Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
såørgsmål ang. knasthjul
Torsdag 13-12-2007 kl. 10:14 |
Jeg har nu bygget en 7a motor sammen med et g topstykke fra en gti 16v så jeg har fået 7a-ge motor, mit problem er så at knasterne står en halv tand efter tdc på krumtappen, tænkte på justerbare knasthjul, men hvor vil man helst have knasterne, før tdc eller efter? M.V.H. en nysgerrig mekaniker
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
såørgsmål ang. knasthjulTorsdag 13-12-2007 kl. 20:45 |
Umiddelbart efter tror jeg. Vil man så ikke få lidt af effekten fra vvt-i motorerne? Men justerbare knasthjul ville nok være at foretrække. Og bare for at være nysgerrig - passer det virkelig sammen de to ting? Og hvilken bil skal den ligge i?
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
såørgsmål ang. knasthjulTorsdag 13-12-2007 kl. 23:08 |
denne opbygning stammer opringelig fra asien hvor dringene ikke havet råd til 4age og da der ikke findes så meget tunings dele til afe'erne fandt de på at sætte 7afe og 4age motorene sammen. det passer ikke 100% sammen man mener det er 7 arbejdsdage det tager at bygge den så det er jo ikke så slemt. det er det bedste man tager fra bække motorene og sætte sammen så men for en motor som har bundtræk fra 7afe som 4age jo mangler. hvis jeg ikke tager helt fejl er det ca. 170-180hk de yder. der er en del info på nettet om hvordan man helt bestemt skal gøre og vilke dele man skal bruge. men lad være med at købe delene som stumper så bliver det alt for dyrt. det er den billigste måde at N/A tune en 7afe/4age på. Fluen / Stenvedel AE86
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
såørgsmål ang. knasthjulFredag 14-12-2007 kl. 00:27 |
Uhm, har du selv bygget eller har du fulgt opskriften? Der findes en opskrift på den opbygning der, et eller andet sted Led mig ikke ind i fristelse, jeg kan sagtens selv finde vej!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
såørgsmål ang. knasthjulMandag 17-12-2007 kl. 09:55 |
ja toppen passede lige over, på 7a blokken, jeg har brugt stempler fra 7a motoren for at få mindre komp, ja jeg senere hen skal have tryk på, men iden om at få tryk på ville jeg udskyde lidt, ville lige have motoren til at fungere 100% først, lige pt døjer jeg lidt med knasterne, og en smugle olie forbrug fra olietyvene, (gik lidt for hurtigt med at samle den, så glemte at skifte dem) en dummert. motoren skal ligge i en corolla ae92 gti.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
såørgsmål ang. knasthjulMandag 17-12-2007 kl. 10:03 |
har indtil nu bygget motoren op i stumper, har fået blokken gratis, og topstykket havde jeg liggende fra en anden motor, det eneste der har kostet noget endnu er slibesæt, plejllejer, tandrem og vandpumpe, ellers er det kun tiden. men ja nu begynder det dyre at komme, motoren kører og man kan mærke at bilen trækker meget bedre i bunden selv om knasterne ikke står korrekt. så har tænkt mig at købe knasthjul, fuld justerbar motorstyring (kommer til at bruge senere til turbo projekt) spjældhuse, og lidt andet lir. så ja det bliver dyrt,
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
såørgsmål ang. knasthjulMandag 17-12-2007 kl. 10:04 |
jeg har tildels brugt opskriften, men tandremmen måtte jeg tage fra en anden bil end den der står,
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|