Biler - mekanik : Om reparation, virkemåde, tuning mm. |
AYGO
Tirsdag 01-01-2008 kl. 21:26 |
Hej og godt nytår. Er der nogle af jer brugere der kender noget til en Aygo 1,0 benzin. Vi har købt sådan en som familiens bil nr. 2. Jeg er interesseret i brugererfaringer mht. opnåelig benzinøkonomi, problemer af enhver art m.v. Er simpelthen interesseret i at høre om erfaringer med sådan en Aygo. Mvh. Peter
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTirsdag 01-01-2008 kl. 21:39 |
Jeg lejede en Peugeot 107 i sommerferien, 1liters, tre cylindret. En vidunderlig kvik bybil og jeg kan god lide lyden af den trecylindrede. Men bagklappen til bagagerummet er totalt håbløs. Et er at bagagerummet er lille,- det ved man når man køber en bil i den størrelse, men at man overhovedet ikke kan sætte en indkøbspose ind med een hånd er simpelthen for ringe.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTirsdag 01-01-2008 kl. 21:45 |
Den gik iøvrigt omkring 17 km/l, hvilket er helt godt gået i en ukendt udlejning bil i en ukendt by. Der måtte en del hårde accelerationer til for at ramme den rigtige bane i næste lyskryds
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 00:08 |
Jeg får en på fredag, så kan ikke helt komme med erfaringer endnu - det må lige vente et par dage "Indsæt plat kommentar her"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 12:06 |
Jeg har kørt en C1 1.0 Benzin en del gange, som reelt burde være det samme som en Aygo, og jeg er ikke synderligt imponeret. Motoren larmer en del og udstødningen resonerer en del. Citroen siger bilen ikke fejler noget, men det kan umuligt være rigtigt at den skal lyde sådan. Derudover hyler bremserne og det siger Citroen de ikke vil lave på garantien, det ville Toyota måske have gjort, det ved man ikke. Men vu har siddet 4 i den og det endda uden de store problemer, men den 'gode' plads til passagerne har så bevirket at der intet bagagerum er. Det er mega lille. Bryder mig ikke om bagklappen, det er faktisk slet ikke en bagklap, det er en oplukkelig rude. Der kommer vand ind i C1'eren (det drypppede ned ved lyset i loftet)men vi har ikke kunnet konstateret hvor det kommer fra, så den fejl er endnu ikke blevet rettet. Motoren er ikke nogen raket, men de 68 HK gør det nu alligevel meget godt, men vi har lige været i Kbh. og der var ikke den store tvivl hvilken af bilerne (SportsVan 2.2 kontra C1 1.0) vi helst ville køre i, men SportsVan koster også 4 gange mere end C1'eren så det er en lidt urimelig sammenligning. Til prisen er bilen fin nok, men så er det også det. Måske er jeg lidt farvet af at jeg ikke er til små biler Biler i Yaris-størrelse og helst i Auris-størrelse er mere mig. Vil tro jeg har kørt små 1000 km. i C1'eren. PrecisionLink 1F kondensator
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 12:07 |
Jeg har kørt 500 km i en lånebil indtil videre, og vil lige kommentere lidt på det. Enten er der en fejl på den C1´er du har kørt i, eller også definerer vi støj forskelligt. Jeg synes den lille 3-bener har en lidt sportslig lyd, og den kommer aldrig til at lyde anstrengt i mine ører. Motoren har et imponerende træk, størrelsen taget i betragtning. De første Aygo´er skulle have haft problemer med en utæt dørliste, det skulle være løst for længst. Bagklappen er super smart, bilen er konstrueret til at være billig - den er ikke billig bygget. Her har man sparet en del metal, og har brugt hele hullet til en rude. Man skal selvfølgelig ikke tage dem for mere end de er; en lille, BILLIG og økonomisk bil, der ikke koster alverden. At sammenligne dem med noget i Yaris klassen, ville ikke engang være fair. Men til de 100.000 kr de fås fra, er de et hit til prisen. Mere info om endelig benzinøkonomi kommer senere. "Indsæt plat kommentar her"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 13:14 |
Hehe.. Kan godt lide den her: Citat: "den er ikke billig bygget".. Prøv lige at kigge tårnlejerne i sådan en, de går jo i stykker så nemt som ingenting. Hvis du bruger trykluftværktøj til at spænde med, så sprænger toplejet. Og taber du det på gulvet går det også i stykker. Så nogle steder har de vist sparet
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 13:37 |
Jeg mener, at den er ikke konstrueret til være "normal" og så bare er billigt bygget. Den er konstrueret til at være billig. Og pyt med tårnlejerne, der er 3 års garanti. "Indsæt plat kommentar her"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 13:47 |
Der er i øvrigt også problemer med CD-afspilleren. Den vil ikke smide CD'en ud når den er kold, men efter ca 10-15 minutters kørsel så vil den godt Og ja, den er der sikkert også garanti på, men det er sq stadig irriterende Remus bagpotte Toyota Starlet
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 13:49 |
Den sidste jeg lånebil jeg havde, startede vi kold i -2 grader, og der virkede den nu fint. Det er en Panasonic der gemmer sig bag facaden, og de plejer da ikke at lave det værste hø "Indsæt plat kommentar her"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 13:55 |
For mig er det ikke så vigtigt hvem der står bag afspilleren, jeg er bare interesseret i at CD'en kommer ud når jeg trykker på EJECT og det gør den ikke altid når den er kold.... Men vi skal nok have fat i Citroen (igen) for bilen lever ikke helt op til forventningerne... heller ikke selvom den er billig .... Havde det bare været en Toyota... jeg tvivler på bilen bliver bedre af den grund, men deres After Sales Service kan kun være bedre Tårnstiver Sparco til Carina E
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 19:11 |
Jeg skal nok lige følge op, når jeg får vognen fredag. Jeg har i hvert fald overvejende hørt positivt om den, fra den lille klub om "trillingerne" og ud fra mine egne sparsomme erfaringer. "Indsæt plat kommentar her"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 19:14 |
Nu ER det jo også en Citroen jeg taler om, ikke en Aygo Jeg kender ikke andre der har sådan en bil, så kender ikke andres erfaringer. Lygteramme Corolla E12 forlygter
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 19:31 |
en aygo har resonans i udstødningen (og skal ha det) iflg toyota så det skal en c1 jo nok også
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 19:43 |
Haha.. ok, det vil jeg gerne vide noget mere om... Kan du konkretisere hvad du betegner som resonans ? Sideblink til forskærme Corolla E9
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 20:05 |
Jeg havde osse en Aygo i et par dage som lånebil, en af gangene Sportsvan var på værksted. Eneste positive ting jeg har at sige om den, var motoren. Den havde den 1.4 D4D med 65hk (eller er det kun 55) og det var faktisk forrygende til den lille bil. Pladsen var egentlig osse forholdsvis iorden, men så stopper mine roser altså osse. Kunne sagtens se den som bil nr. 2, men det er udelukkende pga. prisen. Ikke andet. Mvh Knudsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOFredag 02-01-2008 kl. 21:36 |
Resonansen er nok følger af, at der kun er én lydpotte, og en 3-cylindret motor har en anderledes gang. Jeg synes dog ikke, det er noget problem. Motoren i dieseludgaven er IKKE en D-4D, men en HDI og er den ringeste motor jeg har prøvet i en nyere bil. Den larmer, ryster og raller, og er så lam, at man helt kan komme i tvivl, hvorvidt der overhovedet er en turbo på den (den har 54 heste, btw). Dette bekræftes også af, at 1.0 benzineren er hurtigere i topfart, 0-100 og alle mellemaccelerationer. Forstår ikke, hvorfor de ikke bruger 1ND-FV´eren fra egne hylder, men det er jo nok noget med, at de alle tre skulle bidrage med noget til bilen Til alle jer der er negative om bilen, kan jeg egentlig følge på nogle punkter. Kommer man fra en større bil, og forventer det samme af en Aygo bliver man skuffet. Men ser man den som et billigt transportmiddel, hvilket den jo er, synes jeg den er fin til prisen. Billig at eje, billig at køre og med en fin gensalgsværdi. Den skal tages for hvad den er; en lille og billig bil. Og meget, meget hellere den, end en Ka, Picanto eller hvad der ellers er af rædsler derude "Indsæt plat kommentar her"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOLørdag 03-01-2008 kl. 00:15 |
Jeg fik at vide af sælgeren at det var en D4D, men pyt osse med det. Jeg syntes den gik fint, til sådan en bette potte. Har osse haft en Yaris med den 3 cylindrede benziner. Kunne godt forestille mig der var noget mere skud i den, i den lille Aygo. Never the less, så er en Aygo nok ikke noget for mig. Har det bedre med mere jern omkring mig. Mvh Knudsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOLørdag 03-01-2008 kl. 18:03 |
Jeg har netop haft lånt en sådan Aygo idag og blev faktisk imponeret af bilen. Jeg havde ikke forventet nogen særlig oplevelse - men det skulle ændre sig. Samlekvaliteten i Aygo'en var rigtig god - instrumentbordet føltes virkelig solidt. Der var overhovedet ingen rasle/knirkelyde i kabinen. Affjedringskomfort og støjniveau var også meget bedre end forventet. Selvfølgelig ikke helt som i en Avensis/Corolla - men eksempelvis bedre end i visse Opel-modeller. Det der er anderledes i starten er lyden fra en 3 cylinder motor - ikke niveauet af støj. Den lå også godt på vejen. Alt i alt en rigtig fin bil til en pris fra kun 100.000
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 07:53 |
Hejsa vi har købt en aygo til konen 1.0 benzin 5 dørs. Hun kører 40km om dagen til og fra arbejde og hun er Meget glad for den. Den kører i snit 18km på en ltr. Vi har flere gange kørt til jylland i den 2 voksne og 2 børn og det gik helt fint. Før havde hun en M. lanser med automatgear og alt i el, men hun er mere glad for sin lille Aygo . Rigtig fin lille bil til prisen, og så kan jeg sidde rimeligt godt i den selv om jeg er næsten 2 m. høj M.V.H. S.Galvit
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 10:57 |
Indrømmet... Jeg har ikke kørt i tusindvis af biler... Og slet ikke i små biler men har I prøvet den bil når det blæser. Jeg var ude i den igår og ved 110 brød jeg mig ikke om at køre hurtigere... Det var på ingen måde afslappende at køre i den for den kørte mere sidelæns end ligeud. Min bil er også følsom måske pga højden men Jeg har ikke prøvet noget lignende siden min bedstefars Skoda 120 LS... Men som sagt kan jeg ikke sammenligne den med andre små biler da jeg aldrig kører i sådanne Intercooler universal type 1
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 11:54 |
Det var da også et forfærdeligt vejr i går - i hvertfald heroppe i Nordjylland. De biler jeg kørte bagved igår gav sig også for blæsten. Man kunne tydelige se det og blæsten kunne også mærkes i min egen. Det skal man bare tilpasse farten efter, hvilket også skrives i instruktionsbogen. Jeg tror såmænd ikke Aygo er værre end andre biler i samme størrelse og til samme pris.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 12:50 |
Det var netop i Nordjylland jeg kørte ja Injektion kit til Toyota Carina E 2.0
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 14:04 |
hvis man er til små biler og gerne vil have km. for pengene pr. ltr. brændstof, så er det her måske et alternativ.. Ved så godt at indkøbs prisen ser noget anderledes ud, men sikke da et tal ( km/l) http://www.bilzonen.dk/test-og-artikler/bilmaerke/model/variant?make=Audi&model=A2&variant=1.2TDI%20"3L"&year=2006&id=36086920050601 Nu med 2 Toyotaer
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 14:07 |
Audi A2 "3L" er nu ikke nogen nyhed. Den kom kort efter Lupo 3L, samme teknik samme motor. Har kørt en del i en Lupo 3L da flere af kammeraterne har/har haft sådanne, og de kører sgu egentligt meget godt. Ville hellere køre i en Lupo 3L end Aygo´en, uanset hvilken motor der ligger i den. Mvh Knudsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 14:10 |
var nu heller ikke så meget det om hvorvidt det var en nyhed.. kan man vel heller ikke kalde en aygo for længere.. var mere men som et evt. alternativ som lille og økonomisk bil samlignet med bla. aygo Nu med 2 Toyotaer
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 14:16 |
Att Kasper S "Motoren i dieseludgaven er IKKE en D-4D, men en HDI" Iflg. toyotas hjemmeside har Martin nu ret http://www.toyota.dk/cars/new_cars/aygo/fullspecs.aspx øverst i sidste kolonne Nu med 2 Toyotaer
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 14:17 |
Klart klart Audien er osse NOGET pænere end Aygo. Mvh Knudsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 14:18 |
helt enig der faktisk Nu med 2 Toyotaer
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 14:45 |
I kan ikke mene at en Audi A2 er pænere end en Aygo.. Det må da være Audi's grimmeste model til dato.. Der ville jeg 10 x hellere have en Lupo eller en Aygo, men det er selvfølgelig smag og behag René: Sig mig, har du købt en Citröen C1 eller hvad? Synes du har skrevet en del om den.. Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 14:56 |
Nu kan sammenligningen med audi A2 3L ikke bruges til noget, audi'en kostede 265k da den kom frem i 2001. Den billigste på bilbasen koster pt 119.999 kr og har kørt 200.000 km og er fra 2001 og forhandleren skriver selv, at det er et gør det selv tilbud Diesel er kun for folk der ikke har råd til benzin
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 15:03 |
Jakob.. Var jo også det jeg skrev at indkøbs prisen var noget andet...men pyt nu også med det... var mere det, at den er opgivet til 33.3km/l hvor imod aygo 1,4 D er opgivet til 24,? km/l hvilket jeg synes er en pæn forskel... begge ved blandet kørsel...ved så godt at realiteten så måske er en anden irl, men det burde jo gælde dem begge Nu med 2 Toyotaer
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 16:26 |
Marc: Nej jeg har ikke købt en Aygo eller C1 og gør det heller ikke... Den er blivet 'gift' ind i familien så jeg kører i den en gang imellem. Svigermekanikken bør på en grusvej hvor jeg ikke vil have min bil ud på, så når vi skal derud kører jeg altid i C1'eren.... af nød.. ikke af lyst Nej jeg vil ikke lyde vildt negativ over bilen, den er nok som man kan forvente af en vil i den størrelse og prisklasse... det er bare ikke lige noget for mig.... VIP medlemskab til udgangen af 2008
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 16:48 |
Det ER en HDI motor, i Toyota´s materialer og brochurer står den også kun nævnt som "1.4D". Det er da heldigt, at det er MIG der har fået en lille Aygo, siden meningerne sådan hagler over den. En A2 er det grimmeste stykke kabinescooter man kan finde, og med den samme sårbare mekanik som en 3L´er skulle jeg dæleme ikke nyde noget. Men nu kan de jo i øvrigt ikke sammenlignes Så JEG synes, den lille Aygo er frisk at se på, i Blue udgaven. Hvad vindfølsomhed angår, er det det samme i alle de små biler. Jeg har også kørt en del Vw Fox, det er nøjtagtigt samme scenarie. I går blæste det ret voldsomt, der var det da intet problem at ligge med 130 på motorvejen. Den ligger ikke roligt, som en større bil - men det er heller ikke, så den automatisk skifter vognbane for hvert vindpust "Indsæt plat kommentar her"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 16:50 |
Tjek side 2. I øvrigt står der det samme i alle deres brochurer http://innovisio.ipaper-cms.dk/Toyota/specs/personbiler/AYGO "Indsæt plat kommentar her"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 16:51 |
Nu bor du heller ikke i Nordjylland men det var nu heller ikke hele, men snarere kvarte vognbaneskift Desuden er det ret ligegyldigt hvad vi synes hvis bare bilen kan opfylde dine behov og forventninger og det lyder det til, ellers havde du nok heller ikke købt den Cobra 7912
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 16:53 |
Hernede i Sønderjylland er der ret fladt og åbent, så det har nok været det samme. Men ja, det rusker helt godt i den bette bil. En sænkning og lidt bredere hjul, ville nok gøre underværker. Og ja, jeg er slet ikke færdig med, at være begejstret over den lille potte "Indsæt plat kommentar her"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 18:48 |
Jeg kan kun sige, at det er en vidunderlig bil, peugeot og andre har lavet en bil næsten maget til på samme platform, og de har mange reklamationer, men toyota har stort set INGEN.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 19:36 |
Sælgeren betroede mig også, at Aygo´erne kører med Toyota ledningsnet, mens Pug/Citroën kører med deres eget. Det kunne være en del af forklaringen "Indsæt plat kommentar her"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 20:18 |
så vidt jeg ved så har de lavet hvert sit ledningsnet pga. ledningsfaverne, det ville jo gå helt op i hat og briller hvis hvis en toyo mekker skulle sætte sig ind i ledningsfarver fra 2 andre fabrikanter, de bruger jo også hver deres motor, jeg ville sku' ikkke ha' en toyota med peugeot motor TOYOTA for ever
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 20:22 |
Det får du jo alligevel hvis du køber en Aygo diesel Kan godt se meningen i det du skriver, men troede faktisk at man havde et ledningsdiagram til hver bil og at man ikke pr. definition sagde at en +12v til højre nærlys-pære altid er blå/hvid H&R 35mm sænkningsæt til Toyota Starlet P8
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 20:40 |
hvis det er rigtigt så skal jeg IKKE ha' sådan en "bil", en Toyota skal være en Toyota hele vejen igennem TOYOTA for ever
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 20:42 |
Desuden er den alt for lille, og guldet har heller ikke TOYOTA for ever
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 20:47 |
guldet har jeg heller ikke Var det dét du mente? K&N filter R-1380 - 200HK
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 22:31 |
Ha ha René.. Det er fanme klasse at have en Citröen til det "bedskidte" kørsel.. Synes da også at det lød mærkeligt at du skulle ha' investeret i en C1 frem for en Aygo Men et stort tillykke med det nye "familie-medlem" herfra.. Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 22:35 |
Helt ærligt... når man vælger at bo 1.2 km grusvej fra asfaltvejen med grene der stikker ud over grusvejen samt en bule på midten af vejen der er dømt til at rykke udstødningen af bilen, så er det IKKE mig man skal forvente besøg af.. medmindre jeg kan låne C1'eren hehe Blinklys til kofanger Corolla E9 non-GTI
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOTorsdag 05-01-2008 kl. 22:36 |
ja det var det TOYOTA for ever
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 03:04 |
Kasper Selle Jeg er da glad på dine vegne mht din nye vogn.. Jeg syntes bare ikke den er noget specielt. Og så er den ovenikøbet ikke særlig pæn. Syntes bestemt der er mere stil over A2, hvis man da kan kalde sådanne små biler stilfulde. Men nok om det. Angående "svag mekanik i 3L", min kammis er af første årgang, har kørt 240.000km og har aldrig været lukket op. Kun de obligatoriske service og selvf. bremseudskiftninger. Så jeg ved ikke hvor skrøbelige de egentlig er... Og til sidst ævlet om typen af diesel i Aygo. Toyota oplyser faktisk skidtet til at være en D-4D. Og inden du begynder at tvære mere i det, så kig lige dette billede jeg har sakset fra deres brochure: http://s8.photobucket.com/albums/a30/Kanussen/?action=view¤t=irestmycase.jpg Jeg ved jo så ikke om det er korrekt, men din påstand om at der står det samme i alle deres brochuer er ihvertfald skudt til jorden. Mvh Knudsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 07:44 |
Det ER en HDI og alt er ligeså fransk som det er på en 405'er... Køb for guds skyld en benzin i stedet for. Mht. ledningsnet kører de franske ofte kun med nummererede kedninger, dvs. alle er samme farve og et nummer i den begge ender, hvilket bevirker at man skal finde enden før man ved om det er den rigtige ledning man måler på. Udlært Toyota tekniker den 1-2-2005...
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 11:41 |
Om dieselmotoren siger Wikipedia ( http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Aygo ): "Engines * 1.0 L 1KR-FE (998 cc) I3, 68 PS (67 hp/50 kW) and 69 ft·lbf (94 N·m) * 1.4 L DV4 (1398 cc) HDi Diesel I4, 55 PS (54 hp/40 kW) and 96 ft·lbf (130 N·m) " Klikker man på DV4 sendes man til http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine : "The DLD automobile engine family is a group of compact straight-4 Diesel engines developed jointly by Ford Motor Company and the PSA Group (Peugeot/Citroën). The Ford/PSA joint-venture for the production of the DLD was announced in September, 1998. Some of the engines are produced at Ford's Dagenham Engine plant in Dagenham, United Kingdom, others at PSA's Trémery plant in France.[1] The straight-4 engines are sold under the Duratorq TDCi name by Ford, and as the HDi by Citroën and Peugeot. Mazda also uses the DLD engine in the Mazda2 and the Mazda 3, calling it the MZ-CD or CiTD." Videre står der: "The Duratorq DLD-414 (or DV4) is a 1.4 L (1398 cc/85 in³) straight-4 turbo-Diesel. Output is 50 kW (67 hp) at 4500 rpm and 160 N·m (117 ft·lbf) at 2000 rpm." og "Applications: * 8-value non-intercooled, 55 PS (54 hp/40 kW) and 96 ft·lbf (130 N·m) o 2005-present Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo 1.4 HDi" Så i virkeligheden er det en Ford motor PSA (og Aygo) kører med!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 13:06 |
Tak for det, Michael. Og tja, Martin Knudsse - jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige til det, nu vi er uenige. JEG synes, Aygo er smart (ellers havde jeg sq nok ikke købt en), og JEG synes, at A2 er noget af det grimmeste, den fabrik nogensinde har sendt i omløb til overpris. Hvad Lupo´en angår, er der to i min omgangskreds der har fået skiftet gearkasse (25K kr), bøvler med software, en død turbo og så selvfølgelig den evigt overhængende fare for, at det koster 15K kr, at plante ét hjul i en kantsten. Hvad HDI-skramlet angår, så har Toyota en fejl på deres hjemmeside. Jeg sidder her med 3 (!) forskellige danske Aygo brochurer, og to forskellige tyske. I ALLE står der 1.4D. Og Michaels søgen på Wikipedia, cementerer vist det hele fint. "Indsæt plat kommentar her"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 13:56 |
Cool nok, egentlig er det nok osse ligegyldigt om det er Toyotas eller Peugeots motor der ligger i den. Det er trodsalt ikke PSA motorene der fejler noget. Jeg har kun sat mig ind i det, via 1 (!) sælgerbemærkning og 1 (!) net-brochure. Har alligevel andre ting at tage mig til. Forresten, når du åbner bagklappen på din Aygo, så hav tålmodighed til at gasdæmperen kan følge med. Det havde jeg ikke, og derved knækkede hængslet af i den ene side. Det er åbenbart kun limet på ruden, og var en "almidelig fejl" ifølge Toyota Randers. Mvh Knudsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 14:04 |
Nå, så jeg har ikke andet at tage mig til? Før jeg købte bilen, bladrede jeg naturligvis en del i brochurer, og det var der jeg faldt over det. (!!!!) Og jo, PSA-motorerne bliver relativt hurtigt utætte for olie, er ikke specielt hurtige i CityBug versionen osv. Men lad nu det ligge. Min bagklap åbner fint, og hurtigt, men tak for din bekymring. "Indsæt plat kommentar her"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 14:11 |
Jeg kan simpelthen godt lide din optimisme, for uanset hvad der nogensinde vil ske med den bil, det være sig motorsammenbrud, elektriske fejl eller bagklapper der løsner sig, så vil du altid kunne se det positive i det.. netop fordi det er en Toyota.... Specielt kan jeg lide din optimisme med de spinkle tårnlejer "Pyt med det, der er 3 års garanti " Havde de samme fejl være på en VW og også dækket af garantien, så ville kommentaren i hvert fald ikke være den samme Men du har altid været Toyota-optimist, og det er også helt i orden.... men det kan sq være underholdende læsning ISO adapter til Toyota
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 14:12 |
Jeg sagde JEG havde andre ting at tage mig til. På ingen måde antydning af dit tidsforbrug. Jeg skal nok lade være med at kommentere mere i denne tråd. Som sædvanligt bliver du fjendsk hvis man siger dig imod. MK/out. Mvh Knudsen
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 14:19 |
Haha, åh nej, skal vi nu til det igen... Jeg bliver ikke fjendsk, der må du have misforstået noget. Tusind tak, fordi I vil dele min glæde over, at få en ny bil - det er dejligt at se, hvordan man sådan kan være glade på hinandens vejne, uden at skulle rakke ned. Over and out herfra også. "Indsæt plat kommentar her"
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 14:33 |
Jeg bliver desværre nødt til at sige min mening direkte.... håber ikke at have fornærmet nogen. Det er ufatteligt at et mærke som Audi med pæne konservative biler, vil ligge navn til en bil så grim og underlig bil som A2'eren. Har I prøvet at høre både den og Lupo 3L i tomgang - fiskekutter er var det ord som faldt mig først ind. Skulle man nå de 33 km/l skulle man vist trykke på en spareknap, som reducerede motorens ydelse til næsten ingen ting. Så det kan man nok ikke leve med i praksis og opnår således ikke de 33 km/l. Audi har altså også taget konsekvensen på grund af lavt salg og droppet modellen uden en efterfølger. Det siger vist alt.
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 14:47 |
A2'eren ER ikke ret køn, så jeg forstår godt de har droppet den. 3L'eren synes jeg er en fin nok bil (uden at rode fejlstatistikkerm ind i det) men havde staten ikke reduceret afgiften på den, så havde vi vel heller ikke set en eneste på de danske veje. Jeg så en test på bilzonen hvor Aygo gik omkring 30 km/l, mener jeg det var.. lyder vildt men hvad skal man så med en Lupo der er så meget dyrere Phono sæt med Y-kabel Hun -> Han
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 14:49 |
http://www.bilzonen.dk/test-og-artikler/bil-tests/2006/2/1/1/trillingerne-duellerer-1-2-3-4-5 Aygo Diesel på over 30 km/liter - det er sq da til den gode side af hvad der loves...... Streamer med fri tekst 15/20mm højde
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 15:30 |
Vi havde besøg af noget familie, der ankom i en lånt A2, lige da de var dukket op! Når den stod stille, med vinduesviskeren kørende, vuggede hele bilen med!! Signatur fri zone
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
AYGOSøndag 06-01-2008 kl. 15:38 |
Nå, ja, solide vinduesviskere er vel kun godt!
|
[ ANMELD ] [ OVERSIGT ] [ BESVAR] [ TILBAGE ] |
|
|
Fandt du ikke hvad du søgte?
|
|