Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

20 V i ae 92



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 07-10-2007 kl. 21:29
    Vis profil  
Ja, skal til at lave min racer om til 20 v og vil i den forbindelse høre om hvor vanskeligt det er og hvor meget der skal laves om. Ledningsnet/styreboks og lignende er klart - men passer ophæng, udstødning m.m
Og hvad med gearkasse - kan den bruges fra en standard 4 age, eller findes der en speciel 20 v gearkasse?
Har hele vinteren til at rode - men kan man undgå at lave fejl fra starten var det jo klart at foretrække

20 V i ae 92



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 07-10-2007 kl. 21:40
    Vis profil  
du kan godt bruge din originale 4age gearkas
Fluen / Stenvedel
AE86


20 V i ae 92



Forum rating: Top 250
Fredag 08-10-2007 kl. 17:55
    Vis profil  
ophæng passer og udstødning passer

man kan godt være tyk og have tynd mave

20 V i ae 92



Fredag 08-10-2007 kl. 17:57
der skal laves en del om på ledningsnet og du skal enten have programerbar motorstyring, eller du kan få turbomotor til at lave en orginal 4afe om.. faktisk passer ledningsnette bedre fra en ae92 gsi end fra en gti. du må ikke spørge mig om hvad der ligepresis er forskellen, men det er jo to vit forskellige motore.. men turbo motor ved hvad dere skal laves om..

20 V i ae 92



Fredag 08-10-2007 kl. 18:02
ophæng passer.. kan ikke lige huske hvorgodt udstødning passer, det er vist noget med at manifold ikke passer helt 100 % over fra din gamle 4age.. der er vist nok et eller to bolthulder der ikke sidder rigtig..

20 V i ae 92



Forum rating: Top 500
Fredag 08-10-2007 kl. 23:33
    Vis profil  
Hey hvilken form for race bruger du din bil til, bare så du ikke lægger en motor i bilen så den ikke kan homologeres det ville jo være surt.. har selv været der nemlig så ved det er surt.
mvh Daniel
dx`eren den er jeg glad ved(-;

20 V i ae 92



Mandag 09-10-2007 kl. 13:46
Jo - tak for advarslen. Nu kører bilen DEC(4 timers løb) og vi kører efter Special Saloon reglementet hvor der ikke er andre begrænsninger end max 1600 ccm(i den lille klasse) og ingen brug af tryk - ellers er alt frit - heldigvis. Har tidligere kørt gruppe N(Yokohama/Advan Cup) - så kender alt til de stramme reglementer.

Men hvilken motor er stærkest - blacktop eller silvertop? Ved godt at black yder 5 hk mere - men er den også mere holdbar? Undværer gerne de sidste 5 hk hvis det gør bilen mere stabil - den skal jo trods alt kunne køre 4 timer i træk

20 V i ae 92



Forum rating: Top 500
Mandag 09-10-2007 kl. 23:00
    Vis profil  
Silvertoppen er knap så omdrejningsvillig, men det er minimalt mindre end blacktoppen..

Silvertoppen har en kraftigere indmad, plejlstænger osv. Den er bygget stærkere end blacktoppen..

Silvertoppen yder ca. 145hk på motor alt efter justering af benzin og tænding.

Blacktoppen yder ca. 160hk på motor alt efter justering af benzin og tændning.

Jeg vil da helt klart anbefale en Silvertop, med et par åbne spjælde og en stor stor oliekøler, hvis den skal have klø i 4 timer.

Og så en fuld programmerbar motorstyring til 3700kr, Megasquirt. Så du kan køre med åbne spjælde og få justeret benzin og tænding 100% ind..

Så kan det nok godt lade sig gøre at hive silvertoppen op på 150 - 155HK.. men max 145hk med original modificeret boks..
-> ae86 Twincam 16v Supercharger<-

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg