Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce
















 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 5
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:17
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kan se at den nye Auris D-CAT kan fåes til 232K på gule plader, hvilket giver mig en byttepris på max 40K når jeg har fået rabat.

Men er sådan en bil til at sælge om 2 år? eller bare 1 år?

Besparelsen er 132K ift. den samme bil på hvide plader.
     Intercooler universal type 3

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 100
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:24
    Vis profil  
He he.. Troede ikke du ville have diesel igen Synes du har brokket dig noget over dieselmotorens egenskaber, kontra benzinmotorens..

-Og hvorfor skulle den ikke være til at sælge om 2 år? Den har da fået kanone anmeldelser og er pisse flot.. Så det blir nok ikke et problem. Men gulplade-biler er vel generelt lidt sværere at komme af med, ift. hvidplade.. Eller?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 5
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:28
    Vis profil  Vis bilprofil
Netop. Den koster jo 9K for en privat om året i vægtafgift, så jo ældre den bliver, jo mindre bliver prisforskellen jo mellem den på gule og på hvide plader, ditto bliver den på gule plader sværere og sværere at komme af med..

Og jo, jeg har vænnet mig til Diesel og jeg kan ikke helt vænne mig til biler med under 200NM... og eneste alternativ i en Auris er en tam 1.6'er
     ACA sideskørter Toyota Corolla E12 3-dørs

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 100
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:32
    Vis profil  
Ja så ville jeg sQ hellere undvære Hvis ikke det er en stor potent benzinmotor, vil jeg 10 gange hellere køre diesel (det vil jeg nu under alle omstændigheder)

Har du ikke overvejet at vente et par år og så købe en brugt Auris? Det er jo helt vildt så stor afskrivning der er på en ny bil de første par år.. Hvad koster D-Cat'en i afgift om året på gulplade, eller er det det samme som hvidplade?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 5
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:34
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er jo strafafgiften på 5040 kr. om året som man kun betaler når den er på gule plader (og man vil køre privatkørsel i den)


     Remus bagpotte Toyota MR2 W3

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 100
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:43
    Vis profil  
Ok, det var jeg ikke klar over.. Men det samme problem har du vel med Sportsvan'en nu så?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 5
Lørdag 13-10-2007 kl. 13:48
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja, men det er jo lidt lettere at sælge som gulplade da det er en 'rigtig' varevogn. En Auris bliver jo aldrig genial til at transportere meget mere end et par kasser øl.
Den er hverken høj eller lang, målt i 'lastrummet'.
Desuden er SportsVan'en 50K dyrere and Auris'en på hvide plader og det er kun de dyre biler der er til at sælge på gule plader pga. store besparelse.

Man kan også få en Yaris på gulde plader men det ville sq være for dumt, da du næsten ingen penge sparer men stadig skal betale extra 5040 kr. om året.
     Booster sideskørter til Toyota Carina E

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 25
Lørdag 13-10-2007 kl. 21:58
    Vis profil  
Årh, en Yaris D-4D Luna til 129K med moms, er da ikke helt i skoven Men selvfølgelig, afgiften ødelægger hurtigt fidusen.
Projekt "DKW" er startet!

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 5
Søndag 14-10-2007 kl. 10:56
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg vil mene at en bil IKKE er interessant på gule plader medmindre der er en besparelse på mindst 100k. Ellers kan man lige så godt den på hvide plader og spare strafafgiften. Den bliver svær at sælge hvis der kun er 50k at spare ift. En på hvide plader
     ACA hækskørte Toyota Corolla E12

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 25
Søndag 14-10-2007 kl. 11:25
    Vis profil  
Rene hvad at kigge lidt efter andre biler end toyota. Toyota har efter min mening efterhånden det mest kedelige modelprogram medmindre man er dieselfreak eller er fyldt 50 år er der ingenting at komme efter
Et godt altanativ til auris'en er seat leon, den har et frækt design og nogle sjove benzinmotore.
F.eks leon cupra med 240hk på gule plader til 240k inkl. moms og hvide til 390k eller leon FR med 200hk på gule plader til 215k inkl. moms og på hvide til 342k
Diesel er kun for folk der ikke har råd til benzin

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Søndag 14-10-2007 kl. 13:24
Jeg synes nu ikke Toyota's program er kedeligt. Prøv blot eksempelvis at sammenligne designet på Corolla Verso og VW Touran. Touran'en ligner noget som er er par år ældre efter min smag.

Der er vel heller ingen grimme biler i Toyota's program - men heller ingen supersmarte. Det tror jeg er bevidst. Smart design kan skræmme købere væk - se blot på Seat Toledo (bagenden) eller Fiat multipla.

Med hensyn til "betalbare" benzinmotorer på hvide plader synes jeg heller ikke Seat Leon har meget at byde på. Deres "vilde" 1,6'er yder mægtige 102 HK, mens Toyota Auris 1,6 byder på 124 HK eller over 20 procent mere effekt.....


Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 10
Søndag 14-10-2007 kl. 14:13
    Vis profil  
jeg er lidt vild med 90er design. derfor bryder jeg mig generelt ik om nye biler.
men sku det endelig være en toyota så er aurisen nu en meget pæn bil.
bare aldrig en som vi får i vores familie. for som konen siger "den LIGNER jo ik en bil"
hun mener en rigtig bil er en sedan eller stationcar
hatchback og andre minibiler syntes hun er grimme.. *g*
Nu snart med Car Pc i Carinaen..

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 5
Søndag 14-10-2007 kl. 14:21
    Vis profil  Vis bilprofil
Sænkning og et sæt 20" så kan den nu se ganske nice ud, sådan en Auris. Men interiøret er noget 'spacy' og sæderne er slet ikke samme kvali som det er i Avensis og SportsVan. Det undrer mig at de ikke har fortsat den gode indtræks-stil i Auris'en.
     Frontkofanger til Carina E

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 25
Søndag 14-10-2007 kl. 16:05
    Vis profil  
Jakob, det er heldigvis langt fra alle, der deler din holdning!
Projekt "DKW" er startet!

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 25
Søndag 14-10-2007 kl. 16:07
    Vis profil  
Det er muligt at toyota har en fin 1,6 motor, men tjek lige hvor meget en auris vejer, så den er spændt lige hårdt nok for og så som største benzinmotor er det et sørgeligt udvalg. Dieselmotorne er rigtig fine, men en diesel motor bliver aldrig sjov på samme måde som en benziner.
Designmæssigt er det smagssag, men jeg syntes de fleste nye toyota er kedelige og intetsigende. De mangler noget frækhed og lidt særpræg. Det kunne være toyota skulle kigge honda lidt over skulderen

BTW Seat's bud på betalelig bil på hvide plader med en ordenlig kværn må være leon 1,8 TSi med 160hk til 290k
Diesel er kun for folk der ikke har råd til benzin

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 25
Søndag 14-10-2007 kl. 16:22
    Vis profil  
Honda er for meget ovre i den anden grøft, efter min smag. De skal have ros for, at lave en bil der er anderledes. Men Civic er jo altså direkte grim! Men igen; smag og behag.
Projekt "DKW" er startet!

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Søndag 14-10-2007 kl. 16:26
Grunden til at der ikke er flere benzin motorer på programmet er nok den, at de fleste nybilskunder foretrækker diesel idag. Biler som Fiat Grande Punto og VW Passat sælger bedst som diesel.

290K for en Seat er mange penge - jeg ville tage en Avensis 1,8 - der er en klasse større end Seat'en til de samme penge og stadigvæk have 130 HK. Hvis man vil kan den accelere 0-100 på 10,3 sekunder - hvor mange har brug for mere?

Iøvrigt sælger Honda med deres avancerede design ikke særlig godt - og det gør Seat heller ikke.


Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 25
Søndag 14-10-2007 kl. 16:41
    Vis profil  
Jeg har brug for mere kraft end der i en en avensis 1,8 for jeg syntes den ret kedelig og for at få den til 290k skal den have fuld skrue på flåderabatten, men det er 2 helt forskellige biler i hver sin klasse.

Det er muligt at både Passat'en og Grande Punto sælger bedst som diesel, men de har stadig nogle fine benzin motore vw's TSi/TFSi og Fiat's T-jet. Toyota har stadig ingen spændende benzin motor i der kan slæbe den tunge auris
Diesel er kun for folk der ikke har råd til benzin

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 25
Søndag 14-10-2007 kl. 18:31
    Vis profil  
Nu er en Avensis også en hel klasse større end Leon, Seat har intet, der matcher Avensis. Og som Peter skriver, er der intet salg i "sjove" benzinmotorer. Udbud og efterspørgsel; det er nok også derfor, Auris og Avensis ikke findes som V6.

Og nej, ingen spændende benzin i Auris (i Europa, i Japan findes det!), men til gengæld er der en RIGTIG interessant dieselmodel!
Projekt "DKW" er startet!

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 25
Søndag 14-10-2007 kl. 21:22
    Vis profil  
Det er lige netop det der i mine øjne gør nye toyota'er kedelige, de holder sig på midtersporet uden nogle udsving. De sælger kun gennemsnits biler og ingen sportslige eller sjove modeller
Diesel er kun for folk der ikke har råd til benzin

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 5
Søndag 14-10-2007 kl. 22:38
    Vis profil  Vis bilprofil
Netop. De er klassens flinke dreng der aldrig skejer ud... Det er lidt synd..... De satser på det sikre og det er også ok.., til en vis grænse..,
     Alufælge Riax Sebring Black 7 Polish 16"

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Søndag 14-10-2007 kl. 22:52
Jeg kan godt se at biler, der beviseligt sjældent går i stykker og byder på gode køreegnskaber med virkelig god komfort må betegnes som gennemsnitlige. Alle de tilfredse kunder som gang på gang udnævner mærket til nordens bedste bilmærke iflg. FDM, må da tage fejl??

Nå spøg til side. Prøv at læse FDM's undersøgelse autoindex 2007 - her kan man virkelig se de mærker, som ikke kan hæve sig over gennemsnittet. Jeg kan iøvrigt se, at Seat ligger under gennemsnittet .

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 250
Søndag 14-10-2007 kl. 23:21
    Vis profil  Vis bilprofil
hmm den misundelse afgift er det ikke kun på biler over 2000 kg.

ved mine forældre fik vejet ders grand-vitare ned fra 2025kg til 2000 kgs å de ikke sku betale misundelse afgift på den det var lige i starten af august..

ved så ikke om de har ændret reglerne for nye biler...

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 25
Mandag 15-10-2007 kl. 00:52
    Vis profil  
Husk nu igen, at det kun er her i EU, at Toyota har det, I definerer som et "problem" Der findes et hav af spændende vogne i Japan, men det gavner jo desværre ikke os.
Projekt "DKW" er startet!

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 25
Mandag 15-10-2007 kl. 07:37
    Vis profil  
Toyota er helt sikkert fremragende transport middel, den driftsikker, holder prisen godt osv og kørte jeg flere hundrede km om dagen havde det måske også været vejen frem, men det ændrer stadig ikke ved det faktum at de er kedelige.
Jeg kan kun forholde mig til de modeller der markedsførers i danmark, som jeg jeg kan gå ned til den lokale toyotadealer og bestille, at de så har en masse spændende og sjove modeller i asien gør det ikke bedre, så virker det som om de søger det trofaste og stabile, men kedelige image i eu
Diesel er kun for folk der ikke har råd til benzin

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 250
Mandag 15-10-2007 kl. 08:27
    Vis profil  
Hvad med at tage en Avensis D-4D ?? Den koster gost nok lidt mere, men tror ikke afskrivningen pr km er højere end på en varebil. Og den har jo trods alt 1500 L bagagerum når du ligger sæderne ned. Plus komforten og støjniveauet er væstentligt bedre end i Sportsvan og Auris. Lånte en Auris sidste min var til service, var desværre ret skuffet over bilen.
Med venlig hilsen

Søren Madsen


Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 500
Mandag 15-10-2007 kl. 09:21
    Vis profil  
Afskrivningen er jo altid højere på en hvidpladebil pga. den højre anskaffelsespris
Me no hablo German Automobile

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 25
Mandag 15-10-2007 kl. 10:53
    Vis profil  
JEG synes ikke de er kedelige. Vw er kedeligt og konservativt, Seat er der lidt mere spræl i, men kabinerne ligner loxx... Det er et spørgsmål om smag og behag!
Projekt "DKW" er startet!

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 500
Mandag 15-10-2007 kl. 10:57
    Vis profil  
Stadig væk er det lidt trælst at man ikke kan få en sjov Toyota.. kun en driftssiker Toyota.
Me no hablo German Automobile

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 25
Mandag 15-10-2007 kl. 11:03
    Vis profil  
Det er jo som man tager det! En D-CAT ER sjov i mine øjne. Og der findes spændende modeller uden for EU. Jeg synes sagtens, man kan få sjove Toyota´er, en Aygo er fx. rigeligt underholdende i min verden. Den lyder som en BMW 320´er, når den får gas, kører som en gocart og ser sjov ud! Endvidere kan man grine af dem med deres store biler, når der kommer regning på benzin, forsikring og vægtafgift.
Sjov er ikke altid lig med stor motor, og det kommer da klart an på, hvilke briller man har på. De positive eller de negative!
Projekt "DKW" er startet!

Ny Auris D-CAT til mig for 40K



Forum rating: Top 250
Mandag 15-10-2007 kl. 11:24
    Vis profil  
Hvis man bevæger sig på kanten af Toyota, er der jo også Lexus, En IS 200 eller den nye 250 er sgu da ikke kedelig. Koster lidt mere, men det gør sjove biler jo.

Så hvis det er sjove biler til billige penge, så ved jeg faktisk ikke hvor man skal kigge.
Med venlig hilsen

Søren Madsen


 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg