Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
4A-GE 16v problem
Fredag 13-07-2007 kl. 19:13 |
Jeg har gået og rodet lidt min Coupe, og fik skiftet gasspjældet. Det nye jeg havde fået var uden potentiometer, og det skulle så flyttes over fra det gamle. Så godt jeg nu kunne, fik jeg sat det på samme måde som det sad på det gamle, men bilen kørte dårligt og ville ikke tage gassen ordentligt. Når den holdte stille var der ingen problemer, men når man kom ud at køre kunne den ikke gå over 3.000 rpm. Når den så faldt til 2500 kunne man køre op til 3000 igen osv. Jeg lå og rodede lidt med det, men lige lidt hjalp det. Nogen gange kunne den ikke komme over 2200 rpm, andre gange gik den til 3500. Men den ville ikke trække ordentligt. Jeg var lidt under tidspres da mester skulle lukke biksen, så fik ikke rodet mere, men fortsætter på søndag. Vil indtilda høre om der skulle være et klogt hovede der har haft samme problem og ved lige præcis hvad der skal gøres. Og er der en fremgangsmåde til at justere gasspjældspotentiometeret? PFT Mathias AE92 silvertop - det rykker :D' Nu med AE86 - Heikendorf motor og 85% spær :P
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4A-GE 16v problemFredag 13-07-2007 kl. 21:38 |
luft dit gasspjæld ud. og sil det potensiometer rigtigt..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4A-GE 16v problemFredag 13-07-2007 kl. 21:52 |
Lufte det ud? hvordan det? AE92 silvertop - det rykker :D' Nu med AE86 - Heikendorf motor og 85% spær :P
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4A-GE 16v problemFredag 13-07-2007 kl. 22:28 |
ja den fik jeg heller ikke, men det skal i hvert fald stå korrekt. - Jesper ..testaRolla..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4A-GE 16v problemFredag 13-07-2007 kl. 23:20 |
hvis der står luft i kølevandet omkring spjældet kan den godt svinge i omdrejninger. Men hvis dit spjældpot meter ikke står rigtigt så forstiller den tændingen helt forkert og så vil den ikke tage gassen, det er derfor. Der er en beskrivelse i hayens bøgerne, men mon ikke Jesper lige kender en side hvor du kan finde det, det plejer han at være skrab til, hvis du kommer fra lynge kanten er du velkommen til at låne min. Corolla GT
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4A-GE 16v problemLørdag 14-07-2007 kl. 11:07 |
det er noget med at den skal indstilles med et søgerblad... Kan dælme bare ikke huske tolerancen. Wroom sage det, og 4A-GZE kom til live.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4A-GE 16v problemLørdag 14-07-2007 kl. 13:08 |
Fik dette svar af en fra bilgalleri: for det første findes der flere typer spjæld, og de er ikke ens da der kan sidde ihvertfald 2 typer tps sensore på, men for at justere din tps sensor ind skal du pille stik af og sætte et multi meter ind på det stikben på tps der svarer til den ledning der er brun og den der er sort ved siden af, så skal den vise ca 40ohm på multimeter, så skal du sætte et 0,20 søgerblad ved gas stop så den åbner 0,20 (sidder på siden af spjældet) så skal den vise OL så står den rigtigt håber du forstår da det er lidt indviklet af forklare her, bare skriv hvis der er flere spørgsmål Kan nogle kloge hoveder bekræfte dette? :) Og jeg er fra lynge kanten - Hillerød AE92 silvertop - det rykker :D' Nu med AE86 - Heikendorf motor og 85% spær :P
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4A-GE 16v problemSøndag 15-07-2007 kl. 13:12 |
Det lyder meget rigtigt. Jeg har 1 gang indstillet mit eget efter metoden beskrevet i Toyotas rep. manual over 4AGE - og det lyder meget ligesom det du beskriver. AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4A-GE 16v problemSøndag 15-07-2007 kl. 17:48 |
Fremgangsmåden beskrevet tidligere har ikke hjulpet. Ohmmeteret kan desuden vise OL på halvdelen af det stykke man kan dreje TPS. Så ved sgu ikke helt om der er noget galt med tps, eller jeg har fået fat én type TPS og et andet type spjæld? AE92 silvertop - det rykker :D' Nu med AE86 - Heikendorf motor og 85% spær :P
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4A-GE 16v problemSøndag 15-07-2007 kl. 22:01 |
tja jeg har aldrig brugt den metode men vbare stillet det ind på gefyle, og mine køre sgu fint ingen problemmer med tomgang eller gas eller noget som helst min 4agze med front monteret ic står lige så pænt på 850omdr hvis du vil vide hvordan du lufter det ud så skriv til mig privat..
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4A-GE 16v problemMandag 16-07-2007 kl. 21:41 |
prøv og tjekke din tændings forstilling, hvis den er helt hen i vejret så er spjældsensoren defekt... std forstilling er ved 800 omd. med lus i diagnose 10 grader før top... 1-2-7-4 og hest
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
4A-GE 16v problemMandag 16-07-2007 kl. 21:44 |
ja mit stod os helt forkert da jeg fik min og jeg kunne slet ikke stille tændingen. Jeg satte mit i midten og den spiller sku fint fin tomgang og tænding står 12 grader og det er med vilje . og den trækker perfekt. Corolla GT
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|