Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

7afe i t22



Forum rating: Top 250
Lørdag 07-07-2007 kl. 16:53
    Vis profil  
Hej gutter.
Jeg har en Avensis t22 1,8 7afe leanburn fra 99, som korer pisse godt men jeg savner noget traek kraft. jeg har taenkt paa en kompressor eller noget knast osv. hva er vejen frem hvis man vil holde det nede omkring 5-6k.
Indomitable

7afe i t22



Forum rating: Top 10
Lørdag 07-07-2007 kl. 17:02
    Vis profil  
man kommer desværre ik så langt for 5-6.000 hvis man skal ahve noget ordentligt trækkraft i en 7afe.
der bliver lige til nogle knaster og ventiler..
men bliver kun ca 10 hk du får ud af det..

alternativt koster det ca 11.000 at få monteret turbo hos www.turbomotor.dk
ellers koster en 4age 20v blacktop med spjældhuse 8250 kroner sidst jeg tjekkede.. den er virkeldig nem at smide i en bil der er født med 4afe/7afe
www.turbomotor.dk kan lave boksen om så den kan styre motoren (800 kroner)
Blacktop med tragte trækker godt og lyder ond!

7afe i t22



Forum rating: Top 250
Tirsdag 08-07-2007 kl. 22:06
    Vis profil  
kan man ikke faa noget storre end 1,6 motorer til den eller kraever det Meget arbejde?
Indomitable

7afe i t22



Forum rating: Top 10
Tirsdag 08-07-2007 kl. 22:33
    Vis profil  
1.8 motoren er desværre den største ccm der passer med ophæng og gearkasse..

1.6 4age 20v & 1.6 4agze er begge to dem med flest heste du kan smide i din bil uden de store ombygninger..

du kan selvfølgelig smide en kombi motor i. 4agte 20v. de er gode for ca 300 hk.. og 450hk er før set på den motor ;)
Blacktop med tragte trækker godt og lyder ond!

7afe i t22



Forum rating: Top 100
Fredag 09-07-2007 kl. 16:07
    Vis profil  
Du kunne også lave dig en 7A-GE og slipped for leanburn det kræver lidt snilde men du kan læse om det her http://powerpage.dk/tuningshistorier-filer/toyota/toyota.htm#07


Wroom sage det, og 4A-GZE kom til live.

7afe i t22



Forum rating: Top 250
Fredag 12-07-2007 kl. 01:55
    Vis profil  
20v motoren er vel = hoeje omdr. og
4agze motoren er= bundtraek???
Indomitable

7afe i t22



Forum rating: Top 25
Fredag 12-07-2007 kl. 09:33
    Vis profil  
Glem alt om 20v'eren i en avensis bilen er alt for stor og tung til den motor. 4agze ville nok gøre det bedre men den næppe synet med den motor, så nr. 1 ville helt klart være at sælge bilen og købe en 2,0'er istedet evt en faceliftet 2,0 vvti
Diesel er kun for folk der ikke har råd til benzin

7afe i t22



Forum rating: Top 5
Fredag 12-07-2007 kl. 09:48
    Vis profil  
Hvis du er lidt paragraf rytter og går dem lidt på klingen kan Avensisen godt synes med 4AGZE, men det koster for meget til at det kan betale sig
- Jesper
..testaRolla..


7afe i t22



Forum rating: Top 25
Fredag 12-07-2007 kl. 10:33
    Vis profil  
Så vidt jeg husker blev emissions kravne stremmet sidst i 90'erne og der tvivler jeg stærkt på 4AGZE motoren kan være med
Diesel er kun for folk der ikke har råd til benzin

7afe i t22



Forum rating: Top 500
Fredag 12-07-2007 kl. 20:08
    Vis profil  
Du kan bruge knasterne fra en 4AFE af samme type som din 7AFE. Det skulle give lidt. Men husk at den ikke må gå i lean burn mode mere. Turbomotor kan lave din boks om for dig.

7afe i t22



Forum rating: Top 250
Mandag 16-07-2007 kl. 18:50
    Vis profil  
hva burde saadan en "konvertering" koste mig med det hele??
altsaa den med knasterne.
Indomitable

7afe i t22



Forum rating: Top 500
Mandag 16-07-2007 kl. 22:26
    Vis profil  
Prøv at kontakte Turbomotor og spørg ham. Han ved også om det vil give noget på din bil.

Ellers er det bare at gå i gang selv.

Et sæt brugte knaster fra en 4AFE fra en hugger. Jeg ved ikke om der er forskel på dem, men dem fra en AE101 skulle kunnet bruges. Så skal der sættes en lille stift i udst. knasten, lige som på din 7AFE kast. Det er til knastføleren. Så skal du have din computer til at tro at motoren aldrig bliver 100% var og derved går i "leanburn mode" Det gør du ved at sætte en modstand in på den føler der giver din computer besked om temp. På en 7AFE er det computeren der starter blæseren, så hvis den tror at den ikke bliver varm er du nød til at starte din blæser med en sekundær kontakt. Til det tager du slangetilslutningen/thermostathuset fra en 4AFE hvor der sidder en kontakt i i forvejen. Husk et relæ for en sikkerheds skyld.

Jeg ved ikke hvor meget huggeren skal have for de dele du skal bruge. Ellers er der jo et fint markede på denne side hvor du kan søge efter stumperne du skal bruge.



7afe i t22



Forum rating: Top 500
Mandag 16-07-2007 kl. 22:27
    Vis profil  
Der skulle have stået 100% varm og ikke varm.

7afe i t22



Lørdag 14-09-2013 kl. 23:29
Hvor meget er lidt? Tænker på knasterne fra
4a-fe

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg