Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce














 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 50
Lørdag 09-08-2007 kl. 00:26
    Vis profil  
Hehe lidt sjovt jeg lige ska skrive den her tråd nu hvor der er en "hvis" anden tråd der er oppe og køre hehe.. Well here goes..

har gået med tanken om en Carina E. Og nej det er ikke en blå/lilla 2L herinde fra med en masse probs hehe

Men tænkte på om når man sidder og kigger på bilbasen osv om man kan se på billederne om der er noget forskel eller man skal ringe til hver enkelt. For det sku helst være en japansk samlet model så vidt jeg kan forstå.

Tror kun det bliver en 1.6 SLi men meget rart at vide lidt på forhånd hvad man ska kigge efter. Kan se der er forskellig rat i nogle af dem. Et med 2 horn knapper og så et der ser lidt mere gammeldags ud.

Er der evt nogen der har lidt mere oplysninger om de forskellige modeler? Er der meget forskel på Xli og SLi?

Takker
Rollaboy, Nu med viper alarm og fjernstart ROLLA.dk

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 50
Lørdag 09-08-2007 kl. 00:39
    Vis profil  
Ved en søgning i forumet fandt jeg lige den her der beskriver modelvarianterne. Ved dog stadig ik lige det med rattet der.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BC05E564-0902-4DD9-8D8A-06365808EB18/0/040042.pdf

Men vil være super med lidt hjælp til resten. Er jo ny til det med Carina E. Men var nu glad nok for min Carina II jeg havde på et tidspunkt
Rollaboy, Nu med viper alarm og fjernstart ROLLA.dk

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 50
Lørdag 09-08-2007 kl. 06:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er rigtigt at der er nogen der siger de japanske skulle være mere holdbare. Men så hvidt jeg ved er det kun de første årgange der er lavet i Japan, 92,93,94 og delvis 95. Men jeg har en engelske 95 er og den har der ikke været nogen probs med.
Det med rattet er fordi det er en gammel model, her tænker jeg ikke på facelift eller ej. Men de første japanske havde blandt andet ikke nakkestøtter bagi og armlæn bagi, og rattet ser også anderledes ud end i min. Men der er også mange små forskelle i modelvarianterne alene.
En Toyota repareret med T-Hansen dele er vel egentlig en KIA?

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 5
Lørdag 09-08-2007 kl. 08:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Lakken er helt sikkert bedre på de japanske modeller, men de er selvf ældre, mere slidte og der er ikke så meget udstyr som på de sidste.

aut viam inveniam aut faciam


Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 25
Lørdag 09-08-2007 kl. 08:46
    Vis profil  
Der er absolut ingen forskel i kvaliteten på de engelske vs. de japanske, vi har haft én af hver fra ny. Eneste nedtur er, at der er Bosch elektronik i de nyere, fremfor Denso.

Men skal også være OBS på sealingen i dørene, og at man ikke er i besiddelse af et sort uheld som Roberto.
Nu også indehaver af vogn med 4 ringe på fronten!

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 5
Lørdag 09-08-2007 kl. 08:49
    Vis profil  
Der er INGEN der kan gardere sig mod Roberto´s sorte uheld.. hvis jeg var ham, så ville jeg melde mig som fejlfinder hos Toyota.. ;)
- Jesper
..testaRolla..


Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 50
Lørdag 09-08-2007 kl. 10:08
    Vis profil  
Tak for svarene gutter.

ja det kan godt være at de nu bare er så gamle at det med jap og eng går ud på ét hehe. Men tror sku næsten jeg vil købe en Sli fra 92-93 og så måske smide et andet rat og kabine fra en gli eller så noget i. Der må vel stå nogle rundt omkring hos huggerne..

Mon ik det kan lade sig gøre? Og sådan nogenlunde billigt?
Rollaboy, Nu med viper alarm og fjernstart ROLLA.dk

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 50
Lørdag 09-08-2007 kl. 12:18
    Vis profil  
en englænder fik lavet en masse garanti arbejde fra nye så der er forskel.. bærearme/styrekugler/kødben/stop lyskontakt ..og ja bosch system ikke så godt som denso
toyo mekker

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Lørdag 09-08-2007 kl. 12:44
Jo kasper, der er absolut forskel på kvaliteten på dem, prøv og snak med en der var mekanikker da modellen fra england kom på market

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 50
Lørdag 09-08-2007 kl. 13:16
    Vis profil  
hvordan ser man det egentlig? Hvis ejerene ikke selv ved det hehe. Ka man se det på stel nummeret eller hvordan?
Rollaboy, Nu med viper alarm og fjernstart ROLLA.dk

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 5
Lørdag 09-08-2007 kl. 13:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Stelnr : SB = England JT = Japan
     Alufælge Bellini GT 17"

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 50
Lørdag 09-08-2007 kl. 14:15
    Vis profil  
Perfekt
Rollaboy, Nu med viper alarm og fjernstart ROLLA.dk

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 500
Lørdag 09-08-2007 kl. 16:35
    Vis profil  
Jeg kjøpte helt ny Carina E 1,8 SLi i 1997 da den siste faceliften kom. Bilen gikk som ei kule. Hadde kun reklamasjon på sidelistene som løsnet. Men det viste seg at de kun hadde metalskinne på midte og ikke på endene. Den ble byttet på garantien og da med metallskinne hele veien. Ellers ble jeg aldri fortrolig med Lean Burn motoren. Synes den ble litt rykkete å kjøre, da en måtte sleppe opp gassen helt for å gå tilbake til "spare modus. Men aldri noe tull med den. Så byttet jeg den i en 1999 Avensis 2,0, så i en ny 2001 mod (faceliften) med 2 liter og 150 hk. Nå sist en 2005 D-4D.
Avensis lover

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 50
Lørdag 09-08-2007 kl. 17:13
    Vis profil  
jep lean kører utroligt dårligt
toyo mekker

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 25
Mandag 10-08-2007 kl. 01:16
    Vis profil  
Nu kan jeg så lige tilføje, at vores japanske Carina E (den første) var indkaldt, og fik skiftet kødben på garantien.

Mens den nyeste (englænder) brændte en ABS-sensor, og det var det! På daværende tidspunkt, var bilen 6 år - så det var ikke det store...
Nu også indehaver af vogn med 4 ringe på fronten!

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 250
Mandag 10-08-2007 kl. 08:18
    Vis profil  
Jeg tror heller ikke der er den store forskel, Som så mange snakker om.. Måske det med el systemet som et par stykker har skrevet om
Fuld Tilfreds Eller Pengene Spildt

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 5
Mandag 10-08-2007 kl. 08:55
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er mere lyddæmpning i 97-modellen og det skulle være en lidt mere stiv karosse, men ved ikke hvor det skulle være.
Meget interessant med de der dørlister med metal i.
aut viam inveniam aut faciam


Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 500
Mandag 10-08-2007 kl. 14:54
    Vis profil  
Ja, de løsnet i endene, så jeg fikk opplyst den gangen at alle som kom med biler uansett om garantiperioden hadde utløpt skulle få byttet de på garantien. En annen ting som og skjedde med min 97 mod Carina E 1,8Sli. Dagen før skulle overlevere bilen(hadde solg den privat) så gikk ene bakre sidedøren i vranglås. Toyota byttet hele låskassen på den, selvsagt på garantien det og. Men Lean Burn utgaven var vel ikke den sukses som de trodde. Faktisk var 1,6 literen sprekere (syntes jeg ihvertfall) men selvsagt litt mer bunndrag i 1,8literen.
Avensis lover

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 50
Mandag 10-08-2007 kl. 15:13
    Vis profil  Vis bilprofil
De engelske modeller har den fordel, at det er lettere at få uoriginale reservedele til dem. Fx. måtte min japanske have en ny original bagrudeviskermotor - en "fornøjelse" til 2200,- ex moms og montering...

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 50
Mandag 10-08-2007 kl. 15:29
    Vis profil  
du kunne nok have lavet den motor.. plejer og kunne lade sig gøre..
ved engelsk produ. er der valeo koblinger i som også blev skiftet på garanti da de havde lyd ved til kobling
toyo mekker

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 5
Torsdag 11-08-2007 kl. 08:11
    Vis profil  Vis bilprofil
Måske forklaringen på at min kobling er noget mere hård end Michaels?

aut viam inveniam aut faciam


Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 100
Tirsdag 14-08-2007 kl. 00:26
    Vis profil  Vis bilprofil
men nu er Lean Burn motoren (1,8'ern) jo også ekstrem økonomisk den er sgu mere økonomisk end min Corolla 1,3 det har jeg ihvertfald læst mig frem til (bilrevyen)
køb bil med tyr istedet for stjerne

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 50
Tirsdag 14-08-2007 kl. 10:06
    Vis profil  
jeg havde en stv 1997 1,8 lean.. den kørte ikke over 14km/liter
toyo mekker

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 500+
Onsdag 15-08-2007 kl. 23:20
    Vis profil  
japanere ruster også har lige hentet en gti i tyskland fra 92med 117000 på klokken med garanti og der er der rust i 2 af dørene

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Torsdag 16-08-2007 kl. 10:04
En anden væsentlig forskel er tandstangen, den har det med at blive utæt på den engelske, det er en zf`er hvor den japanske er en toyoda.
Og den er ikke så sjov at skifte. Så vidt jeg fusker

Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 5
Torsdag 16-08-2007 kl. 12:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Den er i hvert fald dyr, men rygter vil vide at en for stram rem på pumpen kan ta' livet af den før tid.
aut viam inveniam aut faciam


Forskel på Carina E (Eng vs Jap)



Forum rating: Top 500+
Torsdag 16-08-2007 kl. 14:29
    Vis profil  
en stram rem kan vist ikke tage livet af tandstangen, måske pumpen

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg