Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Anbefaling til 4agze



Forum rating: Top 500+
Søndag 01-07-2007 kl. 22:16
    Vis profil  
Heyza..

Kan jeg få nogle anbefalinger på forskellige dele til min 4agze'er!?
Det handler om hvilken benzinpumpe, benzintryksregulator og fuel cut defencer jeg bør vælge??

Data på motor:
4agze 170 hk DLi fra en AE101'er årg. 95 (front cut).
Bil: Corolla AE82 GT.

Er åben overfor alle forslag!
Kom endelig med ideer og tips, hvis i lyster

Mvh Rasmus.
- Nu med 4agze på vej - :)

Anbefaling til 4agze



Søndag 01-07-2007 kl. 22:56
Benzin pumpe, hvad er der galt med den orginale?
Bezintryk regulator: www.turbomotor.dk har nogen fine nogen til billig penge.
FCD: Er det nødvendig ?

Anbefaling til 4agze



Forum rating: Top 500+
Onsdag 02-07-2007 kl. 06:33
    Vis profil  
Jamen, jeg har fået afvide at mange andre, at jeg skal have en større benzinpumpe til den motor og en fuelcut defencer også, fordi jeg hæver den i ladetryk?

Mvh Rasmus.
- Nu med 4agze på vej - :)

Anbefaling til 4agze



Forum rating: Top 5
Onsdag 02-07-2007 kl. 09:12
    Vis profil  
Jeg ved ikke hvilken benz pumpe der sidder på din, men min GSi skulle skiftes.

FCD er nødvendig da den ryger i cut ved 0,75bar ca.

Jeg har samme regulator som turbomotor til salg for 495kr
- Jesper
..Nu med MegaSquirt på vej :)


Anbefaling til 4agze



Forum rating: Top 100
Onsdag 02-07-2007 kl. 12:53
    Vis profil  
jeg har erfaret at det er en god ide at skifte pumpen. og det var dyrt. det var sådan at den gamle pumpe fungerede fint, indtil der blev for meget modtryk, så kunne den ikke levere den rette mængde. jeg skiftede til 256L walbro pumpe. den passer lige nd i tanken.
men pas på når du finder pumpen, der findes omkring 6 forskellige slags 256L pumper. du skal have den der kan levere mest ved mest modtryk, mener den hedder "B" men det må du hellere selv lige finde ud af.

FCD, det kommer an på hvilken boks du kører med, jeg mener at det er som jesper skriver, med den boks du har der.

men du skal nok lige finde ud af, om de dysser der sidder i motoren , kan tåle at du hæver trykket
de fleste dysser er nemlig lavet til et sted mellem 43-52psi
hvis man går ud over det, kan man ikke regne med deres duty-cycle, som gerne ikke skulle overstige 80.
det er ikke sjov, at ligge med 7000rpm, og så er der en dysse der ikke lige gider at åbne mere. s
det er ikke reklame, blot en oplysning

Anbefaling til 4agze



Onsdag 02-07-2007 kl. 13:38
Hvis pumpe er iorden kan den nemt levere til de 200 hk, og en 250 walbro er total overkill, den kan levere til 600hk, der findes walbro 200.Man skal jo passe på ikke varme benzin op i tanken, og med en 250, vil der kommet MEGET retur fra dysebro..
Men du skal selvfølgelig teste om dit benzinfilter og pumpe er iorden...

Anbefaling til 4agze



Forum rating: Top 5
Onsdag 02-07-2007 kl. 18:31
    Vis profil  
Jeg er enig.. og føler du ikke at den org. GTI er nok, så tag en fra en MR2 turbo eller Supra, den passer 100% ned i din tank.


- Jesper
..Nu med MegaSquirt på vej :)


Anbefaling til 4agze



Forum rating: Top 500+
Onsdag 02-07-2007 kl. 23:00
    Vis profil  
Tak for nogle gode hurtige svar, jeg ser på det.
Tror ikke min benzinpumpe fejler noget ihvertfald, gjorde den da ikke med den motor der lå i før. (140 hk's non t-vis).
jeg køber den der hos turbomotor så, benzintryksregulatoren! ;)
Hmm, fuelcut defenderen er nødvendig har jeg fået bekræftet. Såå..
Men endnu gang, tak for den hurtige respons, det er det hele værd :)

Mvh Rasmus.
- Nu med 4agze på vej - :)

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg