Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 5
Mandag 10-08-2007 kl. 22:09
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad er forskellen, for der må være en?

En Auris D-Cat (køreklar) vejer mere end en SportsVan D-Cat (egenvægt) men alligevel er Auris næsten 1 sek, hurtigere fra 0-100 ?
Det er vel samme gearkasse og aerodynamikken betyder jo ikke det vildeste under 100 km/t
     Intercooler universal type 3

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 5
Mandag 10-08-2007 kl. 22:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Nå ja... er der iøvrigt nogen der har prøvet en Auris D-Cat?

Regner med en prøvetur i næste uge. 1.6'eren skuffede mig, men måske D-CAT'en ikke gør
     Sideblink til forskærme Celica T18

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 50
Mandag 10-08-2007 kl. 22:20
    Vis profil  Vis bilprofil
1 sek. er en lille forskel. Bare lidt forskel i totaludvekslingen kan gøre det. Fx. en lille forskel i hjuldiameter. Auris'en aerodymaniske tværsnit er også noget mindre end sportsvan'ens og det hjælper også.

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 5
Mandag 10-08-2007 kl. 22:22
    Vis profil  Vis bilprofil
Vil nu mene at 1 sekund er mere end 'en lille forskel' når vi taler 0-100.
Uden overhovedet at vide det, så tvivler jeg på at de har lavet en anden gearkasse til Auris'en men det kan jeg ikke påstå med sikkerhed
     Måtter Corolla E9

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 25
Mandag 10-08-2007 kl. 22:23
    Vis profil  Vis bilprofil
Køreklar vægt er egenvægten + 125 kg.
http://www.sikkertrafik.dk/164b3e80
Signatur fri zone

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 5
Mandag 10-08-2007 kl. 22:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Ok, så vejer en Auris 100 kilo mindre end en SportsVan
     Cobra 7912

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 25
Mandag 10-08-2007 kl. 22:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis du synes, D-Cat'en er grov i din Sportsvan, tror jeg ikke indtrykket bliver bedre, i en mindre bil!
Men en 126 hk. diesel Auris er meget smidig
Signatur fri zone

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 5
Mandag 10-08-2007 kl. 22:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Grov?

Har jeg sagt det?
     Måtter Celica T16

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 25
Mandag 10-08-2007 kl. 22:28
    Vis profil  Vis bilprofil
Måske ikke "grov", men du har da beklaget dig lidt omkring motorens trækmåde!
Signatur fri zone

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 5
Mandag 10-08-2007 kl. 22:30
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja det er korrekt, men jeg har sq vænnet mig til den og hvis jeg skulle have en Auris så tror jeg det blev en D-Cat. Den koster kun 10% mere end 2.0'eren, og så er der det samme (plus lidt ekstra) udstyr i dén som i min.
     H&R 35mm sænkningsæt til Toyota Starlet P8

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 25
Mandag 10-08-2007 kl. 22:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg tror også det dybe "diesel-sug" er vanedannende
Signatur fri zone

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 25
Mandag 10-08-2007 kl. 22:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Hov! Tænk på alt det arbejde det kræver, at skifte bil!
Du bliver nød til at oprette Auris, som bilmodel på TE
Signatur fri zone

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 5
Mandag 10-08-2007 kl. 22:40
    Vis profil  Vis bilprofil
Hold da op... er den ikke oprettet?
     H&R sænkningssæt Previa R3 25mm

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 5
Mandag 10-08-2007 kl. 22:41
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er den nu
     Baglygter Smoked Line Toyota Corolla E12 HB

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 25
Torsdag 11-08-2007 kl. 10:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Så manglere vi bare første medlem, med en Auris René!
Signatur fri zone

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 5
Torsdag 11-08-2007 kl. 10:30
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja den var værre. Den koster køreklar 400.000 i udsalg, så.... skal lige se hvad lønforhandlingerne giver på mandag
     Tårnstiver Sparco til Avensis T22

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 25
Torsdag 11-08-2007 kl. 10:53
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg tror simpelthen ikke, Toyota vil sælge biler længere!
De skærer ned i modeludvalget og holder ublu priser på resten!!
Jeg må indrømme, at stod Corolla'en til udskiftning lige nu, blev det ikke en Toyota!!
Jeg har været ude og prøve en Subaru Impreza 2,0 Sports Wagon.
Den kører skis'me godt!!
160 hk. firehjulstræk klimaanlæg og elruder hele vejen rundt!
Til en pris lidt over 300.000kr.

http://www.subaru.dk/impreza_20r_sports_wagon.aspx


Signatur fri zone

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 5
Torsdag 11-08-2007 kl. 10:55
    Vis profil  Vis bilprofil
Ok, den koster så også 'kun' 370 inkl. levering men inden den er sænket, har fået hjul mm. så er der snildt gået 400.000

Ja Toyota laver ikke billige biler som de gjorde for 10 år siden da en Avensis koster et stykke under 200.000
     Klare blinklys til Corolla E10 Hatchback

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 5
Torsdag 11-08-2007 kl. 10:57
    Vis profil  Vis bilprofil
No offence, Gert. Men den bil du linker til, den er godt nok ikke særlig køn...

Var det da designeren VAR gået hjem at de fandt ud af at de også skulle have en stationcar ???

Sådan ser det godt nok ud
     Nøglering af glas med blåt lys

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 50
Torsdag 11-08-2007 kl. 11:12
    Vis profil  Vis bilprofil
"Designeren" (i ental!) Ha, ha, men rigtigt set. Subaru er lavet af ingeniører til ingeniører og der spildes ikke penge på sådan noget Parisermode-pjat. Køn er den ikke, men det er kram og prisen er yderst interessant.

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 25
Torsdag 11-08-2007 kl. 11:19
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis jeg designmæssigt skulle vælge mellem en Impreza og en Avensis stationcar, bliver det en Subaru!
Jeg bryder mig ikke om Avensis'ens udseende, hverken før eller efter faceliftet!
Og jeg vil have en rigtig stationcar og ikke en høj bil, ala Verso!
Ligeledes må en Impreza trække mere på krogen, end nogen af de nævnte Toyota'er

Signatur fri zone

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 50
Torsdag 11-08-2007 kl. 11:32
    Vis profil  Vis bilprofil
Hmm - en Impreza Sports Wagon med 1,5l motor (105 HK), firhjulstræk osv. - til 218.000. Det burde give Toyota Danmark søvnløse nætter.

Forskel på egenvægt og køreklar vægt!



Forum rating: Top 25
Torsdag 11-08-2007 kl. 11:55
    Vis profil  Vis bilprofil
jeg har ikke prøvet den, men det er ikke en "rigtig" Subaru, som en forhandler sagde!
Folk der køber Subaru, vil gerne have lidt *umpf* under hjælmen!
Han troede ikke, den vil holde prisen særlig godt!
Prøv at søge på Impreza som brugt bil!
Der findes næsten ingen og slet ikke hos forhandlere, da de har ventelister, så de indbyttede Impreza'er faktisk er solgt, inden de kommer til butikken!
Selvfølgelig også fordi Subaru ikke sælger så mange biler i DK!
Reklamer og markedsføring har aldrig været deres stærke side!

Signatur fri zone

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg