Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Tirsdag 04-10-2007 kl. 19:34
Hejsa herinde.
Jeg har endelig solgt min toyota starlet ep70 1,3, min lille cola dåse.. hehe, jeg skulle bruge lidt større bagagerum og et træk og det sidder så på min nye bil.

Jeg har anskaffet mig en gammel toyota corolla dx club prestige, 1,3 12v fra 1987 og jeg har lavet rigtig meget på den. Det er meningen at den skal holde 2-4 år og det skulle også være muligt, hvis jeg kan få løst mit lille problem.

MIN KARBURATOR DRILLER ENORMT MEGET.....

Det er specielt når den er kold, der simpelthen lige som om chokeren ikke eksistere eller ikke virker (det skulle være med automatisk choker)..
Som om det ikke skulle være nok, så nok bølger den også, når den står i tom gang, den køre simpelthen op og ned 100 omdr/min hele siden. Den har også problemer med at tage gassen, når man har holdt stille ved et kryds. Den skal simpelthen have speederen i bund og så kan give det et lille ryk og så køre den afsted.

Jeg er lidt på bare bund, tænding er blevet stillet (den stod 5 grader forkert, men det har ikke gjort nogen mærkebar forskel) og co2'en blev tjekket, den så meget fin ud... for dem der kender til co-måler og dataen kan jeg fortælle at HC'en stod underligt højt.

Fordi HC'en stod så højt er alt blevet gået igennem alligevel, hele vakum system, udstødningssystem, begge manifolder og luftfilter skiftet og ingen fejl eller mislyde at finde.

Er der nogen der har haft lignende problemer og kender en løsning?

Min tidligere starlet var der også udstyret med en 1,3 2E motor, den kørte bare som en drøm, men det var med manuel choker, men det virkede bare!

Er der nogen der har kendskab til om man kan skifte karburatoren på min rolla til en med manuel choker og om der kraver mere end karburatoren, altså om manifolden passer sammen med den manuelle karburator..

Jeg vil helst have lyst problemet med den orginale karburator med automatisk choker.... Det andet er bare en anden løsningsforslag fra min side.

Jeg håber der nogen der kan hjælpe...

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Forum rating: Top 250
Tirsdag 04-10-2007 kl. 19:42
    Vis profil  
Det er det mest kendte problem. på med en ny chooker eller tag registerkarburatoren fra en 1E motor(1,0) det virker bare. den er med elektrisk chooker.
Indomitable

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Tirsdag 04-10-2007 kl. 19:50
jeg har hørt at det koster en formue at købe nyt choker system til min karburator, det er den senere model karburator... med den vandrette cylinder....

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Tirsdag 04-10-2007 kl. 21:09
passer den registerkarburatoren fra en 1E motor(1,0) direkte over på eller skal der også en ny manifold på...

Er der andre der har erfaringer, de vil dele

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Forum rating: Top 50
Torsdag 05-10-2007 kl. 08:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Du skal have manifold med, samt lavet en løsning til manuel choker, hvis du sætter karburatoren på fra en starlet 1,0 Lavede selv skiftet på min corolla 1,3 med 2e, da jeg havde den... Og det virker bare
Led mig ikke ind i fristelse, jeg kan sagtens selv finde vej!

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Forum rating: Top 100
Torsdag 05-10-2007 kl. 09:04
    Vis profil  
Hmm lyder som den ikke får nok luft er filter skiftet?? jeg har selv haft den samme model som du har og havde også problemer med karburatoren jeg startet fra en ende jeg kigget og alle vakum pumperne virket også for det meste er der gået en eller to af dem på min var der en der var i stykker og da den blev skiftet kunne man høre med det samme den gik bedre men stadig ikke godt nok så det næste var af men dyret og rense og smøre den og på igen med nye parkninger også begynde den er går godt men kunne sikker godt får til at gå bedre men så ville det først blive dyrt så det er bare at prøve dig frem ellers ligger der en gut på nørrebro i kbh som har rimlig godt styr på de gl karburatorer jeg kan finde adresse til dig hvis det er ??

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Torsdag 05-10-2007 kl. 10:15
luftfilteret er skiftet og efter mine kendskaber og teste virker alle vakumpumpe på den, det er mest når den er kold, jeg har problemer, så chokeren er helt sikkert færdig... hvor fik du pakninger fra til karburatoren... og hvad kostede det... Jeg overvejer at købe en brugt hos en hugger og renovere den og så sætte den på...

Jeg tror personligt at karb.'eren er fyldt med snavs og at chokeren er i stykker..

Det eneste jeg ikke fatter er at HC tallet under co2 målingen er så høj. Det er tal der skulle fortælle om utætheder og jeg fatter ikke hvor den skulle være utæt henne har tjekket vakumsystem, hele udstødningssystem og begge manifolder...

Jeg har virkelig brug for nået hjælp her...

Ang. adresse på ham i kbh. Jeg er fra Skagen, Nordjylland, så det er en lang tur...

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Forum rating: Top 50
Torsdag 05-10-2007 kl. 10:56
    Vis profil  
det er stråle røret som er slidt.. det kan du ikke rense/stille dig udad.. få fat i en fra 1E eller en weber de laver en kit som passer lige på din model
toyo mekker

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Torsdag 05-10-2007 kl. 14:30
okay, det er jeg da ked af og høre, kan det svare sig at købe en karburator fra en hugger, som den der sidder derpå..? eller skal jeg få fat i en manifold og karb. fra en 1,0, og hvilken en af karb. skal jeg have fat i...? den med elektrisk choker eller manuel...

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Forum rating: Top 50
Torsdag 05-10-2007 kl. 14:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er nok ikke nemt at finde en karburator i god stand ved en hugger.
Så skal du sikre dig de tager den retur, hvis den ikke er i orden.
Har du prøvet at søge en her i Marked ?


Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Forum rating: Top 50
Torsdag 05-10-2007 kl. 14:56
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis der som der står i annoncen er ny kaburator er det vel et rimeligt bud.Men nogle tror jo en gammel brugt er ny.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52014504

Her er også en.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51967991

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Torsdag 05-10-2007 kl. 16:37
Jeg har snakket med en af de store hugger heroppe han har en bytter til 500 kr., det er den originale, som den er født med, men ved ikke nået om dataen, men er sikker på at han tager den tilbage, hvis den er defekt.
Jeg er bare i tvivl om jeg skal sætte en anden slags på, den som de andre foreslår fra 1,0 dx'erne...
Jeg skal have lidt mere detaljeret info og erfaringer fra nogen, som har løst problemet eller ved hvad jeg kan gøre for at løse problemet...

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Forum rating: Top 250
Torsdag 05-10-2007 kl. 23:47
    Vis profil  Vis bilprofil
kan det ikke bar stå forkert i kold tomgang så den bare skal skrus op i den kolde tomgange... for der er en tomgang´s skrue til både kold og varm motor


Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Forum rating: Top 25
Søndag 06-10-2007 kl. 07:47
    Vis profil  
Hvor er du fra i landet? har vist et par karburatorere liggende i jels
skriv til mig på mail for jeg kan hurtigt glemme at jeg har skrevet her inde
Hvis et rodet skrivebord tyder på et rodehoved, hvad tyder et tomt skrivebord så på?

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Søndag 06-10-2007 kl. 09:05
Hvis du ved hvor skruen den sidder er jeg åben for at justere på den, men så vidt jeg ved er der kun skruer som følger (bemærk det er på engelsk) fast idle screew, idle speed screw, idle mixture screw...

Jeg har været hos toyota for at for af vide, hvad jeg skulle gøre og de kunne hjælpe mig, de ville ikke have nået med det at gøre ordret, de sagde at der kunne være mange mennesker der havde skruet på den karb. og den kom nok aldrig til at køre godt, jeg skulle anskaffe mig en der virkede fra en hugger...

lorte kommentar fra et autoriseret værksted...

men det er også derfor jeg sidder og skriver herinde til jer, men det ender nok med at det bliver en 1,0 karb med manifold, hvis der er ingen som kan fortælle mig, om det kan betale sig at købe en brugt fra en hugger...

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Forum rating: Top 50
Søndag 06-10-2007 kl. 10:58
    Vis profil  
hej
skruen til og justere den hurtig kolde tomgang sidder på venstre side af kabuartoren. den sidder ud for den tomgangs dims. der sidder med 2 slanger med kølevæske i det er i øverigt den der skal hæve tomgangen når den er kold.
når du siger hcen står underligt højt hvor højt er det`?
tit skal der en anden kaburator til før den kommer til og køre utimalt. det er ikke lige verdens bedste kaburator der sidder på dem
og mener den dims til tomgangen med de 2 køleslanger på. den koster vist ligeomkring et 2000kr ved toyota. så det kan nok bedre svare med en brugt.

nu med et billede af min nye avensis

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Søndag 06-10-2007 kl. 15:05
okay... hmmm... det hjalp jo en del, jeg har fået en helt ny (brugt fra huggeren) karburator af samme type der sider på, den venturi fætter fra Aisan, så nu vil jeg prøve og juster den skrue du nævner senere i dag når den er kold og se om det hjælper, men frygter der er nået andet der er i vejen (der var en der nævnte at stråle røret kunne være grunden til den ujævne tomgang... Jeg tror det ender med jeg sætter den anden karburator på i morgen og så tjekker alle slanger studser og falser...

Jeg fatter ikke det med at den står og bølger i tomgang lige meget om den er kold eller varm...

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Søndag 06-10-2007 kl. 15:06
hov glemte og sige at HC'en er målt til lidt over 300, jeg tror det er karb. der er slidt...

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Forum rating: Top 25
Tirsdag 07-10-2007 kl. 11:53
    Vis profil  
JEG ville finde en karburator, manifold og et chokerkabel fra en Starlet 1.0 - så er dine problemer slut. Automatchokeren ER noget bras på 2E´erne, de starter også elendigt, når de er varme. Ud!
Projekt "DKW" er startet!

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Tirsdag 07-10-2007 kl. 12:09
Jamen Kasper, jeg tror jeg følger dit råd og skoder den venturi karburator som den køre med standard, men hvad med vakum systemet passer det sammen eller er der nået der skal ændres?

Sådan lige umiddelbart et der kun tænding der er koblet på, nåh ja og så den økonomi spole... der styre lampen i instrumenteringen, men hvad med luft filterkassen, den passer da ikke gør den?

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Fredag 08-10-2007 kl. 16:33
Hej venner.
Jeg har søgt over alt nu og kan det passe det er umuligt at finde en karburator + manifold til en 1,0 (1e) motor. Jeg skal bruge en karburator, manifold og luftfilterkasse samt choker kabel og håndtag, hvis der er nogen der ligger inde med det eller kender nogen kan de så ikke lige e-maile mig...

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Forum rating: Top 100
Fredag 08-10-2007 kl. 19:20
    Vis profil  
Hvor kommer du fra ? Jeg har en Starlet 1,0 res.bil til at stå der kun har kørt 88.000.. men er lidt i tvivl om jeg har chokerkabel og håndtag..

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Forum rating: Top 25
Fredag 08-10-2007 kl. 19:56
    Vis profil  
Årh, det er da til at finde ellers. Det passer sikkert fra en anden bil, eller også kan det købes universalt.
Projekt "DKW" er startet!

Corolla ee80 1,3 dx club prestige, karb. problemer



Fredag 08-10-2007 kl. 20:59
Det lyder da bare for fedt... jeg er fra Skagen, nordjylland. Jeg er meget interesseret... Men det vil sige du har karburator + manifold og luftfilterkasse...?

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg