Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 500+
Onsdag 11-07-2007 kl. 19:05
    Vis profil  
Hej..

Jeg har lige skiftet toppakning på en Corolla ee80.. Med 2E motor.. Mens jeg har haft den har motoren ikke været igang.. Så jeg ved ikke hvordan den ellers har det. Men den har kørt for max ½år siden.

Motoren vil simpelthen ikke starte.. Den tørner fint.. Tandremmen sidder som den skal, mærkerne er tjekket, dobbeltjekket og tjekket igen. Der er gnist, og tændkablerne sidder som de skal, alt vakuum sidder som det skal. Og jeg har tjekket alt det jeg har haft skildt ad. Har i nogen gode forslag inden jeg smider en anden kværn i ?

2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 50
Onsdag 11-07-2007 kl. 21:18
    Vis profil  Vis bilprofil
Får den også benzin?
Har du haft strømfordeleren afmonteret, hvis ja kunne den sidde ½ omg. forkert!

2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 500+
Onsdag 11-07-2007 kl. 22:15
    Vis profil  
Jeg er rimelig sikker på den får benzin, den lugter af benzin og tændrørene er våde.

Jeg har kun haft strømfordeleren af efter at jeg har prøvet at starte den op.. Og den sidder rigtigt.

Der sidder jo sindsygt mange vakuum slanger på sådan en motor, men jeg lod indsugningsmanifoldet sidde i bilen, mens jeg havde toppen af, så jeg har kun haft 4-5 slanger af.. Det kan vel ikke gøre udslaget? Er der noget elektronik/stik jeg bør være opmærksom på?

2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 25
Onsdag 11-07-2007 kl. 23:31
    Vis profil  
Der er et stik på karburatoren, der lukker for benzinen, når du slukker motoren. Kan det være det, du har glemt at forbinde?
Nu også indehaver af vogn med 4 ringe på fronten!

2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 50
Onsdag 11-07-2007 kl. 23:52
    Vis profil  
hvis tændrør er våde så er den da druknet.. prøv og hold fuld gas på også start den
toyo mekker

2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 25
Fredag 12-07-2007 kl. 00:12
    Vis profil  
Eller et skvæt æter i indsugningen, mens man starter
Nu også indehaver af vogn med 4 ringe på fronten!

2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 25
Fredag 12-07-2007 kl. 06:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Få en makker til at dreje nøglen imens du med en skruetrækker holder vaccumstemplet i karburatoren fuldt åbent , så får motoren alt det luft den skal have hvis indsugningen er fuld af benzindampe .
Iøvrigt så skal du nok lige blæse tændrørene tørre for benzin først , en 2E er ikke glad for våde tændrør .
JA .
Nu med egen bolig .


2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 500+
Fredag 12-07-2007 kl. 16:22
    Vis profil  
Lasse:

Det er selvfølgelig prøvet..

Kasper:

Jeg har prøvet wd40 og benzin diesel start.. Men ikke æter, skulle det være bedre?

Jens:

Det må jeg lige prøve..

2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 500+
Søndag 15-07-2007 kl. 22:04
    Vis profil  
Nå så er der rodet lidt mere med den.. Har prøvet med et andet fordelerdæksel da det gamle så lidt iret ud.. Hjalp lige lidt.. Tricket med at holde stemplet åbent er også prøvet..

Jeg har kun lige fået den til at hoste 2 gange.. Jeg fatter det ikke.....

2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 100
Mandag 16-07-2007 kl. 14:58
    Vis profil  
Hvor i landet befinder bilen sig?
- Michael
//Corolla GT


2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 500+
Torsdag 19-07-2007 kl. 18:18
    Vis profil  
Har fået målt kompression på den.. Cylinder 2 siger 5bar :(

Cylinder 1 og 4 siger 8,5 og 3 siger 7,5.. Men den gamle toppakning var strøget i cylinder 1.....?

2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 25
Torsdag 19-07-2007 kl. 18:37
    Vis profil  Vis bilprofil
Du kan jo ikke helt regne kompressionen når motoren ikke er varm , så det siger ikke ret meget .
Har du grovjusteret ventilerne på den ? hvis ventilerne står stramt på en 2E så starter den dårligt .
Er tændrørene stadigvæk våde af benzin ? du skal nok sætte nye i , og husk tændrørsafstand på 1.1 mm .
JA .
Nu med egen bolig .


2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 500+
Søndag 22-07-2007 kl. 15:35
    Vis profil  
Jeg har fået fikset det..

Nye tændrør.. Og så havde tandremmen hoppet en tand.. Det må ha været strammerrullen som ikke var blevet spændt ordentligt.. Men nu kører den.. :)

2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 500
Søndag 22-07-2007 kl. 20:53
    Vis profil  
Okay, det var da godt. En anden gang så lad være med at bruge WD40 som startgas :) Godt nok står der at de starter fugtige motore, men det er ikke ment som et brændstof - men for at fjerne fugt i tændings etc.
- Over and out -

-> AE86 TWINCAM 16v SUPERCHARGER<-


2E kan ikke starte.



Forum rating: Top 500+
Mandag 23-07-2007 kl. 08:56
    Vis profil  
Har nu heller ikke prøvet at bruge det som startgas.. Var mere for at fjerne det fugt der skulle være tilbage efter en død toppakning hvor vandet har stået ind i cylinder 1.. ;)

Og det har nu virket fint før..

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg