Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce














 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 5
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:16
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvilket dæktryk er passende i denne størrelse?
Mine dæk er en del slidt på skuldrene, hvad kan det skyldes?
     Intercooler universal type 3

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 100
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:29
    Vis profil  
Hvis de bliver slidt på skuldrene, skyldes det for lavt dæktryk.. Hvis jeg havde den dækstørrelse på, tror jeg at jeg ville køre med et dæktryk på omkring 2.9-3.0 bar..

På min gamle Carina E, kørte jeg med 205/45-16 og her kørte jeg med 2.8 bars tryk, og de blev ikke slidt på midten (pga. for højt dæktryk) og benzinøkonomien var helt i top.. Jeg har det sådan; hellere for højt dæktryk, end for lavt.. Det gavner som sagt brændstoføkonomien, men giver også mindre slidtage på dækkene..
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 5
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:32
    Vis profil  Vis bilprofil
Kører med 3.0 nu, men forstår ikke helt hvad du siger. Du siger at jeg kører med for lavt tryk, derfor slides skuldrene, og at din Carina ikke blev slidt på midten (altså må de så blive slidt på skuldrene) pga. for højt dæktryk ?


     Forkofanger til Corolla E11 HB

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 100
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:40
    Vis profil  
Nej, Carina'ens dæk blev ikke slidt unaturligt, altså hverken på midten eller siderne.. Men nogle vil nok mene at jeg kørte med for højt dæktryk til den dækstørrelse og det dementerede jeg bare ved at skrive at de ikke blev slidt på midten, ergo var det ikke så højt at det gjorde noget..

Men generelt kan man sige, at slides dækkene på midten, skyldes det for højt dæktryk - slides de derimod på siderne (skuldrene), skyldes det for lavt dæktryk.. Selvfølgelig kan der også være andre grunde til at dækkene slides unaturligt, men hvis det er lige meget på begge sider af dækket, skyldes det helt sikkert for lavt dæktryk..

Har du evt. skrevet til Michelin f.eks. og hørt hvad de mener dæktrykket skal være? Du kan jo prøve at hæve trykket til 3.3 bar.. Men mere tror jeg altså heller ikke det skal være.. Hvis du kender en bil, der som standard kører med denne dæk-størrelse (evt. en Audi), kan du prøve at gå ind på Michelins hjemmeside og slå op i dæktryks-tabellen og ser hvad de foreskriver af tryk for den model.. Så kan du måske få en idé om hvad det skal være..
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 5
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har hørt flere der siger at men GENERELT siger at for lavt tryk er hårdt for skuldrene og for meget tryk slider på midten men de samme folk siger at dette IKKE er gældende for lavprofildæk. Der er det fuldstændig omvendt. Et eller andet med siderne ikke er så høje på lavprofildæk og det derfor er anderledes. Der er flere der siger det, men jeg ved ikke om det passer.
     60/55mm sænknings-fjedre til Avensis T22

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 50
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:46
    Vis profil  Vis bilprofil
Mine 205/40-17 kører med 3,0 bar og er ikke slidt forkert på to sommersæsoner (~12-15000 km). I Renés størrelse vil jeg mene man skal lidt højere op.

Kan vi iøvrigt ikke på et (par) link til en god dæktryksguide under "Bilen", for dette emne kommer op igen og igen.

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 5
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Jo, men jeg synes jo ikke den verden er sort/hvid. Nogle synes noget, andre noget andet, og der er sq ikke altid enighed om hvad der er korrekt. Gad vide hvad tryk de dæk max. kan holde til. Synes de 3.0 jeg allerede har i er pænt meget, men måske er det ikke nok
     Injektion kit til Toyota Carina E 1.6

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 100
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:51
    Vis profil  
Det kan jeg ikke forestille mig passer.. Tror da netop at det er gældende for lavprofildæk.. Jeg kan i hvert fald sagtens se for mig i mit hoved Men det er muligt du har ret! Må se om der er nogle kloge hoveder der skriver et indlæg senere
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 100
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:54
    Vis profil  
Du kan læse på dæksiden, hvilket tryk dækket maksimalt kan klare..
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 25
Lørdag 13-10-2007 kl. 15:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Dæktryk kontra slid skulle, efter hvad jeg har fået at vide, være modsat ved lavprofildæk, modsat højprofil!
Selve kassen er meget stiv på et lavprofildæk og dæktrykket presser siderne fra hinanden og "holder trædefladen stram"
Det er centrifugalkraften, der slider dækket på midten, ved et for lavt dæktryk!
Derfor er et lavprofildæk, også meget mere ømfindig, over for forkert dæktryk!!
Hvor denne grænse, mellem højprofil og lavprofildæk, får teorien til at tilte, er der meget forskellige meninger om
Signatur fri zone

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 50
Lørdag 13-10-2007 kl. 16:38
    Vis profil  
jep lavt tryk slides dæk på midten.. ville komme max tryk i dine dæk som er opgivet på dæk siden
toyo mekker

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 25
Lørdag 13-10-2007 kl. 16:40
    Vis profil  
Jeg låner lige din tråd; samme emne, anden størrelse. Hvad er det mest korrekte tryk i 185/65-14?
Projekt "DKW" er startet!

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 50
Lørdag 13-10-2007 kl. 16:51
    Vis profil  Vis bilprofil
Kasper, 185/65R14 er std på en Carina E 2,0. Dørstolpeklistermærket siger:
Over 160 km/t: (for/bag) 3,0/2,7
Under 160 km/t: (for/bag) 2,2/2,0

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 25
Lørdag 13-10-2007 kl. 17:09
    Vis profil  
Det var dæleme noget af en forskel angående hastigheder og tryk Men, jeg fylder det "hurtige" tryk i, når den skal i vinterhi på mandag så (Celica´en). Takker
Projekt "DKW" er startet!

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 5
Søndag 14-10-2007 kl. 10:42
    Vis profil  Vis bilprofil

René: efter min bedste verbevisning tyder dine slidte skuldre på *for meget* luft. Grunden er at for lidt luft vil gi' hæl-tå ganske hurtigt :)

aut viam inveniam aut faciam


Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 100
Søndag 14-10-2007 kl. 11:10
    Vis profil  Vis bilprofil
det sidste link jeg har set er denne

godt nok mærkebestemt men mon ikke der er nogen gængse størrelser
i kan bruge


http://www.holdtrykket.dk/index.asp?TaalID=3


Nu med spritny motor


Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 25
Søndag 14-10-2007 kl. 11:32
    Vis profil  Vis bilprofil
Ifølge linket foreskriver Vredestein 2,7bar i mine originale dæk, hvor Toyota i instruktionsbogen skriver 2,2bar!!
De skriver også 3,2 bar ved mine sommerdæk(215/40-17)hvor jeg får 2,7bar foreslået, alle andre steder?!!
De har ikke forskellige dæktryk,afhængig af hastighed, som Toyota foreskriver
Signatur fri zone

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 50
Søndag 14-10-2007 kl. 15:32
    Vis profil  
husk da lige at data i døren på en carina e er 10 år gamle.. dækkene er udviklet.. og skal køre med højere tryk... det er min erfaring
toyo mekker

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 5
Mandag 15-10-2007 kl. 08:05
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er bilen så ikke, fjedre og dæmpere er ikke til stenhårde hjul.
aut viam inveniam aut faciam


Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 50
Mandag 15-10-2007 kl. 10:18
    Vis profil  
snak lige med din lokale dæk mand om det han vil anbefale højer tryk
toyo mekker

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 25
Mandag 15-10-2007 kl. 16:32
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad skal man så gøre, når man har flere lokale dæk mænd og de alle kommer med forskellige råd?!!
Et opkald til 3 dækcentre, gav tre forskellige dæktryk forslag på Corolla'en
Signatur fri zone

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 5
Mandag 15-10-2007 kl. 19:11
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvorfor undrer det mig slet ikke

     K&N filter RE-0930 - 350HK

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 5
Tirsdag 16-10-2007 kl. 08:41
    Vis profil  Vis bilprofil
Du skal bare vælge det råd du synes bedst om.
Der er aldrig noget der er helt korrekt, bortset fra måske at køre med sele.

aut viam inveniam aut faciam


Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 5
Tirsdag 16-10-2007 kl. 11:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Muligvis, men der er nu noget der er mere korrekt end andet
     K&N Power Blanket

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 5
Tirsdag 16-10-2007 kl. 12:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Så må en simpel flertalsafgørelse kunne klare det.


aut viam inveniam aut faciam


Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 5
Tirsdag 16-10-2007 kl. 12:40
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er mine dæk sq for dyre til
     H&R 40 mm sænkningssæt til Corolla E9 1.6 + Diesel

Dæktryk i 225/35-19



Forum rating: Top 5
Tirsdag 16-10-2007 kl. 12:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg mente af de adspurgte dækfyre.
For at vise hvor grelt det er, anbefaler michelin for energy-dæk på
Carina E, originalmont 185/65R14 2.2/2.2 ved alm belastning(?) og 2.5for/2.7bag ved motorvej eller fuld last.
Avensis (97-2000), originalmont 185/65R14 2.2/2.2 ved alm belastning(?) og 2.2for/2.2bag ved motorvej eller fuld last.
Har Carinaen virkelig så dårlig en undervogn?

aut viam inveniam aut faciam


 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg