Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 500+
Onsdag 28-11-2007 kl. 23:20
    Vis profil  
Jeg har en corolla 1.6 GSi fra 90 (AE92), som skal have sig en elektrisk turbo påsat imorgen (prototype). Der er bare et par småting vi gerne skulle have styr på inden.

På indsugningen ved luftfilteret er der en slags luft reservoir, hvad er den til og er det nødvendigt at den er monteret?

http://www.witzelhifi.dk/images/bil/1.jpg
http://www.witzelhifi.dk/images/bil/4.jpg
http://www.witzelhifi.dk/images/bil/5.jpg

derudover er der en studs på samme slange, se billede 1 lige under den røde ring. eller på tegningen her (sidder på kølerhjelmen):

http://www.witzelhifi.dk/images/bil/13.JPG

Er den nødvendig når bilen hverken har servostyring eller aircon ?

flere billeder af samme:

http://www.witzelhifi.dk/images/bil/11.JPG
http://www.witzelhifi.dk/images/bil/10.JPG
http://www.witzelhifi.dk/images/bil/9.JPG
http://www.witzelhifi.dk/images/bil/8.JPG
http://www.witzelhifi.dk/images/bil/6.jpg
http://www.witzelhifi.dk/images/bil/3.jpg
http://www.witzelhifi.dk/images/bil/2.jpg

billederne er desværre ikke de bedste, telefonen var alt vi havde ved hånden ved første gennemsyn af pladsen i motoren.

på forhånd tak !!


ps. I skal nok få billeder når den er monteret

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 5
Onsdag 28-11-2007 kl. 23:21
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har ikke svaret på dine spørgsmål, men jeg tror nok vi er nogle stykker der gerne vil høre om resultatet efter monteringen
     Remus bagpotte Toyota Corolla E11

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 50
Onsdag 28-11-2007 kl. 23:27
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg er i hvert fald interesseret. Nu vil jeg nødigt lyde negativ, men elektriske turboer/kompressorer har et skidt ry, så du kunne måske være interesseret i at sikre dig du kan levere udstyret tilbage, hvis det ikke lever op til forventningerne.

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 5
Onsdag 28-11-2007 kl. 23:28
    Vis profil  Vis bilprofil
Når han skriver prototype så tror jeg ikke det er noget bolt on han har betalt fuld pris for...
     ACA Design Invader sideskørter Toyota Corolla E10

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 500+
Onsdag 28-11-2007 kl. 23:30
    Vis profil  
det er en kammerat der står bag skidtet .. og det må ikke sammenlignes med det tidligere elektriske skrammel der har været på markedet .. men det er stadig i udviklingsfasen, så nu skal rollaen stå for testen af den mindste model.

nåh kom med svar ..

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 50
Onsdag 28-11-2007 kl. 23:41
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg tager hatten af for jeres entusiasme, og er meget interesseret i at høre mere. Men jeg kan ikke skjule en vis skepsis. Mercedes-Benz SLR McLaren har en kompressor og den æder alene 120 HK. Det er ca. 90 kW. Nu er en Corolla jo et lidt mere ydmygt køretøj, så vis vi dividerer med ti, betyder det stadig at Corollaens generator skal levere ~9 kW. Jeg tror den bliver rødglødende...

Men som sagt er jeg nysgerrig og vil gerne høre mere.

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 500+
Onsdag 28-11-2007 kl. 23:43
    Vis profil  
jeg hiver mit gode kamera med imorgen, så tager jeg nogle billeder til jer.

men svar på mine spørgsmål for pokker .. hehe..

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 25
Torsdag 29-11-2007 kl. 00:08
    Vis profil  
For lige at svare på noget af det: den boks, på de første billeder, er bare en resonansboks, for at dæmpe indsugningsstøj. Så den er ikke nødvendig!
Nu snart med TO Toyota´er igen!

4AFE spørgsmål



Torsdag 29-11-2007 kl. 07:27
Den ventil du har på de sidste billeder er tomgangsventilen.

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 500+
Torsdag 29-11-2007 kl. 11:47
    Vis profil  
tak for jeres svar .. så har vi lidt mere at gå ud fra.

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 500+
Torsdag 29-11-2007 kl. 15:53
    Vis profil  
skal slangen være i luftvejen ? umiddelbart giver det ingen mening da det jo er foran gasspjældet og dermed ingen vaccum ..det eneste den får vved at sidde hvor den gør er luft der er filtreret igennem luftfilteret ? Eller er der noget jeg ikke kan gennemskue her ?

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 50
Torsdag 29-11-2007 kl. 17:49
    Vis profil  Vis bilprofil
Hmm, det kan sq ikke være til tomgang alligevel hvis ikke der er en tilslutning der hvor den sidder...

Epc kalder den ACV no.1 (Air Control Valve no. 1.)

4AFE spørgsmål



Torsdag 29-11-2007 kl. 19:30
Wahahaha ja vil også undlade og kommentere, men afvente resultat...

4AFE spørgsmål



Torsdag 29-11-2007 kl. 19:34
Tror desværre at der er flere HK i at tørne på starteren mens man køre...
Hvis du omdanner HK til strøm og tilbage til HK uden effekt tab så er du så dygtig så nasa nok gerne vil snakke med dig...

Men hvis det virker skal jeg da være den første til at klappe som en sindsyg...

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 50
Torsdag 29-11-2007 kl. 21:30
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja det det lyder lidt vildt, at el el turbo skulle gøre en forskel.

Men hvorfor ikke bruge en alm. turbo, her koster det ikke noget at drive møllen.

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 5
Torsdag 29-11-2007 kl. 22:10
    Vis profil  
Desværre får i nok ret.. det kommer ikke til at du.. slet ik.. men held og lykke ;)
- Jesper
..testaRolla..


4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 5
Torsdag 29-11-2007 kl. 22:54
    Vis profil  Vis bilprofil
Nu spørger jeg nok Noob agtigt, men en generator æder vel ikke flere kræfter af at den er belastet?
Det er jo i bund og grund bare en el-motor der bliver drevet og derved inducerer en spænding som bliver ensrettet og videreført til accumulatoren. Uanset om der er forbrug, bliver generatoren snurret rundt, strømmen "får bare ikke lov" til at løbe til accumulator...

Hvis min teori er korrekt, vil en "elektrisk turbo" ikke tage heste da generatoren alligevel snurrer rundt og ikke belaster motoren mere end normalt. Der er jo ingen fysisk forbindelse mellem generatorens (el-motorens) rotor og stator der kan give en større fysisk belastning på benzinmotoren.

Spørgsmålet vil nærmere være om generator og accumulator er store nok til at levere den strøm som den "elektriske turbo" forlanger. For der kan helt sikkert sagtens fremstilles en kompressor der kan levere en masse tryk, og samtidig køre på 12V. Spørgsmålet er hvor mange amp. den skal bruge...
Mvh Knudsen

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 50
Torsdag 29-11-2007 kl. 23:05
    Vis profil  Vis bilprofil
Generatoren bruger mere energi end den laver!
Jo mere strøm en generator skal levere, jo flere kræfter kræves der for at drive den!
Jeg vil tro at efekttabet vil være mindst 50 % (generatoren laver strøm til en el motor)



4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 500+
Fredag 30-11-2007 kl. 00:40
    Vis profil  
Magnussen, fed kommentar .. hehe.. I like it !!

Jeg forstår jeres skepsis, den er velbegrundet, men lad os nu lige bygge det færdig først. Jeg er ret sikker på det kommer til at virke.

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 5
Fredag 30-11-2007 kl. 07:11
    Vis profil  
Det er godt med gåpå mod :)

Vi vil se nogle billeder :)

Og beskriv lige hvordan det er lavet
- Jesper
..testaRolla..


4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 500+
Fredag 30-11-2007 kl. 08:47
    Vis profil  
Det er begrænset hvad jeg må fortælle om den. Jeg har dog fået forbud mod at tage billeder af selve enheden på nuværende tidspunkt.

men i korte træk, den går på indsugningsmanifolden, skal bruge en FMU, slår til når man knalder speederen i bund og slår fra når man slipper den. kører på 12 og 24 volt, for den lille og 24/48 for de store, og der skal 3 batterier i min bil .. som så bliver tørcelle pga størrelse og vægt.

det skal nok komme til at virke.. vi er ret optimistiske.

selv om mange er kritiske (med god grund), så er det dejligt at se at der er interesse for det. Det giver gode muligheder for salg, når kittet er endeligt færdigt.

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 5
Fredag 30-11-2007 kl. 08:51
    Vis profil  
Jojo, men hvad bruger i som blæsdeelement?
- Jesper
..testaRolla..


4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 5
Fredag 30-11-2007 kl. 12:23
    Vis profil  Vis bilprofil
Jens K

Jeg siger ikke du tager fejl, men jeg vil meget gerne have en forklaring på at en generator skulle kræve flere kræfter jo mere strøm den skal levere.. Det er jo ikke en dynamo, der er ingen fysisk forbindelse mellem stator og rotor og der er heller ingen gearing i generatoren.
Mvh Knudsen

4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 5
Fredag 30-11-2007 kl. 12:24
    Vis profil  
hehe nej. men der er da magnetisk modstand som er højere desto mere belastning der er på.. det lærte vi da i fysik..

Og du kan jo også høre på motorens rpm hvis du belaster den mere eller mindre ;)
- Jesper
..testaRolla..


4AFE spørgsmål



Forum rating: Top 5
Fredag 30-11-2007 kl. 12:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Og jeg er enda el-teknisk uddannet... Jeg forlanger mine skolepenge tilbage...

René, skal vi aldrig have den slette-funktion i forummet?
Mvh Knudsen

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg