Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

D-4D Diesel - er de mere sarte end benzin



Onsdag 31-10-2007 kl. 20:50
Efterhånden har man hørt om lidt svagheder ved D-4D motorerne - både herinde og på andre forum. Bl.a defekte dyser, olieforbrug.

Noget tilsvarende skulle gælde tilsvarende commonrail dieseler fra eksempelvis Ford Mondeo (TDCI).

Er der nogen som har haft problemer med turboerne?

Grunden til jeg spørger er, at jeg i dag på min egen D-4D har hørt en kraftig skramlen/banken på bagsiden af motoren.

Bilen bliver kørt på værksted i morgen - men har nogen et bud på hvad det kan være?

Hvis de moderne dieselmotorer er sarte med alt deres avancerede teknik, vil jeg da overvej en benzinmotor igen.



D-4D Diesel - er de mere sarte end benzin



Forum rating: Top 50
Onsdag 31-10-2007 kl. 20:53
    Vis profil  
det er først de nyeste som har lavet ballade.. har selv en fra 2001 som har gået 340000km uden problemer

D-4D Diesel - er de mere sarte end benzin



Forum rating: Top 25
Onsdag 31-10-2007 kl. 23:02
    Vis profil  
Min far har også en af de "gamle" (1CD-FTV), som nu har gået 170K uden at slå en skid forkert. De har også en af de nyere (1ND-TV), som har gået 70K uden problemer. Så, enten har de lavet en smutter ved de nye 2.0´ere, eller også er folk hårde ved dem

TDI motorerne drikker olie som et hul i jorden, så at Ford også skulle, ville ikke undre mig
Nu snart med TO Toyota´er igen!

D-4D Diesel - er de mere sarte end benzin



Forum rating: Top 500+
Torsdag 01-11-2007 kl. 09:09
    Vis profil  
Hej, Har også en D-4D 126 hk. Har skrevet nogle indlæg omkring oplevede problemer. Jeg er absolut heller ikke tryg ved min bil. På mandag skal den tredje dyse skiftes, hvorefter jeg håber der bliver en rolig periode. Angående olieforbrug har min hidtil forbrugt max. én liter mellem service, men så pludselig måtte jeg forbi Toyota og have hældt 1,5 l. på - og bilen havde kørt ca. 6500 siden forrige service Det undrer mig Kørt i alt 43000. Min støjer også utrolig meget fra gearkassen. Når bilen er kold og jeg starter ud i første gear så hviner gearkassen helt vildt. Jeg har checket en helt ny D-4D på værkstedet og den gjorde det samme. Værkføreren undrede sig også over støjen. Samtidig må jeg også leve med periodiske "huller" i specielt anden gears-accelerationer. Værkstedet har også oplevet dem, men har fået oplyst af toyota, at det har noget med drejningsmomentet at gøre. Jeg kan bare ikke forstå den kommentar, da motoren, når disse "huller" opstår, føles som have flere kræfter over det omdrejningstal hvor monentet topper. Det føles lidt som turboen har svært ved at oparbejde det nødvendige tryk. Så kæmper jeg med vindstøj fra venstre bagdør. Der er skiftet to gummilister af det venlige værksted, men det har ikke hjulpet endnu. Synes også at der er alt for mange knirkelyde i kabinen. For at komme det lidt til livs, så er jeg begyndt at køre med handskerummet åbent, da denne klap står for 75% af lydene når den er lukket. Denne bil har været ligeså meget på værksted som mine tidligere 307 HDI´ere. PÅ disse biler skulle man bare leve med en masse irriterende ting, men direkte at gå i stykker som Avensis´en, det gjorde de ikke. Olie drak de heller ikke. Så alt i alt; Jeg er ikke imponeret - nærmest skuffet - over standarden på bilen. Købte sådan en dyr Avensis for at skulle have den en del år og dermed mange kilometer, men fortsætter det her, så bliver den skudt af. Så måske det bliver den første og sidste Toyota. Så kan man tale om, at jeg er uheldig! Indlæggene her på dette site samt meldinger fra værkstedet vidner om, at der er en del, der oplever disse problemer. Så

D-4D Diesel - er de mere sarte end benzin



Forum rating: Top 500+
Torsdag 01-11-2007 kl. 09:14
    Vis profil  
GLemte at svare på, hvad problemet kunne være på din D-4D. Måske er det bare noget der sidder løst. Da min begyndte at (tændings)banke i motoren viste det sig at indsprøjtningsdyserne - jeg ved ikke om det er det du har oplevet.

D-4D Diesel - er de mere sarte end benzin



Torsdag 01-11-2007 kl. 16:17
Så har bilen været på værkstedet og problemet viste sig at være generatoren - mærkeligt at lyden fra denne kunne forplante sig over hele motorrummet.

Det er tidligt med en defekt generator efter 50.000km - men må nok betragtes som et hændelig uheld. Det er første gang, som jeg gør brug af garantien - så bilen har ellers opført sig eksemplarisk.

D-4D Diesel - er de mere sarte end benzin



Forum rating: Top 250
Søndag 02-11-2007 kl. 14:46
    Vis profil  
Sjovt nok har min ikke brugt olie det sidste stykke tid, dog døjer jeg med forbrug af vand, men kun når jeg har presset den, dvs længere stæk med fuld skrue. Toyota vil stadig have motoren til test og skulle forventer at undvære den i 2-3 uger... Så slog en handel af med dem og får en ny den 1. dec.. Så er det spændede om den laver nogel af de samme fejl.
Med venlig hilsen

Søren Madsen


D-4D Diesel - er de mere sarte end benzin



Forum rating: Top 500+
Søndag 02-11-2007 kl. 21:53
    Vis profil  
Nu hvor du har handelt kunne jeg tænke mig at vide lidt om den afskrivning du har på bilen?? Handlens specifikke tal skal du selvfølgelig ikke oplyse, men afskrivningen ville være rar at kende holdt i mod kørte kilometer. Hvis der er noget specielt udstyr på bilen (alu m.v.) som du måtte sælge separat kunne det være rart at vide. På forhånd tak og go´ weekend

D-4D Diesel - er de mere sarte end benzin



Forum rating: Top 250
Søndag 03-11-2007 kl. 10:45
    Vis profil  
Det eneste extraudstyre jeg havde købt var alu og solfilm. Den nye er jo født på 17" alu, så det går lige op, og solfilmen har en jeg der laver sort..
Men har haft en afskrivning på 70 øre pr km. Det syntes jeg er acceptabelt. Bilen har rundet 80.000 km.
Med venlig hilsen

Søren Madsen


 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg