Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Knalder ud af indsugningen



Mandag 25-06-2007 kl. 14:04
Jeg er den heldige ejer af en toyota carina e 1.6 xli. men den er lige begyndt at gøre lidt vrøvl. den knalder ud af indsugningen, og der er næsten ingen trækkraft. er der nogle forslag til hvad det kan være. mit gæt ville være ventilerne. tændrør + kabler + fordeler-dæksels er skiftet for et par måneder siden.

på forhånd tak.

Knalder ud af indsugningen



Forum rating: Top 10
Mandag 25-06-2007 kl. 16:11
    Vis profil  
strømfordelen der har løsnet sig ville være mit udmildbare bud
Blacktop med tragte trækker godt og lyder ond!

Knalder ud af indsugningen



Forum rating: Top 100
Mandag 25-06-2007 kl. 18:35
    Vis profil  Vis bilprofil
det vil jeg give henrik ret i, det lyder mest som et tændningsproblem
TOYOTA, JA TAK

Knalder ud af indsugningen



Forum rating: Top 10
Mandag 25-06-2007 kl. 19:05
    Vis profil  
har selv været med til at starte en blacktop op hvor tændingen ik stod som den skulle.. sådan 4 spjældhuse kan give nogle ordentlige knald
Blacktop med tragte trækker godt og lyder ond!

Knalder ud af indsugningen



Mandag 25-06-2007 kl. 23:27
I er sq go'e!!!!
En ven kom lige forbi, efter han havde fået fri på det toyota værksted hvor han arbejder, og han havde samme konklusion.

Så tak for hjælpen.....skifter tændrør i morgen og hvis det ikke hjælper så er ny tændspoleallerede bestilt.
Kan det passe den ser sådan ud ----> http://thansen.dk/product.asp?c=1016943020&n=490781917&pn=644290323

Knalder ud af indsugningen



Forum rating: Top 25
Mandag 25-06-2007 kl. 23:45
    Vis profil  
Tror ikke, at du behøver udskifte noget. Få stillet tændingen, så skal den nok køre igen.
Nu også indehaver af vogn med 4 ringe på fronten!

Knalder ud af indsugningen



Tirsdag 26-06-2007 kl. 08:47
jamen motor er lige blevet stillet for 1½ måned siden pga. den gik meget lavt i tomgang....kan den ligepludselig hoppe ud af det, og skal stilles igen?

Knalder ud af indsugningen



Forum rating: Top 500
Tirsdag 26-06-2007 kl. 09:04
    Vis profil  
Den kan vel være indstillet af helvede til...
Man er ikke stiv så længe man kan ligge ned uden at holde fast.

Knalder ud af indsugningen



Tirsdag 26-06-2007 kl. 11:54
tror jeg ikke. den blev indstilet hos amager møller omkring tårnby....de skulle være rimelig dygtige på den punkt. og lyder heller ikke som om det er indstillingen den er galt med, for så ville den vel bare gå ujævnt, og ikke "knalde" på den måde....ret mig hvis jeg tager fejl
er dog stadig nybegynder
den har godt nok skulle bruge lidt ekstra tid på at starte de seneste par uger. og så lige pludselig, da den blev kørt godt ud i 1. gear brokkede den sig. god start på en 3. ugers ferie

Knalder ud af indsugningen



Forum rating: Top 25
Tirsdag 26-06-2007 kl. 12:09
    Vis profil  
Forkert indstillet tænding kan meget vel føre til fejltænding, som du beskriver.
Nu også indehaver af vogn med 4 ringe på fronten!

Knalder ud af indsugningen



Tirsdag 26-06-2007 kl. 13:07
oki men den kørte jo perfekt da jeg fik den retur, og de næste 2 måneder.... nu har jeg lige skiftet tændrør....virkede ikke. og undersøgte gnisten på de nye tændrør, den var ligeså svag som på de gamle. så prøver jeg lige og skifte tændspole i morgen, og hvis det ikke virker må den ind og indstilles igen.....

burde de så ikke være garantien på den første indstilling der dækkede eller hvordan???
selvom de nok altid vil påstå noget andet dernede på værkstedet.

Knalder ud af indsugningen



Forum rating: Top 50
Tirsdag 26-06-2007 kl. 16:27
    Vis profil  Vis bilprofil
kom problemet da du skiftede tændrør ? Så er det måske de forkerte !

Hvis fordeleren ikke er blevet skruet helt fast, da du fik tændingen justeret kan den, have drejet sig!

Knalder ud af indsugningen



Tirsdag 26-06-2007 kl. 20:36
skiftede tændrør pga. problemet var der, så nej, det kom før jeg skiftede tændrør.
men det med fordeleren ikke har været ordentlig spændt kunne måske være et godt bud.
Nu får jeg ny tændspole i morgen, og hvis det ikke hjælper for amager møller lov til at stille den ind igen....for deres regning!!!!
Men tak til alle herinde, som gider hjælpe en motor-mongol som mig

Knalder ud af indsugningen



Tirsdag 26-06-2007 kl. 21:32
Bare lige et sidespørgsmål! De tændrør du købte, er de fra Thansen? Hvis man køber tændrør der, skal de så indstilles?

Knalder ud af indsugningen



Forum rating: Top 25
Tirsdag 26-06-2007 kl. 21:34
    Vis profil  Vis bilprofil
En brændt ventil eller en toppakning der er gået imellem 2 cylindre , det er iøvrigt kun de gamle modeller med NippoDenso der kan justeres i tændingstidspunktet , en E´er med Boschanlæg kan fordeleren ikke drejes i .
JA .
Nu med egen bolig .


Knalder ud af indsugningen



Tirsdag 26-06-2007 kl. 22:49
Det er tændrør købthos toyota...
og jens..den fik jeg ikke lige fat i, vil det sige, at det der med at den skulle have drejet sig, ikke kan være fejlen i min E'er, eller?

Knalder ud af indsugningen



Tirsdag 26-06-2007 kl. 22:58
ups....har ikke boschanlæg. mit er denso siger en kammerat

Knalder ud af indsugningen



Forum rating: Top 50
Tirsdag 26-06-2007 kl. 23:04
    Vis profil  
hvis det er bosch er fordeler fast som jens skriver
toyo mekker

Knalder ud af indsugningen



Forum rating: Top 100
Tirsdag 26-06-2007 kl. 23:29
    Vis profil  
Det kan også være tandremmen, der er hoppet en tand.... Især da du siger at det er kommet efter at bilen blev kørt gost ud i 1. gear. En tandrem, der er strammet korrekt op, skal normalt ikke kunne hoppe. Men hvis den er ved at være slidt, kan det godt ske. Og det vil også give disse symptomer.
- Michael
//Corolla GT


Knalder ud af indsugningen



Forum rating: Top 50
Tirsdag 26-06-2007 kl. 23:32
    Vis profil  Vis bilprofil
Som Jens Andersen skriver, er en brændt ventil eller def. top pakning, mellen to cyl. også en mulighed.
Få det evt. tjekket på værksted med en. (Tæthed/utæthedsmåling)

Eller sæt tryk på en cyl. af gangen med trykluft ved at montere en studts i tændrørs hullet!. (med lukkede ventiler på pågældende cyl) lyt så ved indsugning/udstødning om der er en utæthed.

Knalder ud af indsugningen



Tirsdag 26-06-2007 kl. 23:52
Har forresten hørt fra en som ligeer startet på et toyotaværksted, at når man skal aflæse fejlkoder foregår det vie blinkkode i "motor-pæren" inde i instrumentbrættet. og for at få blinkkoden, skal man noget så simpelt som at luse/kortslutte 2 af benene i diagnose-stikket. Er der nogle der har erfaring med det, og i så fald hvilke? og er det noget som kan bruges i mit tilfælde?

Knalder ud af indsugningen



Forum rating: Top 100
Onsdag 27-06-2007 kl. 00:41
    Vis profil  
Diagnosestikket i motorrummet skal luses mellem E1 og TE1. Sæt tænding på, og tæl antallet af blink fra motorlampen. Lange blink er det første ciffer i fejlkoden og korte blink er det andet ciffer..
Eks: Lang pause - langt blink - langt blink - kort pause - kort blink = fejlkode 21 - lambdasonde.

Hvis motorlampen blink hurtigt hele tiden, er der ikke lagret nogen fejl.
- Michael
//Corolla GT


Knalder ud af indsugningen



Forum rating: Top 500+
Torsdag 28-06-2007 kl. 22:09
    Vis profil  
Og det rigtige svar er: defekt indsprøjtnings-ventil

Men tak for al hjælp i hvert fald....nu er jeg da blevet det klogere

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg