Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


























 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Søndag 14-10-2007 kl. 19:11
    Vis profil  
Hvad må en Sportsvan årgang 2000 tage på krogen?

Hvad koster grøn afgift i øvrigt på sådan en? Det er en 2.2 TD gulplade, momsfri og den skal bruges privat..
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 5
Søndag 14-10-2007 kl. 19:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er ikke grøn afgift på en gulplade, der er vægtafgift og den er godt 9000 kr. pr år hvis du kører 100% privat i den.
     Remus bagpotte Toyota RAV4

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 10
Søndag 14-10-2007 kl. 19:38
    Vis profil  
Men den må ellers trække 1700 kg på krogen... så man skal have trailer kørekort...

Og hvis den skal være på hvide plader og ikke de der tabergule nogle koster den 7080kr om året i grønafgift...

/bm
Nu med min første Toyota diesel bil...

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 5
Søndag 14-10-2007 kl. 20:11
    Vis profil  Vis bilprofil
Så meget det lyder sq af meget for en hvidpladebil.. Det er jo næsten det samme som en gulplade MED strafafgift..,
     Olietemp. måler - White Edition

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 10
Søndag 14-10-2007 kl. 20:34
    Vis profil  
Jamen sådan er det... Hvis du kan finde en billigere måde vil jeg meget gerne vide det da jeg betaler det...

Der er een måde hvorpå det kan gøres billigere og det er at få den godkendt med længere kilometertal, altså over 13 km/l... hvis den bare havde kørt 14km/l havde den været en del billigere... men det er muligt at finde nogle tuningsbokse i Tyskland hvor der er TUV på og så kan den godkendes med det bedre kilometertal men det kræver at TUV papirene er lavet med bilen stelnummer i... og jeg kan desværre ikke finde nogle der tilbyder denne service...

/bm
Nu med min første Toyota diesel bil...

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Søndag 14-10-2007 kl. 22:18
    Vis profil  
René: Den der strafafgift du snakker om, gælder det for alle gulplade-biler som bliver brugt privat.. For overvejer at købe en Sportsvan 2.2 TD fra år 2000. Hvad er denne famøse afgift på og er der et sted på nettet man kan se nøjagtig hvad vægtafgiften er for den?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 5
Søndag 14-10-2007 kl. 22:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Det gælder alle biler på gule plader efter 6.1998 hvis de bruges privat og totalt vejer over 2000 kg. Søg på nettet efter "misundelsesafgift" eller strafafgift på biler med gule plader.
     K&N filterelement Carina E 2.0 Benzin

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 50
Mandag 15-10-2007 kl. 06:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Den jeg havde måtte kun trække 1500kg på krogen.
Og du skal have trailerkort hvis anhængervægten overstiger bilens egenvægt med 50kg. Dvs jeg måtte køre med 1350kg efter sportsvanen uden trailerkort.
Og hvis ikke jeg havde haft den delvist privat/erhverv skulle jeg også have betalt strafafgift.
En Toyota repareret med T-Hansen dele er vel egentlig en KIA?

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Mandag 15-10-2007 kl. 09:09
    Vis profil  
Jeg har også hænger-kort, så det er intet problem.. Forstår bare ikke det med den ekstra afgift. Hvordan kan det være at vægtafgiften bliver målt efter egenvægten, mens den der straf-afgift den bliver målt efter tilladt totalvægt? For en Sportsvan har en egenvægt på 1300 kg. og en lastevne på 725 kg., og så er totalvægten jo altså 2025 kg.!!

Ellers en flot bil synes jeg.. Kører de godt/noget man skal være opmærksom på?

Hvad er vægtafgiften helt præcist på?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 500
Mandag 15-10-2007 kl. 09:20
    Vis profil  
Der står lidt her
http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=1810
Strafafgiften måles efter totalvægt og da reg.afgift i gamle dage var billigere på biler over 2tons ser du en masse biler med en totalvægt på netop 2025kg for at slippe med 30% (dengang) istedet for 180% afgift.
Strafafgiften er som sagt 5040 kr. pr. år.
Me no hablo German Automobile

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Mandag 15-10-2007 kl. 09:24
    Vis profil  
Men kan man ikke få vejet den ned? Hvis man får gjort det, tager de jo bare lidt af vægten fra lastevnen og jeg kan sagtens nøjes med at have en lastevne på 700 kg. i stedet for 725 kg. og derved spare de 5040 kr. og i stedet kun skulle betale 900 kr.. Der er da en verden til forskel!
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 500
Mandag 15-10-2007 kl. 09:38
    Vis profil  
Du skal stadig betale 5040. Det hul der ér lukket. hvor man kunne slippe for 700 kr.
Me no hablo German Automobile

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 10
Mandag 15-10-2007 kl. 13:32
    Vis profil  
Ja det er self. 1500 kg den må trække... og jeg mener at have hørt... at hvis bilen bliver handlen inden nytår (og hvis den er vejet ned) stiger den ikke... men om dette hul snart bliver lukket ved jeg så ikke...

/bm
Nu med min første Toyota diesel bil...

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 5
Mandag 15-10-2007 kl. 22:02
    Vis profil  Vis bilprofil
Hullet ER lukket, du kommer til at betale afgift efter hvad bilen er godkendt til, altså typisk 2025+ kg, ikke hvad du vejer den ned til.
     Blinklys til kofanger Corolla E9 non-GTI

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 10
Mandag 15-10-2007 kl. 22:35
    Vis profil  
Rene du læser ikke hvad jeg skriver... jeg snakker om at handle bilen i mellemtiden...

/bm
Nu med min første Toyota diesel bil...

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 5
Mandag 15-10-2007 kl. 22:36
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg læser hvad du skriver, men forstår det åbenbart ikke.
Der er ingen fidus i at veje bilen ned... hvad du mener med at handle bil i mellemtiden forstår jeg ikke rigtigt?
     K&N filter-indsats til Avensis T22 2.0 Diesel

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Torsdag 18-10-2007 kl. 17:27
    Vis profil  
Må nok bide i det sure æble og erkende at jeg ikke kan få bilen vejet ned.. Men da jeg har et firma (og et CVR-nr.), kan jeg så bruge bilen både privat og til firmaet og så slippe for at betale strafafgift.. Hvordan foregår det i så fald? - Kan man godt skrive sig selv på som ejer, men så et eller andet sted skrive at man også bruger den lidt til firmaet?

Vil i så fald ikke bruge den nævneværdigt til firmaet, men hvis man kunne slippe for at betale de der 5040 kr. om året på en eller anden smart vis, kunne det jo være alle tiders..
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Tirsdag 23-10-2007 kl. 19:04
    Vis profil  
Så fik jeg sQ købt min Sportsvan - får den hjem imorgen Så måtte skille mig af med min elskede Corolla diesel..

Her er lige et link til den: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Toyota-Sportsvan-2,2-TD-5d_ID725500166.htm

Er det overhovedet til selv at skifte olie på den? Kunne forestille mig at filteret sidder nede under turboen helt bag på motoren.. Men den kører sQ fantastisk, det er jo noget helt andet at køre diesel når der er turbo på dyret.. Så jeg må jo desværre sluge de 5040 kr. i privat-anvendelsesafgift!

Nogen der har gode/dårlige erfaringer med denne model? Hvor langt de kører på literen osv..
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 25
Tirsdag 23-10-2007 kl. 19:30
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er nemt nok at skifte olie på den selv , og ja - oliefiltret sidder på bagsiden af motoren og det skal tages oppefra motorrummet - du kan med fordel købe en org. filternøgle , så går det som en leg .

Jeg kører i gennemsnit 15 km på en liter diesel .
Og en ting jeg ville udskifte er gløderørene , de har en tendens til at knække i spidsen og det har motoren ikke godt af .
JA .
Sportsvan er solgt , ny på gaden.


Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Tirsdag 23-10-2007 kl. 19:33
    Vis profil  
Skifter nu også selv olie på min nuværende Corolla 2.0 D og der sidder filteret også bagved motoren, men på Sportsvan'en sidder turboen jo i vejen.. Hvordan grejer man den og hvor kan man købe sådan en oliefilter-nøgle?

Motoren har kun kørt 119.000 km. - er det virkelig nødvendigt allerede at skifte gløderør?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 25
Tirsdag 23-10-2007 kl. 19:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er nemt nok at udskifte filtret , evt kan du afmontere slangen fra luftfilter til turbo - det giver en del mere plads . Filternøglen kan købes ved Toyota res.nr. 09228 10002 .

Nej det burde ikke være nødvendigt at udskifte gløderørene , men knækker spidsen af et af dem er det for sent .
JA .
Sportsvan er solgt , ny på gaden.


Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Tirsdag 23-10-2007 kl. 19:54
    Vis profil  
Ok, tak skal du ha' Jens.. Hvad koster sådan en nøgle? Hvor mange liter olie skal man fylde på sådan en Sportsvan 2.2 TD, ved samtidig udskiftning af filteret?

Ved man hvornår man skal skifte de gløderør? Nogle synlige tegn eller lyde eller hvordan?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 25
Tirsdag 23-10-2007 kl. 19:59
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har lige købt en nøgle til 150 kr .

5,1 liter motorolie incl. filterskift .

Der er ikke rigtigt noget generelt ang. gløderør .






JA .
Sportsvan er solgt , ny på gaden.


Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Tirsdag 23-10-2007 kl. 20:09
    Vis profil  
Ja, 150 kr., det er sQ lige til at klare.. Har engang bare hørt at Toyota skifter oliefilteret ved at tage venstre forhjul af og på den måde kom ind til oliefilteret, med den tidligere omtalte oliefilter-top med en lang forlænger.. Men du siger altså at man sagtens kan tage det for oven?

Hvad bør man fylde på af olie - 5W-40 eller 0/5W-30?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D! Længe leve Rudolf Diesel ;o)

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 25
Tirsdag 23-10-2007 kl. 20:14
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja oliefiltret kan sagtens tages fra motorrummet .

Jeg bruger selv 10W/40 på min og olieskift for hver 10.000 km som foreskrevet .
JA .
Sportsvan er solgt , ny på gaden.


Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Tirsdag 30-10-2007 kl. 18:07
    Vis profil  
Jens: I dag fik jeg så skiftet olie på dyret og det gik rigtig godt Det var der jo ikke så mange ben i, præcis som du sagde..

Imorgen har jeg tænkt mig at kaste mig over kølervæsken, har du lyst til at forklare fremgangsmåden på dette? På forhånd tak..
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 25
Tirsdag 30-10-2007 kl. 19:45
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er såmænd også nemt nok , bortset fra at de godt kan tage lidt tid at få den luftet ud igen .
Bare løsn proppen i bunden af køleren og lad væsken løbe ud , væsken i motorblokken er nemmest at lade være - der sidder godtnok en hane på bagsiden af motoren , men den er bøvlet at komme til .
Fyld op i beholderen med den nye blanding af vand og kølervæske indtil den er godt over halv fuld og start så motoren op med fuld åbent varmeapperat , så holder du lidt omdrejninger på speederen med låget afmonteret på beholderen og så begynder den at tage af væsken i beholderen alt imens at temperaturen stiger på motoren - der skal nok fyldes lidt mere væske på under opvarmningen .
Når blæseren så starter ( og der kan godt gå lang tid ) så er kølersystemet luftet ud og kølerdækslet kan sættes på igen hvis ellers at væskestanden passer .
JA .
Sportsvan er solgt , ny på gaden.


Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 5
Tirsdag 30-10-2007 kl. 19:53
    Vis profil  Vis bilprofil
Angående gløderør:

Da jeg købte min 2.2TD fik jeg at vide at de somregel kun knækkede når motoren har gået mere end 200.000 km.

Toyota i Randers skulle have haft 3 tilfælde med knækkede gløderør, alle over 200.000km og i 2 af tilfældene havde motoren ikke taget skade. Stumpen kunne fiskes op med et stykke værktøj af en eller anden art. Den sidste smadrede stempel og cylinder...

Til 1000,- kr plus moms kan det vist ikke betale sig andet end at skifte skidtet
AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Tirsdag 30-10-2007 kl. 20:49
    Vis profil  
Martin: De 1000 kr., er det for 4 gløderør med udskiftning og arbejdsløn? Nu har min kun kørt 120.000 km., men regner da så med at skifte dem når tandremmen alligevel skal skiftes ved 200.000 km..

Jens: Den fremgangsmåde som du beskriver, har jeg også brugt før, men lagde lige mærke til at der stod noget andet på en seddel på indersiden (selvfølgelig) af motorhjelmen på Sportsvan'en.. Der står nogenlunde som følger:

Der står at man skal skrue den der udluftningsprop (går ud fra at det er den hvide prop på toppen af ekspansionsbeholderen) 4 gange mod uret. Derefter skal man fylde kølervæske på (ca. 5,5 l.), op til mærke B, derefter skrue udluftningsproppen og kølerdækslet på (som jo sidder oven på ekspansionsbeholderen på denne model). Derefter skal man varme motoren op og derefter tjekke at væskestanden i ekspansionsbeholderen er over minumums-mærket..

Grunden til at jeg spørger hvordan man gør, er at jeg altid har gjort som du skriver Jens, men at Toyota foreskriver noget andet (på den føromtalte seddel på motorhjelmen), så derfor blev jeg lidt i tvivl.. Hvordan er den helt korrekte fremgangsmåde. For der sidder jo ingen udluftningsskruer rundt omkring på motoren vel, i og med at ekspansionsbeholderen sidder højere end motorblok og varmeanlæg..

Så mit spørgsmål er i bund og grund: Skal jeg følge din fremgangsmåde, Toyota's, eller måske en blanding?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 25
Tirsdag 30-10-2007 kl. 21:09
    Vis profil  Vis bilprofil
Der sidder ingen udluftningsskruer noget sted , kun den på ekspansionsbeholderen .

Ja , jeg ville bruge min fremgangsmåde - det virker , fordi jeg ikke nævner proppen i beholderen skyldes at beholderen kan blive utæt hvis proppen beskadiges og så kan systemet ikke holde tryk og det kan medføre kølervæskeforbrug .

Gløderør koster 150 kr plus moms pr styk .
JA .
Sportsvan er solgt , ny på gaden.


Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Tirsdag 30-10-2007 kl. 21:13
    Vis profil  
Hvordan skulle proppen blive beskadiget? Den skal jo bare skrues ud og ind igen.. Men har den reelt nogen effekt, eller er der ingen grund til at løsne den?

Ja, 150 kr. er jo ikke slemt, hvad vil det koste at få dem skiftet ved Toyota?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 25
Tirsdag 30-10-2007 kl. 21:21
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja den burde ikke kunne beskadiges , men det er set .
Systemet kan sagtens luftes ud uden at løsne den , men du kan bare prøve dig frem .

Det skal vel koste en timeløn ved Toyota , men du kan sagtens skifte dem selv til billigere penge .
JA .
Sportsvan er solgt , ny på gaden.


Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Tirsdag 30-10-2007 kl. 21:25
    Vis profil  
Det er i orden Jens Hvis der ingen grund er til at løsne den, lader jeg bare være.. Troede bare at det måske havde en funktion, når ekspansionsbeholderen er direkte forbundet med køleren.. Eller?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 25
Tirsdag 30-10-2007 kl. 21:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Den funktion proppen har gør bare at det er nemmere at fylde kølervæsken på beholderen , luften kommer op ved den hvide prop imens du hælder kølervæske på .
Men hælder man ligeså stille og rolig er der intet problem .
JA .
Sportsvan er solgt , ny på gaden.


Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Tirsdag 30-10-2007 kl. 21:39
    Vis profil  
Hvad er det forresten helt præcist, der bliver beskadiget på den hvide prop, hvis man løsner den?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 50
Tirsdag 30-10-2007 kl. 21:47
    Vis profil  
har lavet en som knækkede gløderør ved 105000km . så over 200000km er ingen regl så jeg ville også skifte dem

Trækvægt på Sportsvan



Tirsdag 30-10-2007 kl. 22:15
Marc:

Jeg gav 1000kr for at få mine skiftet, i forbindelse med at jeg købte bilen. Jeg fik momsen i rabat. Så vidt jeg husker kostede de ca 250 kr stk. Der blev ihvertfald tilskrevet de 1000 på regningen for gløderørene.

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Tirsdag 30-10-2007 kl. 22:48
    Vis profil  
Ja det er jo alarmerende læsning.. Dvs. at det er et spil i lotteriet at have sådan en Sportsvan diesel!? Hvordan kan det være at netop denne model har problemer med gløderørene og ikke andre Toyota diesel-modeller? -Og kan det virkelig passe at der slet ingen tegn er på hvornår de skal skiftes (usynlige eller synlige)?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Onsdag 31-10-2007 kl. 15:28
    Vis profil  
Jens: I dag fik jeg så skiftet kølervæske, det var intet problem.. Blev dog nødt til at løsne den hvide prop, da ikke ville tage mere kølervæske, allerede da jeg kun havde fyldt 3 liter på.. Men da jeg løsnede den, gik det som en leg. Dog tog det LANG tid at få varmet motoren så meget op at blæsermotoren begyndte at køre

Men nu er det skiftet og det er skønt.. Imorgen får den skiftet brændstoffilter, bremsevæske og får monteret træk!

Du har ikke tilfældigvis et sæt ekstra stålfælge liggende til en Sportsvan? Ville nemlig gerne have vinterdæk på den, men er simpelthen for nærig til at købe helt nye stålfælge ved Toyota.. Men ellers har de vel også nogle liggende ved en hugger, tror du ikke?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 5
Onsdag 31-10-2007 kl. 16:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er da ikke nødvendigvis et spil i lotteriet at have en Sportsvan med diesella.

Så længe at du ved at der er en risiko for at de knækker når den har kørt over 200.000km, er det da nemt at gøre noget ved det.
Du ved jo osse at en taktrem gerne skal skiftes for hver 100.000km, og olieskift osse skal foretages med jævne mellemrum.

Det er jo ganske almindelig service og vedligehold
AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Onsdag 31-10-2007 kl. 18:15
    Vis profil  
Martin: Kan godt se hvad du mener og ville da heller ikke have noget imod at skifte dem ved 200.000 km., men Lasse skrev bare at han havde lavet en Sportsvan med knækket gløderør og den havde kun kørt 105.000 km.!! Bliver det udløst af et specielt kørselsmønster/kørestil eller er det helt tilfældigt hvem der bliver ramt af det?

Ellers er det jo en fantastisk bil, den kører hammer godt.. Eneste minus må være vægtafgiften på 9070 kr./årligt - mange penge men man kan jo også virkelig ha' meget med i den og det holdt sammen med dens køreegenskaber, ja så gør det sQ ikke så meget

Noget man ellers skal være opmærksom på, på denne model?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 5
Torsdag 01-11-2007 kl. 11:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Altså, jeg havde mange problemer med min. Men det kan nok tilskrives den tidligere ejers måde at behandle sin biler på. Den havde kørt 264000km på 6 år og havde med stor sandsynlighed aldrig rigtig blevet serviceret.
Toyota havde ihvertfald renoveret motor og gearkasse for næsten 30000kr inden den kunne sælges...

Eneste fejl som jeg ved er en genganger på Picnic/Sportsvan i benzin og diesel er kardaner der enten er skæve eller på anden måde ude af balance. Det mærkes som en svag rysten ved acceleration. Er det helt galt, kan det ryste meget ved motorvejshastigheder.
AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Søndag 02-11-2007 kl. 11:31
    Vis profil  
Min Sportsvan har været en en-ejers - en enlig dame, som har overholdt alle service-eftersyn ved Toyota, så der er vist ikke så meget at komme efter.. -Den har jo også kun kørt 120.000 km. og har lige fået den helt store tur: olie + filter, brændstoffilter, ny køler- og bremsevæske, afbalancering af hjul samt montering af træk.. Overvejer dog også at få den rustbeskyttet nu her, den ser rigtig fin ud i bunden, men ved ikke om man tør at lade den køre igennem endnu en dansk vinter ubeskyttet. Den har nemlig aldrig fået noget, det må være eneste minus, men min erfaring siger mig at Toyota'er fra 98 og frem er ret stærke mht. rust, eller?

Har sQ aldrig haft en bil der kørte bedre.. Er lidt spændt på brændstof-økonomien, den har jeg ikke målt endnu
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 5
Søndag 02-11-2007 kl. 12:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Min havde heller aldrig fået noget beskyttelse, den var knastør i bunden men heldigvis ingen huller. Sig til behandlingscenteret at de skal være varsomme med sprøjtet i motorrummet, ham der behandlede min fik sprøjtet Tectrol ind til taktremmen...

Jeg kørte 10-11 km på literen, knap 13 hvis det var på motorvej. Så det er altså ikke ligefrem en sparegris..
AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Søndag 02-11-2007 kl. 15:08
    Vis profil  
Jeg skal nok lige vende tilbage når jeg har kørt den første tankfuld.. Regner nu sagtens med at kunne få den op på i hvert fald 16 km/l., men nu ser vi..
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Trækvægt på Sportsvan



Søndag 02-11-2007 kl. 19:50
De 16km/l tror jeg ikke på... Det er en gammeldags, lidt for hulbrystet dieselmaskine. Den er før TDi, HDi, D4-D og hvad de nu ellers hedder.

Men held og lykke med at opnå 16km/l

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 100
Søndag 02-11-2007 kl. 21:10
    Vis profil  
He he.. Jeg skrev også: Nu må vi se Har bare en tendens til at få mine biler til at køre ret langt på literen, og i og med Sportsvan'en har turbo og derved et højt drejningsmoment, behøver man jo slet ikke at træde på speederen for at komme frem, selvfølgelig kan den godt rykke sig, men hvis man behersker højre-foden, får man jo god brændstof-økonomi vha. det høje moment.. Men som sagt, lad os se! Skal som sagt nok lige skrive når jeg får kørt den første tank igennem og målt brændstofforbruget.. Det eneste minus den motor har imod sig brændstoføkonomisk, må være den tunge bil, det koster jo altså lidt at flytte 1300 kg. bil + fører, brændstof og bagage
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Trækvægt på Sportsvan



Forum rating: Top 5
Onsdag 04-11-2007 kl. 01:25
    Vis profil  Vis bilprofil
Den har jo "kun" 205nm, det ser jeg ikke som et specielt stort moment. Men meld da endelig tilbage hvad du opnår i diesel økonomi.
AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg