Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Indsprøjtning på 2E motor



Torsdag 21-06-2007 kl. 12:01
Hej...

Kan man opgradere 2E motoren i en Corolla DX fra '86 med et indsprøjtningssystem fra en nyere model ?

Mvh.
Rasmus

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 5
Torsdag 21-06-2007 kl. 12:51
    Vis profil  
jaaa.. men det er et BØVL og du vinder som sådan ikke noget ved det..
- Jesper
..Nu med MegaSquirt på vej :)


Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 250
Torsdag 21-06-2007 kl. 13:30
    Vis profil  Vis bilprofil
Kan du sagtens, en af mine bekendte har gjort det på hans gamle corolla ee80, men damn det var et bøvl.
Livet er en programfejl, og så dør man!!!

Indsprøjtning på 2E motor



Torsdag 21-06-2007 kl. 16:25
Ok...
Hvor besværligt er det, hvis man har en hel doner bil, hvad skal man bruge ?
På mit gamle VW T3 transporter skulle man "bare" skifte indsugningsmanifold og hvad dertil hører, tank, benzinpumpe...
Selve ledningsnettet var plug and play
Grunden til jeg ville gøre det var for at slippe for karburatorens mærværdigheder og det komplekse vakuum og choker system.

Måske det også kunne hjælpe lidt på brændstoføkonomien ?

Hvor meget ville man egenligt hente på den konto ved at skifte fra 4 g. til 5 g. gearkasse... Jeg mener bare 12 km/l ved 120 km/t er ikke meget for en lille let bil med en 1,3 liters motor !?

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 500+
Torsdag 21-06-2007 kl. 16:56
    Vis profil  
Sådan, så blev jeg medlem...

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 25
Torsdag 21-06-2007 kl. 18:29
    Vis profil  
Et 5. gear vil nok give noget, da den render med en del omdrejninger ved 120 km/t i den 4. trins gearkasse! Du kan muligvis også hente noget ved at montere indsprøjtning, og det burde da ikke være SÅ forfærdeligt, hvis du har en hel bil at tage stumperne fra. Jeg mener, der er en forskel ved topstykket på karburator i forhold til indsprøjtningen.
Nu også indehaver af vogn med 4 ringe på fronten!

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 25
Torsdag 21-06-2007 kl. 19:27
    Vis profil  
Der er en her der har bygget sprøjt på gammel Corolla EE80 fra 87
http://www.toyotaextreme.dk/brugsedeb.asp?bil=45
Diesel er kun for folk der ikke har råd til benzin

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 500+
Torsdag 21-06-2007 kl. 21:20
    Vis profil  
Er der nogen som kan bekræfte at topstykket også skal skiftes ?
Hvad med ledningsnet ?

Corolla DX 1,3 '86 & VW Transporter T3 2,1 boxer m. indsprøjtning.

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 25
Torsdag 21-06-2007 kl. 21:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja topstykket skal skiftes , dyserne sidder i topstykket . Og du skal nok igang med at lave dit eget ledningsnet , eller ihvertfald omforandre ret kraftigt .
JA .
Nu med egen bolig .


Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 500+
Torsdag 21-06-2007 kl. 21:44
    Vis profil  
Tak for svarene !
Hm, lidt neder med ledningsnettet ...
Så er det jo næsten nemmere at sætte Megasquirt på

Udover indsprøjtningssystemet er der andre ting som er forskelligt fra karbs.-og insp.-motorer ? knaster, svinghjul, krumtapssensorer, temp. følere mv ?

Jeg må vist til en start ud og justere lidt på kaburatoren og om jeg kan få den til at gå ordenligt...
Det ville også være dejligt med en 5-gears
Skal skiftekulissen også skiftes, hvis man hælder en 5g i ?
Corolla DX 1,3 '86 & VW Transporter T3 2,1 boxer m. indsprøjtning.

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 500+
Torsdag 21-06-2007 kl. 22:11
    Vis profil  
det kunne jo være at en justering af karburatoren fik den til at køre lidt længere på literen..

min gamle EE90 med 1,3 motor og 4 gear, gik da fint de 16 km/l på motorvejs langture. og ca 13 km/l ved normal bykørsel/korte ture..

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 500+
Torsdag 21-06-2007 kl. 22:21
    Vis profil  
Jeg ville også gerne have den lidt ned i omdrejninger, den har jo masser af krafter til at trække et 5. gear ved 120.

Det ville forhåbentlig nedsætte støjniveauet også
Corolla DX 1,3 '86 & VW Transporter T3 2,1 boxer m. indsprøjtning.

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 500
Søndag 24-06-2007 kl. 13:45
    Vis profil  Vis bilprofil
Hej Rasmus

Du skal bruge toppen fra en 2ee motor, med indsugning og udstødnings manifold og det hele, for det meste sidder lambdasonden i manifolden på sådan en. så skal du bruge en tank fra en twincam 16, da der skal være elektronisk brændstofpumpe i tanken, og skvulpe plader. Og der skal trækkes et overtryksrør til retur til tanken.
skaf ledningsnettet fra en ee90 corolla med 2ee motor.

Du skal skille efi delen fra det ledningsnet, og det er her det bliver svært, det skal du splejse sammen med det ledningsnet der sidder i bilen, men det kan godt lade sig gøre, jeg fik et ledningsdiagram over efi'en af min lokale toyotaforhandler.

Kan kun sige klø på, min kørte som en drøm bagefter.

Det er forresten ikke sikker at du kan få plads til det originale luftfilter, jeg monterede et KN kube filter på i stedet, det lød nu også noget bedre

Hilsen Carsten
Nu med Rina E

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 500+
Søndag 24-06-2007 kl. 16:35
    Vis profil  
Tak, lige sådn en beskrivelse jeg søgte !

Jeg er ikke så stiv i de der modelbetegnelser, findes der samlet opslagsværk her på siden over de omtalte modeller, hvor der er et godt overblik ?

Jeg har fundet frem til min er en AE82 tror jeg nok !?

Mvh.
Rasmus
Corolla DX 1,3 '86 & VW Transporter T3 2,1 boxer m. indsprøjtning.

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 500
Søndag 24-06-2007 kl. 19:32
    Vis profil  
Her er der overblik: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Corolla

E9 modellerne med 2E motor, har en forvarmer-dims på karburatoren, denne kan monteres på E8 også, men det bliver desværre aldrig helt godt, jeg har haft 2 af dem fra ny og begge har haft karburator problemer.
Toys are fantastic !

Indsprøjtning på 2E motor



Søndag 24-06-2007 kl. 21:34
Arh, din må nok være en EE80, hvis det er en 1.3 DX med 2E motor.

//Kenn

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 500
Onsdag 27-06-2007 kl. 23:07
    Vis profil  Vis bilprofil
ee80 er sedan og liftbag, ae80 er hatchbag, og ae82 er twin cam 16.
Nu med Rina E

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 50
Onsdag 27-06-2007 kl. 23:10
    Vis profil  Vis bilprofil
EE80 er en 1,3 12v, Ae80 er en 1,3 8v. Ae82 er en 1,6, og ikke nødvendigvis en gt'er. Om det er h/b, l/b eller sadan betyder ikke noget i modelbetegnelsen.

Indsprøjtning på 2E motor



Forum rating: Top 250
Onsdag 27-06-2007 kl. 23:16
    Vis profil  
en alm. hatchbak hedder stadig en ee80... En glassback med en 1.6 motor med karburater (4A) hedder deriomd en ae80

En Sedan og en liftback er det samme = liftback er bare toyotas måde at kalde den for sedan...

1.3 HB (2E) = ee80
1.3 LB (2E) = ee80
1.3 GB (2E) = ee80
1.6 GB (4A) = ae80
1.6 HB (4AGE) = ae82
1.6 Coupe (4AGE) = ae86
3E-T

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg