Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
Ventilfjedre
Fredag 07-06-2007 kl. 21:44 |
Jeg har en AE82GT hvor jeg har knaster fra westspeed, og der er taget 0,5mm af toppen. Når jeg har fået den rullet er det ikke blevet til mere end omkring 127,5hk. Umiddelbart ser det ud som om kurven går en lille smule nedad til sidst når den bliver rullet, så det ville vel ikke gavne at hæve begrænseren? Jeg bemærkede da jeg havde toppen adskilt, at ventilfjedrene mål lå under data ifølge repartionsbogen. Hvor meget og hvad data var kan jeg ikke huske. Er der nogle der har nogle lignende erfaringer indenfor dette, og evt. et bud på om det kan være noget af årsagen til det "manglende" effekt? RoLlA RuLeZ!!! - Yes-sir...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
VentilfjedreTorsdag 09-06-2007 kl. 08:48 |
Hej, Det er helt normalt at en NA motor topper effektkurven lidt før max rpm er nået. Dine ventilfjedre er med til at bestemme, hvor mange rpm din motor kan trække. Når de begynder at flyde som man kalder det, kan den ikke tage flere rpm. For en ældre 4 AGE er ægte 127,5 HK ik så ringe endda. Med venlig hilsen Vangsøe eucars.dk/realpower.dk
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
VentilfjedreTorsdag 09-06-2007 kl. 09:05 |
Var det på hjul eller motor? - Jesper ..Nu med MegaSquirt på vej :)
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
VentilfjedreTirsdag 11-06-2007 kl. 16:13 |
Vil det kunne svare sig at ofre nogle nye ventilfjedre så? :S Det er ved en ganske alm. rullefeltstest, så det må jo være på hjul. Right? :S RoLlA RuLeZ!!! - Yes-sir...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
VentilfjedreTirsdag 11-06-2007 kl. 16:25 |
nææ ikke nødvendigvis.. du kan få resultat på både hjul og motor.. dette bør han oplyse, de fleste måler på motor (ja.. fysisk på hjulene, men resultatet er på motoren) - Jesper ..Nu med MegaSquirt på vej :)
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
VentilfjedreTorsdag 12-06-2007 kl. 15:51 |
Så er det vel på motoren vil jeg tro... RoLlA RuLeZ!!! - Yes-sir...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
VentilfjedreTorsdag 12-06-2007 kl. 20:12 |
127 er ikke dårligt, min havde 113hk på motoren. De 121/124hk opgivet er jo ikke hvad motoren reelt har i virkeligheden. Toyota opgiver ydelsen på krumtappen, men uden vandpumpe, generator osv. AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
VentilfjedreOnsdag 13-06-2007 kl. 20:25 |
113 er da også meget lidt, er det ikke? Jeg havde også en GTér før min nuværende, og den havde omkring de 120 mener jeg... RoLlA RuLeZ!!! - Yes-sir...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
VentilfjedreOnsdag 13-06-2007 kl. 21:10 |
Nej det er vist meget normalt. Der var et par stykker herinde der fik rullet på ca. samme tid, og de havde 111hk og 116hk. Men der er jo osse forskel på hvilket rullefelt der bruges, de viser naturligvis ikke ens over hele landet. Så egentligt er en rulning for at få effekt formålsløs. AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
VentilfjedreOnsdag 13-06-2007 kl. 21:33 |
jeg har haft 2 motor i min AE86. de bliv målt til 114 og 115hk Fluen / Stenvedel AE86
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|