v 124hk og toppen fra en 16v 140hk. bunden fra en 124 er mere omdrejnings ville.

disse mærker laver bla dele til 4age.
TODA og JUN det er 2 kvalitets mærker fra japan
Fluen / Stenvedel
AE86


N/a tuning 4age



Forum rating: Top 10
Mandag 28-05-2007 kl. 00:15
    Vis profil  
skal han tune videre er det digtigt han gør det på en SILVER top og ik en BLACKtop..
blacktop kan simpelhen ik klare at man tuner videre på dem.
de er alt for spinkle opbygget indvindigt..
de holder fint den opsætning de har standard.. men der er ik bund for videre tunning.. ihvertfald ik op over 200 hk.
der er silvertoppen bygget mere robust op. og er blandt andet sådan en de brugte til det omtalte formula atlantik eller hvad det hed..
Endelig ejer af en Toyota

N/a tuning 4age



Forum rating: Top 5
Mandag 28-05-2007 kl. 00:19
    Vis profil  Vis bilprofil
Den Formula Atlantic jeg kender til, var altså kun en 16V...
Bygget af TRD:
http://www.geocities.com/motorcity/7177/formulaatlanticspecs.html
http://www.geocities.com/motorcity/7177/engine1.gif

AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22

N/a tuning 4age



Forum rating: Top 10
Mandag 28-05-2007 kl. 00:20
    Vis profil  
Between the Silver and Black top- the later Black models came with still lighter rotating components. Laying out the engine components side by side…there are miniscule differences, Toyota was tuning the engines to a higher degree by rotational mass reduction, a lesson advanced from the earlier lightweight block design (of the pre-multi-valve engines). The difference in the connecting rods between 16 and 20 valve engines is dramatically surprising. However for purposes of radical modifications a Silver top will probably be a better engine to work with (slightly stouter rod).

In Japan these engines were used in Formula Toyota, a series much like Formula Atlantic where there is only one SPEC engine available to all competitors. The magic of 20-valve is apparent on the ability to attain and sustain a high RPM threshold. The addition of variable cam timing allows the engine to surpass both low-end torque and high RPM horsepower figures of the older 4AGEs. This is the closest to race spec engine Toyota has ever produced.

ok der står det er NOGET LIGENDE sorry.....
Endelig ejer af en Toyota

N/a tuning 4age



Forum rating: Top 5
Mandag 28-05-2007 kl. 00:22
    Vis profil  Vis bilprofil
Just get your facts straight, dude
AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22

N/a tuning 4age



Mandag 28-05-2007 kl. 00:48
tror gerne jeg vil holde mig til 16v.
Kan man man ikke tage bt stænger og stempler over i en 140hk?
eller skal jeg tage en 124hk og tage t-vis'en fra?
Er krumtappen den samme i de forskelligge age'ere? er der ikke en mes større søl?
og hvor store spjældehuse ville være passene? 40-45?


N/a tuning 4age



Forum rating: Top 5
Mandag 28-05-2007 kl. 09:14
    Vis profil  Vis bilprofil
#H Sommer
black toppen er i forvejen dyre at tune i forhold til hvad man ville få ud af en 16v og silver toppen vil blive dyre enu. men jo silver toppen holder bedre ind black toppen.

mener det er spjældehuse fra black toppen du skal bruge men er ikke 100% sikker.
hvis du bruger en 140hk skal du ikke tage noget fra black toppen.
d vinder ikke det store ved at tage t-vis'en fra men det skader helder ik.
der er størrelse forskæl på de forskællige krumtappen som er lavet til 4age.
Fluen / Stenvedel
AE86


N/a tuning 4age



Mandag 28-05-2007 kl. 09:27
@stenvedel
En total standard BT med et sæt knaster og justerbar knasthjul,ordenlig banan laver ca. 190-195 hk, det er under 12000 kr tuning.
De beløb skal du bruge mange gange på en 16V inden du kommer i nærheden af det..


N/a tuning 4age



Forum rating: Top 5
Mandag 28-05-2007 kl. 09:29
    Vis profil  
Skal der ikke anden styring til for at nå det resultat?
- Jesper
..Så kører jeg Toyota igen.. hehe


N/a tuning 4age



Forum rating: Top 5
Mandag 28-05-2007 kl. 09:59
    Vis profil  
ja der yder en 16v 124hk omkring de 150hk men men kan stadig få flere ud af 16v i nu men det bliver svært på 20v.
jeg ville hellere bruge de penge fra 20v på dele til en 16v og så stadig have en omdrejnings ville motor.

hvis man sætte sig rigtig godt ind i en 4age og de dele som man bruge til den og kun er ude efter hk er der mange hk at hente for billige penge.
Fluen / Stenvedel
AE86


N/a tuning 4age



Mandag 28-05-2007 kl. 10:16
@jesper jo selvfølgelig..
@stenvedel, ja det har erik jo bevist, men i hans tilfælde er det jo ikke noget du bare kan købe, men derimod hans evner..
Selvom du finder billige dele, har du brugt MANGE penge inden du lander på 195 hk..

N/a tuning 4age



Forum rating: Top 5
Mandag 28-05-2007 kl. 10:30
    Vis profil  
nu hved jeg ikke helt hvad at erik yder men jeg er rimelig sikker på at jeg kan sammen sætte en 16v 124hk for under 20000kr og nå mellem 185-200hk.

Fluen / Stenvedel
AE86


N/a tuning 4age



Mandag 28-05-2007 kl. 10:34
HEHE ja 185-200hk, det er jo et kæmpe spring, de 15 hk er altså bare ikke lige at finde.
Har du ikke, eller haft en ae86 med 4age og ret mange stumper i, ydede den ikke 170 hk.
Det bliver mere og mere svært at hente de sidste hk..


N/a tuning 4age



Mandag 28-05-2007 kl. 10:36
Nope var ikke dig..
Tror ikke du kan lave 200hk for under 20 kilo..


N/a tuning 4age



Forum rating: Top 5
Mandag 28-05-2007 kl. 11:04
    Vis profil  
ja ved godt det er er stort spring med 15 heste og de er dyre at finde.
men det skyldes at jeg er lige klad med hvor mange HK en N/A motor yder de skal nok komme, momentet er vigtiger for mig da det er svære at finde og kræver mere arbejde.

men jeg ville stadig mene at det kan ladsagøre og jeg har også planer om at forsøge at de de hk for de penge. skal så nok også siges at motoren bliver baebejdet i japan for at få det bedste rassultat ud af det og den pris har jeg ikke rignet med ind i. og så køre jeg med en styreboks som er bygget til N/A tuning og prisen på den er helder ikke rignet med
Fluen / Stenvedel
AE86


N/a tuning 4age



Mandag 28-05-2007 kl. 11:14
Ja fordi jeg skulle lige til at spørge om du ville lave de mange hk, uden at få bearbejdet topstykke,fordi det ved jeg er ret dyrt, hvis man ikke lige kender de rigtige personer..
Megasquirt kan nu sagtens kører en N/A tunet 4age


N/a tuning 4age



Forum rating: Top 5
Mandag 28-05-2007 kl. 11:24
    Vis profil  
men skal aldrig springe toppen over men tror bare ik der er nogle i DK eller EU som kan lave toppen som jeg ville have det. og hvis der er bliver det alt for dyrt hos dem.

har en 20v entlig under spuling, syntes aldrig jeg her hørt nogle udtalle sig om det men kun at 140hk og 4agze motorene har det.

Fluen / Stenvedel
AE86


N/a tuning 4age



Forum rating: Top 25
Mandag 28-05-2007 kl. 11:44
    Vis profil  Vis bilprofil
Når man nu allerede står med en alm. 124 hk. motor, kan der vel laves en del forbedringer, alene med de penge, der ellers skulle bruges på indkøb, af en 20v!
Signatur fri zone

N/a tuning 4age



Mandag 28-05-2007 kl. 11:47
Ja det kan du gert, men der kommer du stadig ikke op på hvad en standard BT har..

N/a tuning 4age



Forum rating: Top 10
Mandag 28-05-2007 kl. 16:30
    Vis profil  
en BT har underspul.. mener ik en silver har...
Endelig ejer af en Toyota

N/a tuning 4age



Forum rating: Top 50
Mandag 28-05-2007 kl. 17:07
    Vis profil  Vis bilprofil
Silver har også underspul ;) har min ihvertfald
Led mig ikke ind i fristelse, jeg kan sagtens selv finde vej!

N/a tuning 4age



Forum rating: Top 10
Mandag 28-05-2007 kl. 19:09
    Vis profil  
så det fastlagt ;)
har mig og jannik længe tænkt over.. vi vidste kun at hans har.. hehe
Endelig ejer af en Toyota

N/a tuning 4age



Mandag 28-05-2007 kl. 22:27
hmm.. ved ikke rigtig hvad jeg finder på endnu.
men nok en 20v.
har bare ikk bestemt mig for hvilken en af dem endnu.
tror det blir en silver top, for for sikkert lyst til mere power til næste år.



N/a tuning 4age



Forum rating: Top 100
Tirsdag 29-05-2007 kl. 19:51
    Vis profil  
En 20Ver er ikke helt nem bare at smide i en AE86, men det kan lade sig gøre Skal den være standard SKAL det i mine øjn være en Blacktop. Skal den over 200 hk er det lige meget, for så skal stort set alle de "ringe" dele i silvertoppen også skiftes i blacktoppen.

Men kan du selv eller har gode forbindelser kan der laves forholdsvis mang hk på en 16Ver til rimelige penge...
Nu med færdigrenoveret Corolla Coupé Friske billeder på min profil...

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg