Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


















 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Fredag 02-01-2008 kl. 13:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Vi var i Kbh. i weekenden i SportsVan'en (2.2 D-cat 177HK) og det var ikke imponerende hvad den gik på liter når jeg tænker på min gamle Carina E.

500 km derover med ca 120 i timen, max 130 = 13.5 km / liter
500 km hjem med ca 130-140 i timen = 12.5 km i timen

Ved 160 km/t kører den ikke meget mere end 8 / liter

Det er vildt så følsom den er mht. høj hastighed / forbrug.
Carinaen brugte næsten det samme ligegyldig hvordan man kørte den....
Overall er økonomien i SportsVan'en og Carina ens. Dog med den fordel at dieselen er billigere...
     VIP medlemskab til udgangen af 2008

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Fredag 02-01-2008 kl. 14:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Min gamle Sportsvan, med den gamle dieseltraver på 2.2 liter med 90hk gik osse kun omkring 13km/l. Bestemt ikke imponerende.
Mvh Knudsen

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Fredag 02-01-2008 kl. 14:33
    Vis profil  
Det var det samme med min Altea TDI..

Jeg er ikke meget for at indrømme det.. men svigermekanikkens CITROEN Xsara Picasso Van 2,0HDI ..goddamnit... kørte med mig bag rattet og fyldt med baggage og julegaver og udstyr til 6 personer fra DK til østrig og hjem igen ialt 2382km med en snitfart på 112km/t inkl. pauser (hvilket er HØJT) vi kørte 170-175km/t alle de steder vi måtte på motorvejen, kun der hvor andet var skiltet kørte vi efter reglerne + 10% ;) Og der var ingen kø og intet dårligt vejr..

Den gik sammenlagt 15,8km/l.. det er ikke mindre end vanvittig imponerende.. og jeg har netop IKKE skånet den, da jeg ikke skulle betale brændstof ;)
- Jesper
..testaRolla..


Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 50
Fredag 02-01-2008 kl. 14:52
    Vis profil  
kører alt mellem 15-19 km liter det er avensis d4d 110hk

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 50
Fredag 02-01-2008 kl. 15:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Min to liters Carina E gik 14,2 km/l på 2x260 km på juleturen til Jylland og hjem. Kørte efter reglerne (110/130 km/t). Bare for sammenligningens skyld.

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 50
Fredag 02-01-2008 kl. 15:21
    Vis profil  
Jeg er da godt nok overrasket over at høre at brændstof økonomien ser så skidt ud for en diesel ved motorvejs kørsel.

Skal selv i nær fremtid investere i en nyere Avensis, har overvejet en 2,2 liters diesel kontra en 2,0 liters benzin.

Diesel udgaven koster temmelig meget mere end benzin udgaven på sådan en Avensis jeg kikker på, omkring 80.000 kr ekstra, og hvis brændstof økonomien ser så dårlig ud ved motorvejs kørsel, bliver de ekstra penge vist aldrig nogensinde tjent hjem igen.
Stylet Avensis med super anlæg til salg

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Fredag 02-01-2008 kl. 16:23
    Vis profil  Vis bilprofil
Du tjener ikke penge ved at købe en 2.2 D-Cat medmindre du aldrig kører over 120km/t i hvert fald når den sidder i en sportsvan....

Den kan køre 18-19 km/l men det er med hastigheder under 90...
Ved 200 km/t kører den 6 og ved 160 ca 8...
     EBC Greenstuff klodser til Celica T16

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 50
Fredag 02-01-2008 kl. 16:41
    Vis profil  
Shit, jeg ligger som regel på 140 - 150 km/h når jeg kører på arbejde, i hvert fald på de strækninger hvor man lovligt må køre 130.

Så lyder det i hvert fald som om diesel vil være en meget dårlig investering.

Jeg plejer typisk at kunne holde 12,5 i snit med min nuværende bil.
Stylet Avensis med super anlæg til salg

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Fredag 02-01-2008 kl. 16:53
    Vis profil  Vis bilprofil
Du kan godt købe en diesel, tror jeg, men det skal ikke være den 177 hestes
     Injektion kit til Corolla E10

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 50
Fredag 02-01-2008 kl. 16:57
    Vis profil  
Det ville nok også kun blive den med 150 HK hvis det endelig skulle være diesel, men jeg har regnet en del på det, og havde mere eller mindre allerede besluttet mig for at diesel nok ikke kan svare sig når jeg skal give 80.000 kr ekstra for det.

Som brændstof priserne er for tiden vil jeg max kunne spare 10.000 kr om året med de 35.000 km jeg kører årligt.

Da jeg også skal ud og låne nogle af pengene, bliver de 80.000 kr ekstra, til endnu flere penge ekstra, da der jo desværre også skal betales renter af dem.
Stylet Avensis med super anlæg til salg

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 250
Fredag 02-01-2008 kl. 17:04
    Vis profil  
Min D4D 126 hk ligger på 14,5 km/ og ligger sjældent under 120 på landevejne og aldrig under 150 på motorven, så syntes faktisk det er ret pænt. Er temmelig slem til at accelrere krafitgt også, så er ganske tilfreds med forbruget.
Med venlig hilsen

Søren Madsen


Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 100
Fredag 02-01-2008 kl. 17:58
    Vis profil  
Ligger mellem 14,5 og 15 km/l i min Sportsvan 2.2 TD (årg. 2000) og jeg kører stort set kun motorvejskørsel og kører her mellem 120 og 130 km/t.. Troede godt nok de nye common-rail dieselmotorer var meget mere økonomiske.. HDi-motorerne er pisse gode, det må man give franskmændene, bare ærgeligt at de ikke kan finde ud af at ligge dem i nogle ordentlige biler.. Havde intet imod at eje en 1.6 HDi, hvis bare den lå i en Toyota
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Fredag 02-01-2008 kl. 18:08
    Vis profil  
Jeg er enig Marc.. med Toyotas kvalitetskontrol så ville den motor blive en perle i en Toyota bil
- Jesper
..testaRolla..


Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 500
Fredag 02-01-2008 kl. 18:09
    Vis profil  
En ting du sikkert ikke har taget højde for er, at den også skal køres til.
Min avensis 2,0 116 går i snit 13,5 km/l og jeg har en tung højre og køre næsten aldrig på motorvej og de gange jeg har kørt på motorvej så det kunne måles, har den lægget imellem 15,5 og 16,5 km/l ved 140 150 km/t. den har gået 45000km nu.

Der den havde gået ca 10000km var vi i Frankrig(lorteland) og hente min svigerinde gik den kun 11,5 km/l på vej der ned ved omkring 140 km/t og 12,3 km/l ved omkring 150 km/t på vej hjem.

Min morbror har en sportsvan som din med en 2,2l 136hk og når han køre til og fra julland køre han ca 16-17 km/l ved en 130-140 km/t.
Hans har også kørt omkring de 45000 km.

Mvh Martin

P.s. Celica´en køre omkring 5,5 km/l med mig bag rattet.
avensis-dieselpower

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Fredag 02-01-2008 kl. 18:53
    Vis profil  Vis bilprofil
Marc : Min vogn har 100% flere heste end din, så selv om de er 'lige store' så er det ikke så underligt at den ikke kører længere end din, selvom den er 6 år nyere
     Tårnstiver Corolla E11 sort/blank

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 100
Lørdag 03-01-2008 kl. 00:06
    Vis profil  
Nu var det heller ikke specifikt din jeg snakkede om.. Men kunne læse nogle som har 2.0'eren i D-4D med betydeligt færre heste end din, heller ikke kørte så langt på literen og det overrasker mig lidt..

Noget helt andet er, at dieselmotorer ikke kan lide høje omdrejninger.. De er vildt økonomiske på landevej, men ved højere hastigheder på motorvej, kan de altså ikke køre langt på literen.. Det er denne her tråd jo et glimrende eksempel på
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 250
Lørdag 03-01-2008 kl. 00:26
    Vis profil  
Jeg tror nu der ligger mere i kørselsmønster, hvro dygtig er man til at læse trafikken, kordinere overhalinger ovs. Hvis jeg kører pænt, hastighed omkring 90-100 kan jeg holde 20 km/l i min Avensis 2,0 D4-D, Når jeg kører til sydtyskland ligger jeg typisk på 180-200 hvor jeg kan komme afsted med det, og holder stadig et snit over 10 km/l.

Nu kører jeg sjældent bykørsel, og den koster rent på forburget, men Dielsel og høj hastighed er heller ingen god kombination. Så snart en dielsel motor er over 3500 omdr, pisser dieslen lige igenne. På ture igennen Eruropa kan jeg næsten holde samme forbrug i en benzin som i en diesel.

Kunsten at køre stærkt og spare på dråberne ligger i kørselsmønsteret. Hvis du altid kører lige op i røven af folk, bremser og accelererer så snart de trækker ind, koster det temmelig meget mere. En glidende kørslel kan forbedre forbruget markant, selv ved hastigeheder over 180 km/t.
Med venlig hilsen

Søren Madsen


Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 50
Lørdag 03-01-2008 kl. 00:41
    Vis profil  Vis bilprofil
"En glidende kørslel kan forbedre forbruget markant, selv ved hastigeheder over 180 km/t."

Men det samme gælder vel for en benzin? Er det ikke bare tiden til at erkende at en turbo-diesel er lige så (u)økonomisk som en benzin? Dieselmaskiners rygte lever af lave omdrejningstal.

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Lørdag 03-01-2008 kl. 07:51
    Vis profil  Vis bilprofil
Søren og Marc : nu er en SportsVan jo gearet ret så højt.
100 km/t v/ 17-1800 RPM, så der er alligevel et stykke op til de 3500 Søren hentyder til...
Ved 3500 RPM i 6. gear tror jeg sq næsten jeg kører 200 km/t men vil ikke lægge hovedet på blokken....
     K&N 57i kit til RAV4 2.0 16v

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Lørdag 03-01-2008 kl. 07:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Michael:

Det er korrekt at min SportsVan reelt ikke er en skid mere økonomisk end min Rina 2.0 men til gengæld har jeg så 33% flere HK og 115% højere NM, så reelt kan man ikke helt sammenligne de 2 biler.
     Injektion kit til Corolla E10+E11

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Lørdag 03-01-2008 kl. 15:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Den er ny og dejlig, tungere og mere sikker.
Du kan ikke forvente at køre 170 og så 20km/L.
Hold op med at jamre og køre med reservedunk ;)
aut viam inveniam aut faciam


Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 50
Lørdag 03-01-2008 kl. 15:18
    Vis profil  Vis bilprofil
Reservedunk? Det er en rigtig dum ide at køre en diesel tør.

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Lørdag 03-01-2008 kl. 15:23
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er en dum idé uanset brændstoftype
     H&R sænkningssæt Corolla E12

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 250
Lørdag 03-01-2008 kl. 16:26
    Vis profil  
Vil sige at jeg er okay tilfreds med vores Corolla D4d ,selvom det kun er en 90 hk, den går aldrig under 15 km/l og det er ikk fordi hverken mig eller min kæreste køre særlig pænt plus det næsten altid er kort ture vi køre...
vil lige nævne en jeg snakkede med som havde samme sportsvan som René Han var sælger for et firma i tyskland.
Han sage den gik ikk meget ved by køresel ca 9 km/l men når han kørt igennem tyskland med ca 160-170 km/t gik den faktisk 15km/L, så han var posetiv overrasket
En rigtig Corolla er en rød Corolla!!!!

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 500+
Lørdag 03-01-2008 kl. 16:56
    Vis profil  
Af René Jensen. Vil sige at jeg er okay tilfreds med vores Corolla D4d ,selvom det kun er en 90 hk, den går aldrig under 15 km/l .
Hvordan kan man være tilfreds når den er opgivet til 20,8km/l ved blandet kørsel?

Mvh.
Torben
carina = kongevogn

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 25
Lørdag 03-01-2008 kl. 19:26
    Vis profil  Vis bilprofil
Igen!
Det er køremåden, er afgør benzinforbruget!
De der kører mesterskaber i benzinøkonomi, kan køre over 20 km/l i en benzinbil, der er opgivet til 16, så det er bestemt speederfoden, og hjernen bag, der bestemmer forbruget!
"Problemet" med de moderne dieselbiler er de mange hestekræfter og især det høje moment, der er vanedannende hvis man ikke er meget påpasseligt!
Jeg tror i hvert fald, at jo flere hestekræfter/ mere moment en bil har i "overskud", jo svære er det at nå gennemsnitsforbruget
Signatur fri zone

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 25
Lørdag 03-01-2008 kl. 20:48
    Vis profil  
Min far har en Combivan D-4D med den samme 90 hestes D-4D, som i din, René. Han kører meget pænt - og langt - hver dag, og den holder ca. 21 km/l i snit. Den er opgivet til 16.1 km/l. Det er faktisk ikke svært, at få den til at køre så langt, bare man tænker over køremåden, og følger kørecomputeren lidt. Selvom man kører med en konstant hastighed ud af landevejen, kan man tit lette speederen en LILLE smule, stadig holde farten, og se forbruget falde ret drastisk. Det samme gælder for deres anden bil (E12 1.4 D-4D), som er opgivet til 20.8 km/l. Den gik, på en tur til Frankrig med anhænger og fuld oppakning, bjergkørsel, bykørsel osv 21.7 km/l. Så, kører man pænt, og tænker over det, er det faktisk ret let.

På samme måde, har jeg én gang haft den gamle Celica RA40 2.0 med to dobbelte 40 mm karburatorer til at gå 13.5 km/l, selvom den for 27 år var opgivet til 10.5 km/l i snit Det var fandeme en kedelig tur, men det KAN lade sig gøre
"Indsæt plat kommentar her"

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Tirsdag 04-01-2008 kl. 15:07
    Vis profil  Vis bilprofil
"De der kører mesterskaber i benzinøkonomi, kan køre over 20 km/l i en benzinbil"

Så gør de også ting jeg ikke ville gøre imod min bil, som at slukke & tænde motoren hele tiden.
Men lidt der henad skal man nok kunne gøre det uden at der går morfar/blødhat i det
aut viam inveniam aut faciam


Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 250
Tirsdag 04-01-2008 kl. 19:01
    Vis profil  Vis bilprofil
eller også er de ude i forudsige trafikken og trafik lys meget mere, motor bremse noget mere .. være langtid om at komme op i fart ved de kun lige kør speederen .. det kan godt lade sig gøre uden at du tænder og slukker bilen hele tidne ... en kammart fik en e2 motor til at gå 17-18 stykker på literen... kun ved meget morfar kørelse ...

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Torsdag 05-01-2008 kl. 01:46
    Vis profil  Vis bilprofil
Nu ved jeg godt at I kan få jeres biler til køre langt længere af literen end opgivet af fabrikken fordi I er så gode til at køre bil
Men når min bil kører 13.5 km/l ved 130 km/t med fartpiloten slået til?
Jeg laver INGEN acc. eller nedbremsninger
Hvordan er det så lige at I vil få den til at køre 18-20 km/l??
     Udvidet Bil Profil 2008

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 25
Torsdag 05-01-2008 kl. 02:42
    Vis profil  
Fartpilot er altså ikke = god økonomi i alle tilfælde, så prøv at køre en "morfar tank", og se hvor langt den så går
"Indsæt plat kommentar her"

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 5
Torsdag 05-01-2008 kl. 08:28
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg plejer at sige at det der koster er at træde på bremsen, ikke speederen, så du skal bare køre så du ikke behøver bremse hele tiden, dvs holde oceaner af afstand og slippe gassen i god tid.

aut viam inveniam aut faciam


Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 250
Torsdag 05-01-2008 kl. 15:30
    Vis profil  
ATT. Torben ja det er jo ikk en 1,4 jeg har men den er nu også opgivet til 16,9 km/L men det er som sagt kun meget små ture den er på så den bliver næstren aldrig ordenlig varm..
En rigtig Corolla er en rød Corolla!!!!

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 25
Torsdag 05-01-2008 kl. 15:47
    Vis profil  Vis bilprofil
hvis jeg kører 130 km/t på motorvejen, svinger det oplyste km/l tal i computeren, mellem 7,0 og 9,5, alt efter vejens forløb!
Kører jeg derimod 110, kører den let 2 - 3 km længere på literen, igen ifølge computeren!!
Det har sikkert noget med vindmodstanden at gøre, men lige så meget, tror jeg det har med motorens VVTi system at gøre!

Signatur fri zone

Brændstoføkonomi på 2.2 D-Cat



Forum rating: Top 50
Torsdag 05-01-2008 kl. 16:05
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis du øget hastigheden fra 110 km/t til 130 km/, stiger vindmostanden med *mindst* 70%. Så det *er* dyrt at køre hurtigt.

Næ, den store synder er vi at kører rundt med stempelmotore, der er totalt forældet teknologi fra 1880'erne (nej, det er ikke en tastefej!) med en energieffektivitet på under 25%!

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg