Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm.
Mit Celica Supra N/A projekt!!
Mandag 23-07-2007 kl. 10:05
Hey alle. Så fik jeg logget mig på igen! Vil lige vise jer hvad jeg har rodet med gennem længere tid! Kan ikke huske om jeg har skrevet om det før men her er der lidt detaljer!
Bilen er en Toyota Celica Supra 2.8i GT fra 84! Motoren er en 2.8 (5mge men ombygget til en 3.0 12v! Og så er der lidt andet putte i den!
285 graders knaste med 1.3mm højere løft. Knasthuse fræst 1.3mm af. AEM justerbare knasthjul. 12 stk 295ml dysser fra en 7mge motor! Lambasonde fra en supra mk4. Topstykke portet og poleret. 7mgte krumtap og plejlstænger.(3000ccm) Pacesetter bananmanifold med powerwrap og 2½" rustfri resten af vejen! Krumtap, kobling ,remhjul, svinghjul, afbalanceret! Takthjul monteret på remhjul til anden motorstyring! Electromotive Tec3R motorstyring! 6 hjemmelavede spjældhuse på 50mm pr styk med dysser monteret i top og bund!
Her er nyeste video klip af motoren...mere kommer senere.
ser rigtig godt ud.. de fleste smider bare en mølle på og det er det.. har 1000 gange mere respekt for god gammeldags NA tunning Blacktop med tragte trækker godt og lyder ond!
Hej Jens, Glæder mig til at høre hvordan den spiller med den nye MAP sensor - håber du kommer og blærer dig til træf i næste week-end. Bedste hilsener Vangsøe eucars.dk/realpower.dk
Hej, hoppas det går bra jag skriver på svenska här. jag har precis köpt en celica supra med skuren 5ME motor. Du vet inte nån som vill sälja en celica supra motor? jag såg att du hade plockat bort alla luftpumpar o EGR trams också, kan man göra det utan större bekymmer o fortfarande hålla sig inom avgaskraven?