Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

2ee motor problemer



Tirsdag 01-09-2007 kl. 21:15
hey min kærstes corolla er begyndt at gå på 3 cylindre, og har meget svært ved at gå i tomgang, når den bliver driftsvarm, og hvis den så får lov at stå lidt i tomgang, og den bliver så varm at blæseren starter gå den så lavt i tomgang at den kun lige kan holde sig igang. tændrør og kabler og fordeler er ret nye, så tror ikke det er det.. har prøvet at tage stikket fra til koldstartsdysen, uden at der skete noget.. den har diagnosestik ved siden af luftfilteret, men kan ikke lige huske hvilke to det er man skal forbinde for at få den til at melde fejlkode, på motorstyrings lampen i indstrumentboret.. er der nogen der kan hjælpe???

2ee motor problemer



Forum rating: Top 100
Tirsdag 01-09-2007 kl. 21:56
    Vis profil  
Du luser e1 og te1.

Går den på 3 cylindre heletiden ?
Tjek lige hvilken cylinder den sætter ud på, og tjek om tændrør gnister konstant på den når du cranker. Ellers tjek lige dydse/stik på den cylinder.
Wroom sage det, og 4A-GZE kom til live.

2ee motor problemer



Tirsdag 01-09-2007 kl. 23:12
nej det er det mærkelige den går på alle fire når den kommer lidt op i omdrejninger. altså ca fra 2000 rpm. men jeg må lige prøve at luse de der to sammen imorgen.. og se om den melder fejlkoder..

2ee motor problemer



Forum rating: Top 250
Fredag 02-09-2007 kl. 09:30
    Vis profil  
Hvis der ingen fejlkoder er, så kan det også tænkes den har brændt en ventil. Prøv og få tjekket kompressionen på den..
Mikael

2ee motor problemer



Fredag 02-09-2007 kl. 09:45
ok tja ville jo være lidt træls, vil lige prøve at hive ventildæksel af idag..

2ee motor problemer



Forum rating: Top 50
Fredag 02-09-2007 kl. 11:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Du kan ikke se om er ventil er brændt, ved at afmontere ventildæksel.
Få lavet en komp. test, hvis den er ok så kan du udelukke, defekte ventiler, samt stempler/ringe.


2ee motor problemer



Forum rating: Top 500
Fredag 02-09-2007 kl. 21:52
    Vis profil  
hehe.. er jeg godt klar over, men ville lige have tjekket om ventilerne trænkte til en justering.. har prøvet at luse dianogse stikke, men den står bare og blinker hurtigt over 100 gange, uden at der er længere ophold undervejs... når men tror faktisk at jeg har fundet problemet, har tjekket om den står på mærkerne, og når den står på mærket på knasthjulet, står den 3 - 5 grader forbi toppunket, og er ret overbevist om at den plejer at stå ca 10 grader før toppunkt.. så den er højest sansynligt hoppet et par tænder eller tre, på tandremmen... men har så faktisk også fundet ud af at den har kørt 140 000 på den rem der sidder på.. hehe så må vist skifte den..

2ee motor problemer



Forum rating: Top 100
Fredag 02-09-2007 kl. 22:02
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er da en god ide , og vist også på tide (inden det går helt galt)
TOYOTA, JA TAK

2ee motor problemer



Forum rating: Top 250
Fredag 03-09-2007 kl. 22:00
    Vis profil  
Den skal stå på nul når den står på knast mærket.
Corolla GT

2ee motor problemer



Forum rating: Top 500
Mandag 04-09-2007 kl. 19:15
    Vis profil  
hehe ja dumme mig jeg må sku have spidst noget forkert da jeg skrev det, for sef skal den ikke stå ud for 10 grader før toppunkt, når den står på mærket ved knasten... det har jo kun med tændingen at gøre hehe.. jeg fik kærsten til at køre ud forbi egon (han bor jo ikke langt herfra hvor vi bor) og fik ham til at lytte til den, han sagde med det samme at det var en brændt ventil, eller at "vippearmen" eller "nikketøj" om i vil . var faldet af eller knækket. Så har lige haft ventildækslet af og der var desvære ikke noget at se.. så nu ryger toppen af imorgen også må jeg og min gode ven Kasper skifte den ventil, godt han har en 2e top til at ligge..
men ku godt tænke mig at vide hvorfor skal sådan en standart 2ee motor brænde en ventil bare fordi den får fuld gas på motorstien, i en længere periode og den har ikke været mere varm end at varmemåleren har stået lige i midt mellem det røde feldt og kold, ved normal kørsel ligger den lidt under midtpunket.. ???

2ee motor problemer



Forum rating: Top 250
Mandag 04-09-2007 kl. 23:16
    Vis profil  
det er nok hvis de har stået forkert, så kan de ikke komme af med varmen og så kan de brænde.
Corolla GT

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg