Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
D4D 2,2 136hk branstof økononi
Søndag 11-11-2007 kl. 22:13 |
Hej har kigget lidt på en corolla sportsvan men vil gerne hører om det toyota opgiver passer noglelunde. den er opgivet til at køre 16km/l ved blandet kørsel. mvh Daniel. dx`eren den er jeg glad ved(-;
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 06:56 |
Nu er der ingen biler, der er lige så økonomiske som producenterne fortæller! Men Toyota er kendt, for at være blandt de mindst optimistiske og bilerne derfor nemmere at få til at køre de oplyste km/l De danske verdensmestre i økonomikørsel kører i Toyota!! Signatur fri zone
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 07:42 |
Nu er min godt nok en 177er men tror du skal være meget heldig hvis den skal op på 16. Det tvivler jeg på den kan. På landevej med max 90 jo. Men det er jo ikke der man kører mest. Men som sagt min er en 177er så de kan ikke helt sammenlignes. Min kører 13 på motorvej og en 10 stykker i byen.... K&N filterelement Toyota Camry V2 3.0 V6
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 08:08 |
Hvis du kun kører 4km hver tur er tallene jo ikke realistiske :) Du bliver nød til at sige noget om hvor lange turene er. aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 08:14 |
Nu kan jeg ikke bidrage med info om 2,2´eren, men mine forældre har hhv. en 1.4 og en 2.0 (1CD-FTV), og de går et godt stykke længere, end hvad de er opgivet til! Så det behøver ikke være løgn og latin det hele Nu snart med TO Toyota´er igen!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 08:21 |
Roberto. Turene er 50-300 km... ikke 4 Hvem fanden kører 4 km på motorvej Remus bagpotte Toyota MR2 W3
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 08:31 |
Glemte vist lige en K&N filterelement til Toyota Carina II 1.6
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 08:31 |
Den der ikke skal længere :) Jeg tror ikke det er bilen fejl at den ikke går længere end 13 :o)) Har du autopilot i potten? aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 08:35 |
Yeps, men den kører stadig 100 km på ca 8 liter brændstof Baglygtemaske til Avensis T22 Facelift
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 09:14 |
Så tænd for cruise-dimmeren! Det er rimeligt usselt med kun 12, det er det jeg kører. aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 09:41 |
Hvis en moderne 2,2 turbodiesel ikke kører længere på literen end end 20 år gammel 2,0 benzinkonstruktion (3S-FE), er det helt sikkert kørselsstilen den er gal med. Bevares, din Sports Van er lidt tungere end vores Carina E, men... Jeg kører 50 km om dagen (2x5 km by, 2x10 landevej, 2x10 motorvej) og har som Roberto 12 km/l. Ang. hvem der kun kører 4 km på motorvej, kan jeg da hilse at sige jeg i lørdags så en køre ca 80 meter! (Helsingørmotorvejen mod syd, tilkørsel Klampenborgvej, afkørsel Jægersborg St.)! Stik den!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 09:44 |
Nu er der jo altså 30% flere HK og +120% mere moment, 400 kg mere og mere vindmodstand. Desuden har en fartpilot ingen kørestil Foliatec Kalibermaling Sølv
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 09:45 |
Rettelse: tilkørsel Jægersborgvej, afkørsel Jægersborg St.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 09:46 |
Plus partikelfilter. Det koster vist +5% Streamer No Fear
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 09:50 |
5% er ikke signifikant her :) aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 09:51 |
Vrøvl K&N filter RE-0870 - 370HK
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 09:52 |
René, hvormeget går den på motorvej (110 km/t) for fartpilot?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 09:53 |
Ved 110 kan den godt gå 15-16 hvis den er varm... med pilot. Olietryksmåler - White Edition
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 09:54 |
Turbodiesel har slet ingen stil ;) jeg synes det er en belastning at køre med. Det der burde være et tilbagelænet bundtræk er blevet til en hidsigpind. aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 09:59 |
Sludder Roberto. Turbodiesel er "a match made in heaven". Fuld diesel moment i bunden og kunstigt åndedræt over ~2500 omd/min. Det er ingeniørkunst på højt plan.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 10:00 |
Ikke helt forstået, der er da ingen 'fuld moment' uden det kunstige åndedræt? Me no hablo German Automobile
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 10:04 |
OK, stryg "fuld". Men en non-turbo diesel har meget mere moment ved lave omdrejninger end en benzin, men taber hurtig pusten. Det var havd jeg mente. En turbo hjælper naturligvis straks efter "kick in".
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 10:53 |
Jeg kan også få en gammel 1,8 Leanburn til at gå lige så langt som min dielsel ved nogenlunde samme kørselsmønster... Fart koster dieselolie, og med deet moment der er i de nye Dielsel er man sgu tit først ude af krydset, syntes det er lidt svært at komme stille og roligt op på de 100. Men er skuffet over økonomien ved kørsel over 160.. der klarer en benzin sig faktis bedre. Når jeg er på motorvej er jeg sjældent over 10 km/l Med venlig hilsen Søren Madsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 11:03 |
Se her: http://www.autoblog.com/media/2007/03/bmw_diesel_dyno.jpg Fuldt moment fra start og så ned ad bakke. Det kan ikke gøres meget anderledes. aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 11:04 |
Så må du sateme klappe til den! Jeg kan få min fars Combivan 2.0 D-4D til at gå 19+ km/l ved 120-130 km/t på motorvejen, med MEGET let speederfod. Så under 10 i en nyere 2.0 lyder utroligt Nu snart med TO Toyota´er igen!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 11:09 |
Robert: Den ender stadig på 100nm mere end din Carina. Så gør det jo ikke noget den går lidt nedaf Me no hablo German Automobile
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 11:16 |
ved 120-130 kan jeg holde omkring 14-16 vil jeg tro.. men fra 170 til 210 er den under 10. Med venlig hilsen Søren Madsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 11:20 |
Det er måske derfor den skal have en ny motor... slidt op.. synte bare Toyota plejer at være stærke. Med venlig hilsen Søren Madsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 11:22 |
Min bruger nok 11-12 liter / 100 km ved 180+ Det er vist bare sådan det er og ikke fordi der er noget galt Tågelygter til Booster kofanger Toyota Carina E
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 11:27 |
180 er der ikke plads til her, sh*t jeg er heldig hvis der er plads til 100. aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 11:30 |
"Robert: Den ender stadig på 100nm mere end din Carina. Så gør det jo ikke noget den går lidt nedaf " Den er jo så osse noget mere gumpetung end min gamle potte. Det føles altså direkte forkert at den 'taber pusten' efter 1500rpm når man er opvokset med benzin. Kan 2.2L fås med automatgear?? aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 11:31 |
Nu bruger jeg nok også min bil lidt anderledes end gennemsnittet. Jeg forlader sjældent huset uden at have kørt min 400 inden jeg er hjemme igen.. og ofte er det en tur til Züric, Amsterdam.. Så den løber mange km på motorvej.. og da jeg oftes kører aften og nat, går det jo lidt stærkt. Man kan side meget om den nye Avensis.. men kæft den ligger godt ved høj hastighed.. støjsvag og stabilt på vejen. Med venlig hilsen Søren Madsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 12:50 |
Jeg fik lige tanket min Carina her i formiddags efter en tur Fredensborg-Puttgarten tur/retur på 429 km (inkl. lidt roderi i Kbh, hvor jeg skulle samle en kammerat op). Vi kørte hhv 120 og 140 på speedo hele tiden (det svarer vel ca. til 110/130 i virkeligheden). På vejen hjem havde vi ca. 250 kg øl og boblevand som ballast. Resultat: 429 km på 31,21 liter i en 15 år gammel 3S-FE med 260kkm på bagen. Hvis de turbodiesler kører så lidt i sammenligning, er jeg ikke imponeret.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 12:52 |
Regnestykket giver 13, 7 km/l (pokkers man ikke kan rette i indlæg).
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 13:05 |
Selvf kan de køre længere/L men hvis de ikke bliver ordentligt varme eller man pumper speederen for meget giver det nada. Det hedder vist 16.5/L i snit i specs for 2AD-FHV. aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 12-11-2007 kl. 22:59 |
Du lyder som om du ejer en Diesel det gør vi, så vi må da vide det Øjenskygger Toyota Corolla E10 1992-97
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 13-11-2007 kl. 08:44 |
? der er ikke ret mange biler der kører særlig langt på vædsken når de kommer over 120kmpt. En hurtig formel for tab i biler siger: a*V + b*V*V + c*V*V*V de to første led er hovedsagelig tab i bilens mekaniske systemer, det sidste mest luftmodstand. Lidt beskidt forholdsregning siger: 100 + 100*100 + 100*100*100 = 1010100 'enheder' 200 + 200*200 + 200*200*200 = 8040200 'enheder' Det er altså ret dyrt (700% så tungt) med de ekstra 100km/t aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 13-11-2007 kl. 09:03 |
Avs.... den udregning gjorde ondt :( måske man skulle tage lidt af toppen Med venlig hilsen Søren Madsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTirsdag 13-11-2007 kl. 10:39 |
Nåh ja men andre tal er ligeså grimme: 90 + 90x90 + 90x90x90 = 737190 120 + 120x120 + 120x120x120 = 1742520 =+136.37% aut viam inveniam aut faciam
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiOnsdag 14-11-2007 kl. 22:12 |
Har en 2003 Avensis D4D 116 hk. jeg kjører mest blandet kjøring, alt fra 4 km til 150km. Nå viser kjørecomputeren at jeg kjører 21,1 km pr liter.. Toyota Avensis 2.0 D4D Executive
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTorsdag 15-11-2007 kl. 06:27 |
HUSK at nulstille kørecomputeren ved hver tankning, ellers kan man ikke stole på den Jeg prøvede det med min benzin Corolla og den rundede også 22 km/l Signatur fri zone
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTorsdag 15-11-2007 kl. 07:59 |
Jeg nulstiller (næsten) aldrig min, men den passer alligevel. Måtter Avensis T22
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
D4D 2,2 136hk branstof økononiTorsdag 15-11-2007 kl. 21:22 |
Den går til 0 på min selv etter tanking.. i tillegg nuller jeg tripteller og regner det manuelt for og kontorllere.. :) Toyota Avensis 2.0 D4D Executive
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|