Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

EGR-ventil på 1.8 lean burn carina E



Forum rating: Top 500
Torsdag 27-09-2007 kl. 14:36
    Vis profil  
Er der en EGR-ventil på 1.8 lean burn Carina E man kan blænde af som på de andre Carinaer? Bilen kører bedst når den er helt kold, men især 3 gear´s kørsel kan være en pinsel ved let belastning og let accererati- on ved varm motor. udsættere og den lyder nærmest en gang imellem som om den kun går på 3 cylindre. starter fint og kabler, strømfordelerdæksel mm. er skiftet. Gasspjældet og området omkring dette er renset for koks og belladd 4 rensning er prøvet. Kan man gøre noget ellers skal man leve med det?

EGR-ventil på 1.8 lean burn carina E



Forum rating: Top 50
Torsdag 27-09-2007 kl. 14:42
    Vis profil  
det kan være en dysse har set flere som går på 3 cyl
toyo mekker

EGR-ventil på 1.8 lean burn carina E



Forum rating: Top 500
Torsdag 27-09-2007 kl. 15:03
    Vis profil  
jo men problemet er ikke generelt og burde vel også være tilstede i kold tilstand?


EGR-ventil på 1.8 lean burn carina E



Forum rating: Top 250
Torsdag 27-09-2007 kl. 17:52
    Vis profil  
Nej, jeg havde engang en Carina som kun gik på 3 cyl. når den var varm. Og den gik fint når den var kold. Så lige så snart spolen udvidede sig, så fik den ikke kontakt. Det var på cyl. 3, og det er set på flere. Prøv at ohme den når den når den halter...
RoLlA RuLeZ!!! - Yes-sir...

EGR-ventil på 1.8 lean burn carina E



Forum rating: Top 500
Torsdag 27-09-2007 kl. 20:50
    Vis profil  
har kørt 15,71 km/l på den sidste tankfuld og den kører normalt fint, pæn tomgang, god acceleration med pæn gas og ingen problemer ved konstant hastighed men jeg prøver alligevel lige at måle dyserne.

EGR-ventil på 1.8 lean burn carina E



Forum rating: Top 500+
Torsdag 27-09-2007 kl. 23:20
    Vis profil  
Har haft samme problem, det var en dyse. Den defekte dyse målte fint ved kold tilstand.
Ha' et multimeter klar og prøv måle dyserne efter en køretur eller når problemet opstår.
Modstanden skal være stabil og ca 14 Ohm, modstanden på min defekte dyse var konstant stigende.
Det er fysisk umuligt at slikke sig på albuen

EGR-ventil på 1.8 lean burn carina E



Mandag 12-10-2007 kl. 12:19
Har målt på dyserne med varm motor. ca 16 ohm efter mit multimeter på alle dyser....Er lidt på bar bund hvad jeg så skal finde på

EGR-ventil på 1.8 lean burn carina E



Mandag 12-10-2007 kl. 21:37
Kim! - måske kan du bruge dette link til noget.

http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?seek=Carina%20E%20på%20tre%20cylindre&id=2314441&ForumID=1

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg