Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 5
Tirsdag 09-11-2007 kl. 09:32
    Vis profil  Vis bilprofil
Der er mange der gerne vil køre længere pr liter af det dyre så nu opretter jeg denne tråd med det emne!

Bilen skal være iorden, korrekt dæktryk osv ingen store reklamer på taget, og ingen 235 lavprofildæk.
Kør som om du havde en skål varm suppe på skødet, dvs ikke pumpe speederen og det koster brændstof at bremse!
Skal man bremse så slip speederen i god tid og motorbrems, biler med indsprøjtning lukker for saften når det sker, kør som om du manglede bremsevædsken, se fremad.
Vindmodstanden er ret stor over 80km/t så ikke for hurtigt, igen ingen tom Thule tagbox, rævehaler eller megaspoiler på potten.


aut viam inveniam aut faciam


Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 50
Tirsdag 09-11-2007 kl. 09:40
    Vis profil  Vis bilprofil
Det lyder nøjagtigt, som min bestefars køre stil.

Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 10
Tirsdag 09-11-2007 kl. 11:56
    Vis profil  
Det er da derfor din bil går i stykker...

Bremserne gror fast, motoren komme aldrig op i omdr....

Sorry... kunne ikke lade være...

/bm
Nu med min første Toyota diesel bil...

Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 5
Tirsdag 09-11-2007 kl. 13:40
    Vis profil  Vis bilprofil
og I kommer begge fra zone 2 ...
aut viam inveniam aut faciam


Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 5
Tirsdag 09-11-2007 kl. 14:54
    Vis profil  
Det virker.. men damn det er booring som homer ville have sagt det ;)
- Jesper
..testaRolla..


Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 50
Tirsdag 09-11-2007 kl. 16:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Som Boris også har været inde på, så er det ikke sikkert at benzinøkonomien kan opveje at der skal skiftes skiver oftere pga rust. Så en mellemting vil nok være mere passende.

Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 500
Torsdag 10-11-2007 kl. 12:17
    Vis profil  
Det med at bilen lukker for safterne, gælder det også en rolla fra 94??
for jeg er lidt i tvivl da jeg tit motor bremser for at spare lidt,

og lige en ting efter at jeg har skiftet fra 15" sommerdæk over til 14" vinter er den røget fra 16,5 i gennemsnit ned til 15 så nu må det også snart blive sommer igen.

Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 100
Torsdag 10-11-2007 kl. 17:46
    Vis profil  
Per: Ja det gælder også for din bil.. Hæv dæktrykket. Jeg ville proppe 2.6 bar foran og 2.5 bagi
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 500
Torsdag 10-11-2007 kl. 18:00
    Vis profil  
å heve dekktrykket så mye, vil gjøre bilen ustyrlig på slike veier som vi har i Nord-Norge for tiden:/
En dag skulle de få smake, de trolla.
Da monterer han rakettmotor i sin Corolla!


Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 100
Torsdag 10-11-2007 kl. 18:30
    Vis profil  
Flere dækfabrikanter anbefaler faktisk at man hæver dæktrykket i vinterdæk.. Så tror jeg heller ikke din bil bliver mere ustyrlig.. Det er jo ikke 4-5 bar vi taler om.. Vi taler om en forhøjelse på omkring 10 % i forhold til det anbefalede dæktryk Toyota foreskriver..
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 500
Søndag 11-11-2007 kl. 14:44
    Vis profil  
ok. men arctic trucks osv dapper jo ut luft for å få bedre grep på snøen
En dag skulle de få smake, de trolla.
Da monterer han rakettmotor i sin Corolla!


Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 5
Søndag 11-11-2007 kl. 17:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Vi har heller ikke samme vinter som i har i Nord-Norge.
Og det at Artic Trucks lukker luft ud, er jo ikke helt det samme som at fylde mere i pga banzin-økonomi. Det er jo to vidt forskellige ting du sammenligner.
AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22

Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 25
Søndag 11-11-2007 kl. 17:19
    Vis profil  Vis bilprofil
Grunden til de lukker luften ud af dækkene, er for at få større trædeflade, så de ikke går igennem sneen/isen!
I vores vej føre, skal bilens dæk netop træde igennem sneen/sjappet, for at få fat!!
Signatur fri zone

Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 5
Søndag 11-11-2007 kl. 17:26
    Vis profil  Vis bilprofil
^Nemlig.

Og så tror jeg heller ikke Artic Trucks kørere, bekymrer sig så meget om økonomien - der er vist andre ting at tænke på.
AE86 solgt, Carina E solgt, Sportsvan købt, Sportsvan i bytte med Avensis T22

Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 100
Søndag 11-11-2007 kl. 18:21
    Vis profil  
Kør som om du havde en skål varm suppe på skødet, dvs ikke pumpe speederen og det koster brændstof at bremse!

^
Jeg kunne hurtig sætte et låg på den skål.
Wroom sage det, og 4A-GZE kom til live.

Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 500
Søndag 11-11-2007 kl. 21:59
    Vis profil  
jeg tror også vi har litt forskjellig vinter

her er det permafrost og det som er under snøen på veien er is.. da er det en fordel med stor dekkflate uansett hvor lite økonomisk det er
En dag skulle de få smake, de trolla.
Da monterer han rakettmotor i sin Corolla!


Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 25
Tirsdag 12-11-2007 kl. 06:51
    Vis profil  Vis bilprofil
Nej! Kørsel på is, kræver en lille trædeflade!
Bilens vægt står derved på en mindre flade og giver bedre friktion!
Bilens tryk på underlaget bliver større pr. cm2!
Prøv at tænke på rally, hvor bilerne ved kørsel på is, altid har smalle pigdæk monteret!
De store trædeflader er kun til langsom kørsel på overflader, hvor bilens vægt skal fordeles på så stort et areal så muligt, for at bilen ikke træder igennem!
Det er ligesom forskellen mellem, at gå igennem sne med dine sko og med ski. Skienes store trædeflade gør, at du bliver oven på sneen og ikke træder igennem!!
Signatur fri zone

Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 12-11-2007 kl. 19:18
    Vis profil  
Nemlig ja...
Det er fysisk umuligt at slikke sig på albuen

Økonomisk kørsel



Forum rating: Top 250
Tirsdag 13-11-2007 kl. 11:24
    Vis profil  
Altså nu kommer jeg også fra zone 2... Herover er der jo lange lige landevej, som umuligør det at holde 80 km/t. da man så bliver presset af lastbiler og bøndernes voldtunede traktorer.
Men det med at holde farten er en god ide. Rundkørsler på landevejen her i jylland kan klares i 4 gear. Men er ikke sikker på at besparelsen på brændstoffet kan opveje det enorme slid på dækket.
Med venlig hilsen

Søren Madsen


 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg