Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce








 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 100
Søndag 06-01-2008 kl. 16:22
    Vis profil  
He he.. Man kan åbenbart ikke oprette mere end 60 kommentarer i en tråd, så derfor jeg lige fortsætter i en ny..

Jeg ville absolut intet have imod at eje en Aygo. Synes sQ det er en pæn lille vogn og prisen er da alletiders. Jeg er lidt spændt på hvor meget de taber i værdi, for hvis man kunne få en Aygo 1.4 HDi om fire år til omkring 50-60.000 kr., kunne jeg da godt være interesseret..

Kasper: Er enig i meget af det du skriver, men din kritik af HDi-motorene er jeg absolut ikke enig.. Synes personligt at det er nogle meget sofistikerede motorer, som tilmed er utrolig stærke, smidige, driftsikre og økonomiske.. Har selv arbejdet på et Citröen-værksted og det var faktisk sjældent der var fejl på dem.. Jeg ville da lyve, hvis jeg sagde at de var fejlfrie, men overordnet synes jeg det er en rigtig god motor.. Og som jeg skrev i et andet indlæg for nogle dage siden, så synes jeg den mest komplette bil (for mig) var en Toyota med en HDi-motor i, og det kan man jo sige at jeg nu har "fået".. Jeg ville udelukkende bruge den som nr. to bil, der er jo ingen plads til børn eller nogen form for bagage
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 25
Søndag 06-01-2008 kl. 23:11
    Vis profil  
Jeg kritiserer heller ikke HDI motorerne generelt, 1.6´eren gør det rigtig udemærket. Men 1.4´eren synes jeg er tarvelig, sammenlignet med Toyota´s 1ND-TV. Især i Aygo-udgaven, hvor den er skruet så langt ned, som den er. Deraf min kritik.
"Indsæt plat kommentar her"

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 50
Søndag 06-01-2008 kl. 23:18
    Vis profil  Vis bilprofil
He, he, en AYGO med en 90 HKs D-4D lyder sjovt!

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 25
Søndag 06-01-2008 kl. 23:24
    Vis profil  
Eller bare den "gamle" 75 hestes, de brugte i Yaris Mk. I. Jeg ville ha´ en :-P Men benzineren gør det nu også rigtig udemærket, synes jeg.
"Indsæt plat kommentar her"

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 100
Tirsdag 07-01-2008 kl. 12:17
    Vis profil  
Kasper: Har nu kørt i en del C3'ere med 1.4 HDi'ere og jeg synes der er formidabel trækkraft i den lille fyr.. Men hvad siger du, er det en neddroslet udgave, som ligger i Aygo?

BTW. hvad koster sådan en Aygo 1.4 D. fra ny?
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 25
Tirsdag 07-01-2008 kl. 12:40
    Vis profil  
Tja, det er i hvert fald en 1.4 HDI motor, som yder 55 heste. Så lam er den vist ikke i 206 og C3.

Den billigste Aygo 1.4D koster 134.349,- + metallak og levering.
"Indsæt plat kommentar her"

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 500
Tirsdag 07-01-2008 kl. 12:45
    Vis profil  Vis bilprofil
Kopi fra tidligere indlæg af Michael Eriksen

og jeg vil gi' Kasper ret - en 1,4 D4D ville passe bedre i en aygo - især 90HK udgaven, så kunne de jo også kalde den aygo T-sport
------------------------------------------------------------------------------------
Om dieselmotoren siger Wikipedia ( http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Aygo ):
"Engines

* 1.0 L 1KR-FE (998 cc) I3, 68 PS (67 hp/50 kW) and 69 ft·lbf (94 N·m)
* 1.4 L DV4 (1398 cc) HDi Diesel I4, 55 PS (54 hp/40 kW) and 96 ft·lbf (130 N·m)
"
Klikker man på DV4 sendes man til http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine :
"The DLD automobile engine family is a group of compact straight-4 Diesel engines developed jointly by Ford Motor Company and the PSA Group (Peugeot/Citroën). The Ford/PSA joint-venture for the production of the DLD was announced in September, 1998. Some of the engines are produced at Ford's Dagenham Engine plant in Dagenham, United Kingdom, others at PSA's Trémery plant in France.[1]

The straight-4 engines are sold under the Duratorq TDCi name by Ford, and as the HDi by Citroën and Peugeot. Mazda also uses the DLD engine in the Mazda2 and the Mazda 3, calling it the MZ-CD or CiTD."

Videre står der:
"The Duratorq DLD-414 (or DV4) is a 1.4 L (1398 cc/85 in³) straight-4 turbo-Diesel. Output is 50 kW (67 hp) at 4500 rpm and 160 N·m (117 ft·lbf) at 2000 rpm."

og
"Applications:

* 8-value non-intercooled, 55 PS (54 hp/40 kW) and 96 ft·lbf (130 N·m)
o 2005-present Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo 1.4 HDi"

Så i virkeligheden er det en Ford motor PSA (og Aygo) kører med!

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 25
Fredag 08-01-2008 kl. 16:31
    Vis profil  
Hov! Lur lige, hvad der er ændret på Toyotas hjemmeside (vælg Aygo +, for at dieselmodellen kommer frem):
http://www.toyota.dk/cars/new_cars/aygo/fullspecs.aspx
"Indsæt plat kommentar her"

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 5
Fredag 08-01-2008 kl. 18:03
    Vis profil  Vis bilprofil
Hehe, læser de med på TE eller har du trukket i trådene?

Tillykke med vognen, fed farve den har. Fik du selv lov til at trække folien af?
Mvh Knudsen

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 25
Fredag 08-01-2008 kl. 23:30
    Vis profil  
Tja, jeg kender ikke noget til det - så det kan da godt ske, "Big Brother" is watching. Takker, og nej, desværre ikke
"Indsæt plat kommentar her"

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 50
Fredag 08-01-2008 kl. 23:39
    Vis profil  Vis bilprofil
Selvfølgelig læser Toyota DK med. De ville da være dumme andet. Min gode nabo, der er mekaniker hos Toyota i Gentofte, konstaterede tørt i går at jeg da vist var ret aktiv her på TE!? Og han er altså ikke en internet-nørd. Men jeg har da selv fortalt ham om TE, så...?

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 500
Onsdag 16-01-2008 kl. 20:19
    Vis profil  
Hvor kan man se , at nogle mente det er spinkle tårnlejer der sidder på en aygo?
Jeg troede tårnlejer var helt i toppen af bagtårne hvor man ikke kan se dem.Er det selve stålstang mede fjederskåle i mener?
Måske en kia picanto er ligeså god som aygo ,som alligevel ikke er en ægte toyota, og så må man sætte træk på picantoen.
er der nogen som som kender kvaliteten på picanto'en

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 25
Onsdag 16-01-2008 kl. 21:25
    Vis profil  
Tårnlejerne er kun et problem, når man skiller fjederbenene ad, for eks. at skifte fjedre - hvor tit gør man det? Ved normal kørsel er der intet med dem.

En Picanto synes jeg ikke lige er mig, men derfor kan den vel godt tilfredsstille nogle folks behov. Træk på sådan en lille bil ville jeg alligevel aldrig gøre, den hverken kan eller må trække ret meget alligevel.

Toyota´en er måske ikke 100% Toyota, men motor/gearkasse er Toyota, og Aygo kører med Toyota ledningsnet i modsætning til 107/C1. Så indtil videre er jeg ret fortrøstningsfuld. Eneste PSA-stumper jeg er stødt på indtil videre, er nøglerne, airbaglåsen til passagersiden og loftslampen Og så har den arvet franskmændenes uvane med, at placere ECU´en ude i motorrummet.
"Indsæt plat kommentar her"

AYGO - Part II ;o)



Forum rating: Top 250
Torsdag 17-01-2008 kl. 15:30
    Vis profil  Vis bilprofil
Omtalte PSA/Ford motor i 2.0 D bruges både i Jaguar Diesel samt Volvo V50 D Så det er vist snart ligemeget hvad dër står bagpå
Lugter der af regnorm hvis en solsort prutter??

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg