Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Skift af plejlstang på 4age motor...



Onsdag 06-06-2007 kl. 20:52
Hej...

Jeg er er ved at få min krumtap få afrattet min krumtap, da der var gået et plejlleje. men skal osse ha skiftet en plejlstang,

Så lyder mit spørgsmål på, om det er mulig at skifte plejstangen nede fra, eller skal man havde toppstykket af...?

Det er en 4age 140 hk non-tvis motor...


Og så lige et anden spørgsmål, er knasterne fra en 140 hk non-tvis, de samme som sidder i en 124 hk t-vis motor...?

Skift af plejlstang på 4age motor...



Forum rating: Top 5
Onsdag 06-06-2007 kl. 20:56
    Vis profil  Vis bilprofil
Tror ikke det kan lade sig gøre at skifte den nedefra. Så vidt jeg husker, har man ikke en plan flade til når stemplet skal trykkes i igen. Og det er temmelig nødvendigt da stempelringene ellers vil skabe en del problemer
AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22

Skift af plejlstang på 4age motor...



Forum rating: Top 50
Onsdag 06-06-2007 kl. 22:50
    Vis profil  Vis bilprofil
Er blokken ik udformet sådan, at stemplet slet ikke kan komme ud nedefra? Sådan husker jeg det fra min 4age
Led mig ikke ind i fristelse, jeg kan sagtens selv finde vej!

Skift af plejlstang på 4age motor...



Forum rating: Top 500
Fredag 07-06-2007 kl. 17:51
    Vis profil  
Jo toppen skal af for at få stemplerne ud og i igen, der er ikke plads til at få stemplerne neden ud.
MVH Kim
If you do not design for performance - by default you design for poor performance

Skift af plejlstang på 4age motor...



Forum rating: Top 500
Fredag 07-06-2007 kl. 19:55
    Vis profil  
Stemplerne SKAL ovenud, så af med toppen. Knasterne er ikke ens. Du får lidt mere ud af at bruge dem fra en 124hk.

Skift af plejlstang på 4age motor...



Fredag 07-06-2007 kl. 20:20
Mogens Rasmusse...

Hvordan er de ikke ens, hvad er forskellen på dem...? og har du prøvet at tage nogle fra en 124 t-vis motor og sætte dem i en 140 hk non-tvis motor...kommer den til at køre anderledes...?

Skift af plejlstang på 4age motor...



Forum rating: Top 5
Fredag 07-06-2007 kl. 20:25
    Vis profil  Vis bilprofil
124hks knaster er 240 grader, 140hks knaster er 232 grader. Så du får en lillebitte smule flere heste ved det. Men det er i marginalerne, du kan sikkert slet ikke mærke det.
AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22

Skift af plejlstang på 4age motor...



Fredag 07-06-2007 kl. 20:32
okay, Men det ville altsår ikk skade motoren at sætte nogle 124 knaster i en 140 motor....???

bare fordi de knaster der sidder i min 140 motor, er meget grimme, og har nogle 124 knaster som er meget meget pænere...


Skift af plejlstang på 4age motor...



Forum rating: Top 5
Fredag 07-06-2007 kl. 20:39
    Vis profil  Vis bilprofil
ja det er rigtigt som knudsen skriver med knasterne og du kan saktens smide knasterne i fra 124 modelen.
knast hjulene fra 140modellen er lette, ca. 56gram stk så det er ikke så meget.
Fluen / Stenvedel
AE86


Skift af plejlstang på 4age motor...



Forum rating: Top 500
Mandag 08-06-2007 kl. 17:56
    Vis profil  
140 knasterne løfter 7,1 mm - og 124 knasterne løfter 7,56 mm så der er også lidt mere løft på dem. Og ja de er lige til at ligge i, men brug 140 knasthjulene de er som sagt lidt lettere.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg