Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




















 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 250
Fredag 21-09-2007 kl. 11:26
    Vis profil  
som skrevet tidligere har jeg haft lidt problemer med min Avensis.

Problemet med stoppede slager mmellem partikkelfilter og sensor er nu løst. Der kome ny partikkelfilter enhed på.. Så nu skal den da ikke skiftets foreløbligt igen :)
Vandforbug er stadig en gåde, så toyota har bedt om at få bilen en uge, motoren skal afmonteres og skilles ad.. av av Den æder stadig en liter pr 2000km og ingen ved hvor det bliver af. Der er mistankt om revne i topstykket eller defekt pakning. Men det kræver tilsyneladende at motoren bliver afmonteret. Og de kan ikke få dele fra Toyota DK før de kan konstatere problemet.
Olieforbruget er steget lidt. på 2500 km åd den 1,5 liter. Så det skal også fikses. Dog overvejer de nu en ny blok i stedet for at skille hele lortet af, sammen med vand mystikken.
I mellemtiden er der vist gået nogle syncromesseringe i gearkassen, så den skal afmonteres og renoveret ( Bil kørt 71.000 og er fra Nov 2006)
1 og 2 gear driller en del, spec når den er kold.

Så der ser ud til at jeg skal undvære bilen i længere tid. Der bliver selvfølgelig stillet bil til rådighed. Men tager til Indien her til Oktober, så kan de nok låne den der.. Regner ikke med at køre derned selv :)
Med venlig hilsen

Søren Madsen


Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 500+
Søndag 23-09-2007 kl. 00:00
    Vis profil  
Hej Søren, Jeg svarede også sidst du havde et indlæg. Jeg forstår hvis du er lidt træt af det hele. Je må sgu også indrømme, at jeg ikke har 112% tillid til min Avensis 2,0 D-4D st. car. fra i år. Den har kørt knap 40.000 siden januar. Indsprøjtningsdyserne stod af efter 25000 km. hvilket er det hidtil værste jeg har oplevet med bilen. Men, jeg kæmper med vindstøj, og der er nu bestilt nye dørlister hjem. Vedrørende gearkassen som du har lidt ballade med. Jeg er absolut heller ikke tilfreds med min. Når jeg starter om morgenen hyler gearkassen meget i første gear. I den korte tid hvor koblingspedalen er trådt ned og gearstangen stadig er i første gear hviner det helt vildt fra transmissionen, som forsvinder så snart gearstangen er ude af gearet Desuden har der til tider været nogle høje knæklyde når jeg trak stangen ud fra første gear. I kold tilstand binder den meget i første gearet. SØREN; Hvordan fandt du ud af at din gearkasse ikke var helt god? Min bil lider desværre også af en underlig tendens til meget ujævn trækkraft specielt i andet gear. Værkstedet siger det er turbotøven, hvilket jeg har - hidtil - har affundet mig med. Men nu kan det snart være nok . At turbotøven skal vise sig som værende følelsen af, at bilen trækker med 75% kraft, for så pludseligt, ved et vilkårligt omdrejningstal mellem 2000-3200 omdr., at få de sidste 25% giver en meget urolig kørsel. Jeg har tidligere kørt andre dieselbiler hvor turbotøven føltes "normal", men aldrig nogensinde på denne meget rykkende måde. Jeg fornemmer nu også, at turboen (formoder jeg)periodisk er begyndt at hyle temmelig meget under acceleration. Hertil morgen da bilen blev startet og vi kørte afsted, forekom der yderst markant tikken/raslen fra motoren. Denne lyd har jeg aldrig hørt før og frygter nu hvad det kan være . At bilen har lidt raslelyde i kabinen kan jeg leve med, hvis ovenstående bliver lavet. Som konklusion; Det er den første Toyota jeg ejer, og jeg er IKKE imponeret. Jeg har været ligeså mange gange på værksted med bilen som de to 307´ere jeg ejede før, og frygter for fremtiden. Olieforbruget ligger på max. en halv liter/15000 km og vand bruger den ikke. SØren; Du må gerne beskrive dine gearkasseproblemer lidt mere. På forhånd tak. Peter

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Søndag 23-09-2007 kl. 09:33
Jeg synes din beskrivelse af turbo tøven lyder meget rigtig. Det er nok desværre et kendetegn på de nye moderne dieselmotorer og Toyota's er ikke de eneste med disse "kendetegn". Jeg har prøvet en VW Passat, som opførte sig på nøjaftig samme måde. Når omdrejningstallet kom lidt op - kom trækkaften "eksplosionsagtig".

Så vidt jeg kan se det, er der 2 metoder til at undgå denne tøven. 1. Sørg for at omdrejningstallet er over 2200 evt. via en nedgearing, når du vil accelerere kraftigt. Eller metode 2 - kig moderat gas indtil omdrejningstallet når 2200 og giv derefer endnu mere gas. Motoren får her lidt tid til at tage gassen.

Mht til gearkasse støj har jeg endnu ikke oplevet en bil, som ikke hyler i første gear og bakgearet. Uanset mærke. Det er normalt.

Jeg har selv haft en fabriksny VW, hvor gearkassen blev skiftet på garantien. Det er en helt anden slags problemer, du vil opleve når en gearkasse står af. Her "skar" gearkassen tænder, når man skiftede gear og i tomgang lyd gearkassen som en "vinkelsliber". Denne lyd kunne høres på meget lang afstand af bilen.

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 500+
Søndag 23-09-2007 kl. 14:29
    Vis profil  
Hej igen, Mht. gearkassestøjen; Denne støj har jeg ikke oplevet i nogle af mine biler siden min Kadett E 1,8. Denne havde kørt langt over en 1/4 million kilometer da støjen startede, og som på avensis´en, forsvandt støjen efterhånden som bilen blev driftsvarm. Jeg er udemærket klar over at en bil hviner i bakgearet grundet tandhjulenes skæring. Jeg har efterhånden prøvekørt flere turbodieselbiler incl. VW produkter. Deres turbotøven føles voldsom men "eksplosionen" kommer jo ved samme omdrejningstal hver gang grundet momentet. Dette er IKKE tilfældet her. Omdrejningerne kan være helt oppe ved over 3000 omdr. før effekten øges. Andre gange sker det ved 2600 omdr. Til tider kan bilen dog accelerere på korrekt måde, og her føles trækkraften som almindelig turbotøven. Problemet er, at bilen ofte accelererer på helt forskellig vis - det kan sgu da ikke være rigtigt.

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 250
Torsdag 27-09-2007 kl. 09:22
    Vis profil  
Hej Peter F. Beklager min manglende evne til at få svaret, men var lige midt i en flytning.. igen :(

Nå ang. problemet med gearkassen, brokkede jeg mig til værkføren, så han kørte en tur, og kom tilbage og meddelte at der var nolge syncromesser der var gået i 1 og 2 gear. Har ikke selvret meget forstand på det, så det tror jeg på. Og da de bare fikser det, er alt jo fint.

Men den skal på værkstedet og have fikset motor og gearkasse om ca 14 dage, så skal jeg nok give lyd om hvordan det er gået.
Med venlig hilsen

Søren Madsen


Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Onsdag 10-10-2007 kl. 15:28
peter F: mht. tikke/rasle-lyd fra motoren så tjek lige om den "pludselig" har slugt al olien. Oplevede det samme engang godt nok på en anden motor, men lyder meget som det samme - fortsæt med at holde øje med olieforbruget.

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 500+
Onsdag 10-10-2007 kl. 20:59
    Vis profil  
Hej Andersen77, Olien blev omgående checket - ingen større problemer. Tikkeriet er dog forsvundet igen - meget mystisk.

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Fredag 15-02-2008 kl. 21:21
hej peter
jeg har også en 2,0 126 hk.
den hyler også meget, især når motoren er kold og når man køre
ca 60 km i timen i 4-5 gear. Så meget at jeg ikke vil anbefale bilen
til nogle. Så hvis du har fået løst hylen, vil jeg gerne hvis du vil maile eller ringe til mig hvad der er gjort.
værkstedet siger bare at det gør 2,0 d4d og ikke 2,2.
Renè 86494576




Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 250
Lørdag 16-02-2008 kl. 08:25
    Vis profil  
du tror ikke den hellyd er fra fyret, det starter jo op når den er kold.

Jeg har lige fået en ny med samme mortor. har intet at udsætte på den, dog trækker den lidt uens som peter har nævnt. Men skal til service for første gang på mandag, så må vi se hvad de gør ved det.
Med venlig hilsen

Søren Madsen


Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 5
Lørdag 16-02-2008 kl. 08:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har hørt gearkassehylen fra mange slidte Toyotaer, min har altid sunget lidt (i hvert fald siden 130.000km), men det behøves ikke betyde den står af imorgen.

aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 500+
Mandag 18-02-2008 kl. 15:28
    Vis profil  
Hej, Det er efterhånden lang tid siden jeg oprettede tråden - men den lever åbenbart endnu. Den hylelyd du oplever skal ikke forveksles med det tikkeri jeg oprettede tråden omkring. Jeg formoder hyleriet kommer fra gearkassen. Min gør det samme ved påløb under ca. 1800 omdr. men ikke ved jævn fart. JEg har også nævnt hyleriet til værkstedet og de har hørt lyden men henviser til konstruktionen af gearkasse/transmission Jeg har "selvfølgelig" stadig min "dejlige" Avensis D-4D 126. Den knurrer og banker i motoren og har gjort det i mands minde. Værkstedet har været på sagen i mere end otte måneder og importøren har jeg selv underrettet i starten af ´08. Der er bare ikke sket noget Jeg fik skiftet to dyser i juni 2007 da motoren var ved at hoppe ud af motorrummet. Så fik jeg skiftet to dyser mere i november 2007 da motoren bankede og rallede. Samtidig blev indsugning renset for sod. Bilen kørte perfekt i tre døgn så var det slut. Grunden til ralleriet samt bankeriet er åbenbart sod på dysehovederne. Værkstedet har siden efteråret talt om nye dysehoveder med diamantbelægning (non-stick mht. sod) men at løsningen først var klar feb/marts 2008. Da jeg talte med importøren om ovenstående forklarede han at "diamantløsningen" havde været klar længe, og at de sidste to dysehoveder burde være med diamant. Importør samt værksted skulle checke reservedelsnumre for at se hvad der var monteret i motoren, men siden er der ikke sket det store, og vi snakker fire uger. Ved selvfølgelig at der hat været ferie i uge syv på værkstedet, men alligevel. Alt i alt er jeg på ingen måde imponeret over Avensis´en. Jeg har nævnt flere gange at det er den første Toyota jeg ejer, men den kan nemt være den sidste. Den tekniske standard imponerer på ingen måde. Man skal leve med ligeså mange svigt eller irriterende ting som i andre mærker - det er min klare oplevelse. Jeg har aldrig haft en bil med så mange værkstedsdage og det er ikke slut endnu. Når motoren forhåbentlig snart bliver repareret venter der to-tre dage mere. Selv viskermotoren stod af midt i en kraftig regnbyge, og hvor fedt er det, når man samtidig har to små unger på bagsædet.

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 25
Mandag 18-02-2008 kl. 16:07
    Vis profil  
Der findes mandagsmodeller hos alle mærker, Toyota har bare færre end andre, viser statistikkerne. Det hjælper selvfølgelig ikke dig, og det er da ærgeligt, du skal gå alt dette igennem. Der skulle være nye dyser og softwareopdateringer klar, som skulle afhjælpe problemet. Måske du burde finde et andet værksted, hvis de udviser uduelighed. Desuden tager det ikke to-tre dage at udskifte en viskermotor, bare lige til en orientering
"Indsæt plat kommentar her"

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 25
Mandag 18-02-2008 kl. 21:25
    Vis profil  Vis bilprofil
argh... ikke at det kommer indlægget ved men.... please *peter F* et lille afsnit i teksten vil være go i ny og næ
Nu med 2 Toyotaer

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 19-02-2008 kl. 09:24
    Vis profil  
Til Kasper Sellebjerg; De to-tre dage på værksted var ikke en henvisning til viskermotoren, men en henvisning til reparationstiden når dieselkværnen skal fixes.

Jeg anser ikke dyseproblematiken for at være et "mandagsproblem". Det er en konstruktionsmæssig svipser som ikke kun rammer mandagsbilen.
Når jeg skriver at jeg ikke er imponeret om bilens standard så mener jeg bl.a.; Hylende transmission/gearkasse, vindstøj, dyseballaden. At viskermotoren står af kan jo ske, men de andre ting er konstruktionsmæssige svagheder.

Til Thomas Thomsen; Kan du præcisere hvad du mener med "et lille afsnit"?

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 50
Tirsdag 19-02-2008 kl. 10:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Korrekt at det er en svipser, men de har så vidt jeg ved, fundet ud af at lave et sæt nye dyser, som har afhjulpet problemet, hvis de vel og mærke, alle 4 er skiftet til den nye slags
Nu med KP60... Fin vogn

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 25
Tirsdag 19-02-2008 kl. 10:40
    Vis profil  
Og det er da netop noget af det fine ved Toyota. De laver fejl som alle andre, men benægter det ikke, og afhjælper det hurtigst muligt.
"Indsæt plat kommentar her"

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-02-2008 kl. 11:40
    Vis profil  Vis bilprofil
112% enig Kasper! Super service!
De fandt trods alt mit flækkede remhjul efer 2 år med den samme klagesang.
aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 25
Tirsdag 19-02-2008 kl. 16:38
    Vis profil  
Hvis vi nu lige ser bort fra kværulanter (), så yder de altså bedre garantiservice end så mange andre. Se blot fænomenet med VVT-i motorer, der bliver skiftet selv efter garantiens ophør. Det tror jeg ikke, var sket hos ret mange andre mærker.
"Indsæt plat kommentar her"

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-02-2008 kl. 17:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Du taler som din forstand tillader (igen) ;)
aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-02-2008 kl. 17:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Det var skam alvorligt ment det med remhjulet!

aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 250
Tirsdag 19-02-2008 kl. 17:18
    Vis profil  
Nu harf jeg haft 2 af den model ( 2,0 D-4D 126 HK ) og har ikke haft problemer med dyser eller andet. Jeg flækkede et topstykke, så den brugte olie og vand, dettte blev naturligvis skiftet under garanti, men hyle lyde og anden vindstøj, motorstøj har jeg ikke oplevet.

Det med turboen drillede lidt i 2´gear. Det var som om den tog ved og så slap igen et kort øjeblik. Fortalte det igår da den var til service og de kunne se der havde været en fejl i loggen, så de slettede fejlen og lavede en opdatering. Det var på ariflowmeteret sagde de, men for at være sikker bestillte de et nyt hjem, jeg har dog ikke probelmet efter de nulstillede den, men får det da skiftet alligevel.

Min kopholder knirkede lidt, ikke at det var det store problem, men dog nok til at jeg nævnte det. Havde jo en mangen til før, så jeg vidste den ikke skulle knirke, løsning ny blev bare monteret.

Har på ingen måder noget at udsætte på kvaliteten eller servicen hos Toyota.
Med venlig hilsen

Søren Madsen


Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 5
Tirsdag 19-02-2008 kl. 17:38
    Vis profil  Vis bilprofil
"Min kopholder knirkede lidt"
heh heh, bare det ikke er værre end det, går det nok :)


aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 25
Onsdag 20-02-2008 kl. 00:41
    Vis profil  
"Taler som du har forstand til". Muligvis ja, man kan jo ikke gøre andet, vel? I øvrigt baserer jeg kun på egne erfaringer (og familiens, der er 6-7 nyere Toyota´er) samt diverse statistikker.
"Indsæt plat kommentar her"

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 5
Onsdag 20-02-2008 kl. 08:21
    Vis profil  Vis bilprofil
Derfor behøves du ikke kalde mig kværulant. Måske hænger jeg mig i detaljer som en høj metallisk dødrallen fra motoren, men aldrig i en knirkende kopholder ;)

aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 50
Onsdag 20-02-2008 kl. 09:05
    Vis profil  
roberto så få da strammet den rem

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 25
Onsdag 20-02-2008 kl. 09:31
    Vis profil  
Det var ment i spøg, Roberto. Jeg har skam bemærket, at Carina´en ikke har fejlet noget i snart lang tid!
"Indsæt plat kommentar her"

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 5
Onsdag 20-02-2008 kl. 10:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Lasse: Der var intet galt med remmen, det var et flækket remhjul!

Kasper: Derfor er jeg osse meget skeptisk/frygtsom over at den skal til service den 28,! Den har rundet 200k og kører bedre end da jeg købte den.

aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 5
Onsdag 20-02-2008 kl. 10:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Kasper: jeg har faktisk overvejet at bløde pengene det koster at få lakeret den venstre sider hvor hun er anløben.
aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 25
Onsdag 20-02-2008 kl. 17:33
    Vis profil  
Den er jo også først lige ved at være kørt til
"Indsæt plat kommentar her"

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 25
Onsdag 20-02-2008 kl. 19:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Aah Roberto!
Det viste sig bare at være børnesygdomme!!!
Signatur fri zone

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 5
Torsdag 21-02-2008 kl. 08:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja jeg tror lakken falder af før den er slidt ned.
aut viam inveniam aut faciam


Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Torsdag 21-02-2008 kl. 15:01
Jeg har lige solgt min 116 hk d4d T25 fordi jeg var noget skuffet over den. Motoren er slet ikke så god som den HDi jeg havde i en 306, den larmer og trækker først ved mange omdrejninger. Desuden havde jeg også problemer med at den tikkede/raslede noget ind i mellem, og så har jeg fået skiftet en del på den. En kabelting i rattet, tandstand, indsprøjtnings dyse, et par pyntelister, en dørtrinspynteliste og en starter på 100.000 km., hvilket var væsentligt mere end jeg fik skiftet på min 306 på 220.000 km.

Kvaliteten på selve bilen er meget overbevisende, men motoren ødelagde fornøjelsen for mig. Jeg har læst om mange problemer med T25, og jeg tror at den bliver skyld i at Toyota må se sig slået i fejlstatistikkerne. Det ser vel lidt ud til at Mazda er ved at overtage 1. pladsen. Servicen er til gengæld i top hos Toyota, og det er nok her den egentlige kvalitet ligger. Nu har jeg en BMW 318d og det er max køreglæde. Motor og gearkasse glæder hver gang man bruger det, og BMW har forresten ingen problem i at lave 143 og 177 hk på en 2.0 motor uden turbotøven.

Nu står jeg tilbage med en Toyota Aygo som jeg egentlig heller ikke synes vinder hos mig. Jeg ved den er billig men den virker sandelig også sådan. Min er en plus til en nypris på ca. 120.000, og jeg synes at den nye Fiat 500 virker som en meget stærkere bil til ca. 140.000 kr. Jeg tror jeg beholder Aygoen fordi den er for dyr at bytte efter 20.000 km. men jeg er næsten sikker på at den bliver min sidste Toyota.

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 25
Torsdag 21-02-2008 kl. 15:07
    Vis profil  
Nu er den 116 hestes 1CD-FTV motor også ved at være en ældre sag, hvilket BMW´s motor jo ikke er. Men du har nok ret i, at der er flere problemer på T25, end ellers på Toyota.

Men din mening om Aygo, må jeg erklære mig lodret uenig i. Jeg synes man får rigtig meget bil for pengene, og den virker ikke så billigt skruet sammen som Panda, Picanto, Ka og hvad der nu ellers er til 100K.
"Indsæt plat kommentar her"

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Torsdag 21-02-2008 kl. 15:28
Det er klart at 116hk versionen ikke er ny længere, men det skuffer mig meget at den nye d4d synes at have de samme trælse problemer. Jeg kører til tider også med en der har en skoda med 1,9tdi og den motor stinker godt nok, her er Toyotaen heldigvis noget bedre. Den larmer og ryster, men den har i det mindste godt bundtræk. Jeg kan slet ikke fatte at den kan sælges i den nye Passat.

Måske er mine forventninger til en 100.000 kr. bil for høje, og jeg har ikke prøvet Panda og Picanto så du har sikkert ret. Jeg kan bare konstatere at skulle jeg købe nu blev det en Fiat 500 som virker meget mere helstøbt end Aygo.

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 25
Torsdag 21-02-2008 kl. 15:45
    Vis profil  
Enig, Fiat 500 virker fin, men koster også 40.000 kroner mere. Altså billigste Aygo vs. billigste 500.

Mig bekendt har den gamle 1CD-FTV nu ingen generelle problemer?
"Indsæt plat kommentar her"

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Torsdag 21-02-2008 kl. 15:58
Billigste Fiat 500 er væsentligt bedre udstyret end billigste Aygo og bør derfor sammenlignes med Plus modellen. Dermed er prisforskellen nærmere 20k.

Den klaprende/raslende motorgang og den rykkende kørsel som Toyota kalder turbotøven var også på min, men de er vel heller ikke anerkendte som generelle problemer på den nye. Som jeg ser det virker det som gamle problemer/uhensigtsmæssigheder som de ikke har evnet at få fjernet på den nye motor.

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 25
Torsdag 21-02-2008 kl. 16:09
    Vis profil  
Motorerne har nu ikke noget med hinanden at gøre, så det må være et sammentræf.
Aygo + koster 112, så der er 28 op til Fiat´en. Det er helt sikkert en fin bil, men den er sikkert ikke til at komme i nærheden af det første års tid, grundet leveringstid.
"Indsæt plat kommentar her"

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Torsdag 21-02-2008 kl. 17:29
Det bliver spændende at se om Fiat lancerer 500 med samme garanti som i Tyskland. Hold nu fast - men der er der 5 års garanti eller 500.000 km. Hvad der end måtte komme først...

Noget kunne tyde på, at Fiat vil ryste sit rygte af sig en gang for alle, da de netop har indført 5 års garanti eller 250.000 km på Croma herhjemme.

Jeg er inkaneret Toyota fan - men jeg synes alligevel Fiats initiativ fortjener respekt. Andre mærker incl. Toyota må følge Fiat og Kia og forlænge garantien til glæde for kunderne.

Avensis 2,0 D-4D 126 HK problembarn.. Update.



Forum rating: Top 25
Fredag 22-02-2008 kl. 00:05
    Vis profil  
Helt enig. Toyota var en af de første med 3år eller 100.000 km. Nu må det snart være tid til en opdatering!
"Indsæt plat kommentar her"

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg