Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






























 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Lørdag 19-01-2008 kl. 04:23
Hey all....

Som nogle af jer sikkert allerede ved har jeg haft en knapt så heldig episode med Rene fra www.turbomotor.dk
det har resulteret i at hele sidste vinters gennemrenovering af min motor er totalt spildt!!

hele episoden kan læses her :

http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=18546&postdays=0&postorder=asc&start=0

billeder af nogle af stumperne kan ses her :

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=17792

Jeg er fuldstændigt klar over at jeg bliver alt andet end dagens mand over dette indlæg...
men da al fornuftig dialog syntes udelukket ser jeg ingen anden mulighed end at advare vidt og bredt imod at bruge ham til andet end .... ja... montere nye viskere på bilen?...

Jeg er til at få fat i på 21 28 88 16 hvis nogen vil ha uddybet noget ... ja sågar hvis Rene syntes vi bør snakke sammen om en mulig løsning.

Mvh
Thomas

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 250
Lørdag 19-01-2008 kl. 07:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Surt show håber i finder en løsning

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 500
Lørdag 19-01-2008 kl. 09:17
    Vis profil  
Ja du er ikke den førte jeg har hørt om der har haft lidt turbo tøven med ham!!
Jeg skal ihvertfald ikke der over og have lavet noget!!
Håber du for den lavet igen!!

Mvh Martin
avensis-dieselpower

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 10
Lørdag 19-01-2008 kl. 10:02
    Vis profil  
Jeg syntes det er forkert at hænge Rene ud i denne tråd... det har været oppe og vende før det der med at hænge enkelt personer ud...

Nå... men tilbage til sagen... Hvis Rene mener at det der er sket kan skyldes ham, er jeg sikker på at han nok skal påtage sig hans andel, jeg har aldrig oplevet nogle der ikke har kunne finde en løsning på deres problemer med ham...

/bm
Nu med min første Toyota diesel bil...

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 100
Lørdag 19-01-2008 kl. 10:11
    Vis profil  
Som jeg Skrev på bilgalleri :)

Surt at bruge så mane penge på at ende med dette resultat
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=17792

Nåede lige at lure dit andet album http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=392
.Spændene.

Så er det jeg spørger. Hvad komp. forhold havede de JE stempler ? Er det bare mig eller der de ikke meget høj komprimeret ud i forhold til dine gamle ?

Gamle -> http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/7397_l.jpg
Nye -> http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/7390_l.jpg

Grunden til at jeg siger dette er at en kammerat smadrede hans 3sgte med smede stempler på samme måde, da han havede fået fat i høj komp. stempler til en 3sge (GTI) og ikke en tryktunet 3sgte

Mange venlige hilsner
Jens P
Wroom sage det, og 4A-GZE kom til live.

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Lørdag 19-01-2008 kl. 12:18
der kom JE stempler i med en komp. Ratio på 8.5:1 hvilket er det samme som bilen kører med Originalt... yderligere kom der en 1.8mm ståltoppakning... så nej... tror absolut ikke dette haveri har haft noget som helst med stemplerne at gøre.. *GG*..

og om det er rigtig eller forkert at hænge René ud... hmm... det er da skidt, så langt er jeg med...
men jeg fortæller bare MIN version af historien... Rene er mere end velkommen til at benytte tråden til at fortælle sin...

desværre er tråden blevet slettet af admin på Powerpage... men der arbejdes på sagen da jeg mener det er i alles interesse at historien kommer ud til så mange som muligt... så må folk selv vurdere om de tør sende deres bil derover eller ej...det vil jeg på ingen måde blande mig i...

Mvh
Thomas

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 10
Lørdag 19-01-2008 kl. 12:34
    Vis profil  
Jeg må også indrømme at jeg ville gerne af der var en admin der også slettede denne tråd... syntes det er forkert at hænge en enkeltperson ud pga. en meget uheldig oplevelse som du har en formodning om kunne stamme fra noget Rene har været med inde over...


/bm
Nu med min første Toyota diesel bil...

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Lørdag 19-01-2008 kl. 12:39
som jeg har en formodning om kunne stamme fra noget Rene har været inde over??...
Det skriger da til himlen at den er død derovre!!...

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 100
Lørdag 19-01-2008 kl. 13:32
    Vis profil  
K, ja kan godt se nu jeg har søgt lidt på det http://www.turbomr2.com/MR2/HowTo/Engine_Upgrade/Parts%20Images/JE_Pistons-1829.JPG
at de ikke er så højkomprimeret som det lige så ud til, på dine billeder.

Trist historie.

Wroom sage det, og 4A-GZE kom til live.

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 50
Lørdag 19-01-2008 kl. 13:33
    Vis profil  
Jeg vidste med det samme at folk skulle brokke sig over denne tråd.

Ham René har vist gudestatus blandt en del af medlemmerne herinde, og det er derfor ikke velanset at kritisere lige præcis ham herinde.

Mon folk også ville synes at tråden skulle slettes hvis det var T-Hansen nogle havde dårlige erfaringer med.

Skal lige huske at sige at jeg ikke kender manden overhovedet, men hvis han virkelig har lavet noget lort, synes jeg det er fint at andre folk bliver advaret mod ham.

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 100
Lørdag 19-01-2008 kl. 14:30
    Vis profil  
Kenth -> Nu laver du jo logiske fejlslutninger.
Jeg kan ikke se brok her.
Kun debat.


Wroom sage det, og 4A-GZE kom til live.

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 50
Lørdag 19-01-2008 kl. 14:33
    Vis profil  
Jens, hvad så med denne kommentar:

>> Jeg må også indrømme at jeg ville gerne af der var en admin der også slettede denne tråd



MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 50
Lørdag 19-01-2008 kl. 14:50
    Vis profil  
jeg har kun haft gode erfaringer med manden. så det er da trist på dine vegne... omså det er dig ell rene hvor fejlen ligger. så må vi håbe i finder en løsning

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 50
Lørdag 19-01-2008 kl. 14:59
    Vis profil  
var det ham der mont MS efter den kørte med piggy

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Lørdag 19-01-2008 kl. 15:08
    Vis profil  
Jeg kan godt slette indlægget, men jeg synes egentlig ikke der er grund til det, da det i mine øjne ikke er turbomotor der som sådan er hovedansvarlig for at det endte som det gjorde.

Der er flere ting i det her.

Jeg skal hverken forsvare dig eller rene, men sådan som jeg ser det er det hele grebet forkert an..

Du får nu min ærlige mening ud fra de ting jeg har læst (jeg kender kun historien derfra)
Jeg kender ikke dine skills, jeg ved at rene er dygtig til nogle ting, men burde holde sig LANGT fra andre..


Når man hovedrenovere en motor, så kører man 100% basic, indtil den går 100% iorden med den konfig, og man tuner eller ændrer ikke det mindste FØR den bare kører 100% iorden!!!!!

For som jeg ser det har den haft nogle fejl allerede inden den kom til MS montør og der tilføjer man så ydereligere "ting" som kun gøre fejlsøgning endnu sværere og ikke nok med det.. man ender op med ikke at kunne bestemme hvem der er skyld i det kedelige udfald.. der kan nu være 4 skyldige.. og ikke kun 2 som udgangspunkt.

Før var der:

1. Dig og din kammi som har samlet den (måske ikke ordentligt?) eller har presset den ALT for hårdt inden den var kørt til?
2. Cylinder service som måske har lavet forkerte tolerencer?

Nu har du 4!!!

1. Dig og din kammi som har samlet den (måske ikke ordentligt?) eller har presset den ALT for hårdt inden den var kørt til?
2. Cylinder service som måske har lavet forkerte tolerencer?
3. MS montør
4. MS montørs mekker


Du står nu med noget lort.. og det kan godt blive MEGET svært at finde en egentlig skyldig..

Bagklog kan man altid være.. men eftersom motoren ikke gik godt efter renovering, så ville jeg have smidt oem ecu på og sat tænding og tryk efter fabrikken, måske endda med en del lavere tryk.

Få fikset oliespildet og få den til at køre som den skal INDEN påbegynding af tuning.

Et sæt knaster, hævet ladetryk osv. hører bare ikke hjemme på en motor der taber olie efter renovering, det skal bare være iorden FØRST!

- Jesper
..testaRolla..


MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Lørdag 19-01-2008 kl. 16:40
hey Jesper...

som jeg skrev på BG :

well...
min "kammi" som så er min bror er mekaniker og har prøvet at samle en motor før... *G*..
når det så er sagt....så drejede oliespildet sig om at vi havde glemt at give flydende pakning (som toyoyta foreskriver) nogle enkelte steder...
så oliespildet var minimalt og absolut ikke noget at være nervøs over...
men bevares..det var der og skulle se'følig laves....
da den blev startet op første gang efter rep. var det med den motorstyring jeg købte bilen med... og taget i betragtning at den smeltede 2 stempler med den Config. var det jo nærliggende at tro at Piggy bagen var problemet...
derfor blev der, i samråd med René monteret MegaSquirt...AF René!...
han ville ikke begynde at finjustere før den havde nogle kilometer på bagen samt fået lavet det oliespild...
Han programmere den så med for fed blanding og begrænset i ladetrykket til max 0.5 bar... ifølge ham selv kunne jeg nu køre i bieln som jeg havde lyst da han havde programmeret den med livrem OG seler...

bevares... jeg skal ikke gøre mig mere hellig end jeg er... bilen er da blevet kørt... og den er da også blevet presset efter den havde rundet de første 2-3000 kilometer.... men at tro jeg som den voksne mand jeg er sætter en hovedrenovering til X antal tusinde kroner over styr for at kunne krudte den max af, er jo helt ude i hampen...

alt på bilen er købt, monteret, spændt til efter anvisninger fra René... så at det er fordi den er samlet forkert tvivler jeg temmeligt kraftigt på...
cylinderene er selvfølgelig blevet målt ud på kryds og tværs.. og nej... cylindermanden har ikke boret den forkert... *GG*..
og selvom han havde smadre det ikke Bla. stempler og turbo som billederne tydeligt viser!!...

så jo... aben ligger i Jylland... hvem af dem der vil tage ansvaret må de sq selvom... jeg vil bare gerne ha min bil ud at køre igen!!...

Mvh
Thomas
----------------------------

tja ... hvorfor dit og hvorfor dat.. *GG*..
fordi jeg på daværende tidspunkt ikke havde andre muligheder end at prøve at starte dyret op som den var... planen var nu hele vejen igennem at der skulle en anden motorstyring på... men René ville gerne have den til at trille nogle kilometer inden han monterede MS...
at det så viste sig at den slet ikke kunne køre med den gamle opsætning gjorde bare at den røg på et fejeblad og blev sendt til Jylland for at få monteret den famøse motorstyring...
hvem stillede tændingen forkert?...
tja... ifølge René var det Michael der "glemte" at grund-justere efter montering af knasterne og at tændingen stod 15-20 grader forkert da han modtog den fra Michael...
At han så efterfølgende vælger at justere videre og køre ind med 1.3-1.4 bar siger jo lidt om hvor meget de forsøger at vaske hinandens hænder...
det er MIN mening ihvertfald...
håber stadig René kommer ud af busken og giver sin mening til kende...

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 250
Lørdag 19-01-2008 kl. 18:20
    Vis profil  
jeg må stdig sige at rene er fandme dygtig til ms. havde min corolla ved ham i dag han ved virkelig hva han skal gøre, nu køre den bae som den skal og han er om alt pisse billig med det.
kan kun være posetiv over den behandling jeg har fået og vil stadig anbefale ham varmt til alle.
man kan godt være tyk og have tynd mave

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Lørdag 19-01-2008 kl. 19:39
Hmm... jamen han ER jo trods alt ikke dygtigere end at det kan gå galt!... fordi det går godt 99 gange...skal nummer 100 så selv æde lorten??
JEG syntes det ihvertfald ikke...

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 10
Lørdag 19-01-2008 kl. 19:50
    Vis profil  
Jamen du er jo lidt selv ind på det... jeg forstår ikke at du kan finde på at køre med en motor hvor der drypper olie ud af...

Hvis det er sådan i har samlet den er der nok nogle tollerencer inden i motoren der også er samlet forkert...

Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg ikke at du taler rent ud af posen... og jeg mener at det netop er dig der prøver at tørre en forkert samlet motor og forkert kørsel af på dem der har hjulpet dig med motoren...

/bm
Nu med min første Toyota diesel bil...

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Lørdag 19-01-2008 kl. 20:01
    Vis profil  Vis bilprofil
Normalt sletter vi også indlæg hvor folk sviner andre firmaer for der er altid 2 sider af samme sag. Men jeg kan se debatten ikke kun er en ensidig diskussion hvor alle retter skytset mod turbomotor.dk
Netop derfor får debatten lov til at køre ... indtil videre...


     Streamer Repair kit

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Lørdag 19-01-2008 kl. 20:32
att.: Boris Mathiasen

selve blokken blev renoveret og samlet af Næstved Cylinderservice... dvs... jeg fik den tilbage derfra som en shortblock hvor lejer, stempler, plejlstænger var monteret og spændt efter foreskrifterne... brorskabet og jeg har så samlet resten, altså...top og bund... behøver jeg at sige at toppen selvfølgelig også rundede næstved cylinderservice for at blive vasket, planslebet, få slebet ventiler og tryktestet...
men ja... vi glemte at give den flydende pakning et par steder.. men absolut ikke noget alarmerende oliespild... stadig.. bror er mekaniker og har iøvrigt været det i tyve år +/- det løse.. .så jo jo...det var da en fejl og dem laver vi alle sammen... inkl. René!!
men hvordan du kan få det til at motoren skulle ende med at tændingsbanke, turboen og toppakningen brænder af osv osv kan jeg så ikke helt se sammenhængen i??... er det noget du vil forklare?...
ydermere kan og vil det meste af MR2 klubben gi mig ret i at bilen kørte fint da jeg kørte fra fyn ... men det skyldes så måske også den dårligt samlede motor??..
bilen har TRODS alt kørt næsten som den skulle (kun med begrænsningen i MS,( fed blanding, ladetryk 0.5bar)) de foregående 5-6000 Km....
den kørte til jylland og blev afhentet hamrende defekt!...
det er sq ikke ok hvis du spørger mig!!...

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Lørdag 19-01-2008 kl. 20:40
Boris skriver:
"Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg ikke at du taler rent ud af posen... og jeg mener at det netop er dig der prøver at tørre en forkert samlet motor og forkert kørsel af på dem der har hjulpet dig med motoren..."

Jeg taler 100% rent ud af posen , hvad skulle formåelet ellers være med at udpensle hver eneste lille detalje omkring det forløb her??...
i modsætning til Rene er jeg ikke bleg for at lægge mine kort på bordet til offentlig skue ...
det er muligt jeg i den sammenhæng kommer til at fremstå som en rablende idiot... men det kan jeg leve med Boris.
Man kan jo så undrer sig over hvorfor Rene (eller andre tæt på ham) har valgt IKKE at kommentere sagen og fremlægge sin version?...hverken her eller på TCD, BG, MR2-Driversclub... osv osv
Go figure...

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 10
Lørdag 19-01-2008 kl. 20:48
    Vis profil  
Jamen jeg er klar over at olie spild kan give ufatteligt sure bivirkninger på en Toyota motor...

Jeg havde glemt de 4 påkrævede pakningsdråber ved knasterne på min gamle Silvertop... det kostede en motor... Så derfor kan selv det mindste oliespild koste dyrt...

Men stadig... jeg tror personligt ikke at du taler rent ud af posen... Men som sagt er dette jo kun den ene side af sagen og derfor kan jeg ikke rigtigt tage stilling til det...

Men stadig lugter det langt væk (af at det er selvforskyldt), af manglende sans for detailer når man køre til Jylland med en motor hvor der kommer olie ud...

Men igen vi kan ikke blive enige om dette... men det kan dog vække harme ved mig at en skriver med det solo formål at svine en enkeltperson til...

/bm
Nu med min første Toyota diesel bil...

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 10
Lørdag 19-01-2008 kl. 22:08
    Vis profil  
"Før var der:

1. Dig og din kammi som har samlet den (måske ikke ordentligt?) eller har presset den ALT for hårdt inden den var kørt til?
2. Cylinder service som måske har lavet forkerte tolerencer?

Nu har du 4!!!

1. Dig og din kammi som har samlet den (måske ikke ordentligt?) eller har presset den ALT for hårdt inden den var kørt til?
2. Cylinder service som måske har lavet forkerte tolerencer?
3. MS montør
4. MS montørs mekker


Du står nu med noget lort.. og det kan godt blive MEGET svært at finde en egentlig skyldig.. "


alle kan lave fejl. og når der ligepludselig er 4 inde over en motor kan man sku ik peje fingre af en enkel person.
rene har lavet MANGE motore. og han vil ik røre ved en motor der bruger olie osv. og han regner da også med at folk er ærlige deromkring.
jeg vil på ingen måde tøve med at smide min bil over til rene hvis der var noget han sku lave for mig. han er i "min verden" den førende og billigste på det område. der er jo nsten ik noget den mand ik kanfinde ud af.
og han har monteret MANGE MS og som en anden siger længre op så fik han monteret igår og er fuldt ud tilfreds.

jeg syntes personligt selv at rene sku afskrive en times tid og besvare din mudderkastning. enten her eller på BG. jeg ville gerne høre HANS side af det hele.
En af de få "Extreme TE-fanatic" på Danmarks bedste bilside

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Lørdag 19-01-2008 kl. 22:15
    Vis profil  Vis bilprofil
Sommer

Syntes da bestemt ikke der er tale om "mudderkastning" nogen steder. Tværtimod en saglig og fornuftig debat, visse andre personer ville kunne lære noget af.
Mvh Knudsen

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Lørdag 19-01-2008 kl. 22:27
kan stadig ikke se hvor den smule oliespild der var på bilen skulle kunne være skyld i at stemplerne og resten af motoren ser ud som de gør... og syntes egentlig heller ikke rigtig du kommer med nogen form for saglig argumentation for det??... præcist hvad var det da der skete med din motor på grund af de omtalte 4 manglende dråber pakning??... begyndte den at tændingsbanke??... smeltede din toppakning eller brændte turbo'en af på udstødningssiden??...

Når det så er sagt....
hvis du mener at jeg har udeladt noget som helst i den historie her vil jeg hellere end gerne uddybe punkter du ikke mener hænger sammen med virkeligheden... spørg og jeg vil svare efter bedste evne.. *SS*..

Jeg mener selv jeg har fremlagt sagen som JEG har oplevet den... At René helt sikkert oplever episoden ganske anderledes er der formegentlig ingen tvivl om... og netop derfor er han mere end velkommen til at argumentere sine synspunkter og holdninger... i samme omfang du iøvrigt selv er det...
Jeg hører hvad du siger Boris... men er så langt fra enig... *GG*
men at påstå at jeg prøver at tørre aben af på René i åbne forums fordi jeg ...selv?.. skulle ha smadret den??... naaah...
det ville i mine øjne være det rene "selvmord" når/hvis René i givet fald ville pille mine argumenter fra hinanden...
det er så måske her jeg endnu engang skal minde om at han åbenbart vælger at koge i sit ellers stille sind istedet for at mane en idiot som mig i jorden??...

men ikke desto mindre....
jeg har da tildels opnået hvad jeg ville... at skabe en debat om René og hans måde at drive sin forretning på...
at min bil så stadig ikke kan køre hænger udelukkende sammen med manglende økonomi...


MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 50
Lørdag 19-01-2008 kl. 22:48
    Vis profil  
hmm du må godt nok være uheldig da jeg kan forstå din første motor også brændte stempler?!??

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Lørdag 19-01-2008 kl. 23:18
hånden på hjertet Henrik.....
som jeg ser det er dine to første muligheder udelukket....
deraf hele dette indlæg...

hmm... har gransket lidt i egen barm ...og syntes egentlig ikke jeg kaster med mudder... jeg skriger til himlen om at René og/eller Michael vil tage dialogen og vi kan finde en fornuftig løsning og syntes faktisk at jeg hele vejen igennem har holdt en sober tone??...
vi har hver især ret til en mening og en holdning til tingene... indlægget her er bare udtryk for min...

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Lørdag 19-01-2008 kl. 23:20
og ja Lasse .....*GG*.. den bil skulle aldrig have forladt den tidligere ejer..


MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 250
Søndag 20-01-2008 kl. 09:06
    Vis profil  
Hvis jeg var indehaver af en forretning, ville jeg aldrig gå i dialog om et problem som dette i offentligt forum., uanset om jeg jeg var ening eller uenig med kunden. Som
forretningsdrivende er det ikke sundt at ytre sig offentligt i denne slags forum ligegyldigt om det er positivt eller ej.
Lyder godt nok som en uheldig omgang, men det er jo prisen når man leger med den slags. Der er vel ikke nogen form ofr garanti fra firmaet som levere en turrbo til din bil. Måske på turboen men ikke følgeskader. Det har jeg aldrig hørt om.

Og du gavner helt klart heller ikke din egen situation hvad ang goodwill fra ham. Kan se tråden er postet på stort set alle bilforums, kan i ikke nå enighed, er det enten advokat, eller forbrugerrådet. Tvivler på du får noget positivt ud af at udstille ham som du har gjort. Var jeg Rene ville jeg ikke svare nogle af stederne og det ville heller ikke forbedre mit syn på evt at hjælpe digi situationen.

Jeg kender hverken dig, bilen eller ham fra Turbo motor. Men håber da for dig i finder en løsning.

Med venlig hilsen

Søren Madsen


MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 10
Søndag 20-01-2008 kl. 10:29
    Vis profil  
^^ True...

/bm
Nu med min første Toyota diesel bil...

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Søndag 20-01-2008 kl. 11:49
well....

Nå har han ikke leveret turbuen til min bil... den er født med den fra fabrikken!...
Og kan jo kun give jer alle ret i at man kender risikoen når man begynder at tune en bil yderligere...så langt, så godt!...
At det ikke gavner min sag....hmm... det ved jeg så ikke...
men da mit forråd af diplomati, appel om fairness og faglig stolthed ikke rækker længere, ser jeg ingen anden mulighed end at komme af med min følelse af at være blevet tørret i R*****....
rent komunikations mæssigt er vi nået dertil hvor Michael ikke tager sin telefon og Rene HAR meldt klart ud at han ingenting har ødelagt og derfor vil han ikke pille ved/betale for så meget som en møtrik på den bil.....
Bevares... jeg håber da at min "udstilling" af Rene vil få ham til at REvurdere hans beslutning om ikke at leve op til hans gode navn og rygte!!
Jeg har i løbet af hele dagen igår fået RIGTIG meget positiv respons på dette indlæg.. både her på nettet og på telefonen.. folk har sendt billeder af noget af hans andet arbejde... osv osv.... og lad mig bare sige... jeg er desværre ikke et enkeltstående tilfælde!!...
Jeg er bare nået dertil hvor jeg egentlig er lidt ligeglad med konsekvensen og de verbale øretæver der OGSÅ er fulgt med indlægget!!

Mvh
Thomas


MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Mandag 21-01-2008 kl. 03:55
well....

Tråden fik lidt imod min forventning lov til at overleve inde på TCD's hjemme side og jeg syntes at jeg for overskuelighedens skyld vil lade den kører der og under mit fotoalbum på BG...

http://www.toyotaklub.dk/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?76748

og

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=17792

så kan dem der vil det nemmere se alle svar og spørgsmål

Mvh
Thomas

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Mandag 21-01-2008 kl. 08:47
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg kan godt forstå din ophidselse og om ikke andet får du da luft for din harme, men det er eddersvært at finde årsagen når der er så mange kokke om det.
Jeg ville mene der er drejet på alt for mange variable på een gang.


aut viam inveniam aut faciam


MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 25
Mandag 21-01-2008 kl. 13:11
    Vis profil  
Jeg kan nu ikke se, hvordan det skal være hans skyld, når bilen ikke kørte ordentligt efter renoveringen, under tilkøringen osv. Heller ikke smart den var utæt, selvom det jo nok ikke lige er årsagen. Så jeg er enig med Roberto; jeg kan godt forstå, du er skidetræt af det hele, men jeg synes heller ikke, du kan skyde hele skylden på René Turbomotor.

For mange kokke fordærver maden; og at din bror er mekaniker, er jo ingen garanti. Noget kan jo sagtens være gået galt alligevel.
"Indsæt plat kommentar her"

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 10
Mandag 21-01-2008 kl. 22:57
    Vis profil  
nå.. så blev bogie ekskluderet fra TCD.....


http://www.toyotaklub.dk/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?76748
En af de få "Extreme TE-fanatic" på Danmarks bedste bilside

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 50
Mandag 21-01-2008 kl. 23:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er altså uacceptabelt, at ekskludere et medlem på basis af "hemmelige" oplysning. Hvis "KAZ" har viden om urent trav eller hvad ved jeg, skal de frem i lyset. Bare at smide folk ud fordi de er irriterende er uacceptabelt. Man kan låse tråden, hvis den kører i ring eller der er lavtflyvende mudder og fælt sprog. Men det var jo ikke tilfældet.

Endnu en grund til jeg sjældet gider at læse TCD.
Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 265 kkm (jan 2008).

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Mandag 21-01-2008 kl. 23:13
Michael Eriksen:

Ved hvorfor det skete, men lader lige Kaz komme med en evt. forklaring først...

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 10
Mandag 21-01-2008 kl. 23:14
    Vis profil  
læser med jævne mellemrum på TCD.
og som jeg selv har skrevet derinde (hedder codeman) så burde historien også frem nu.
thomas har efterhånden solet sig meget kraftigt i at det er åhh så synd for ham. siger ik det IK er synd for ham. men syntes at rene er blevet nedgjort rimlig kraftigt de sidste dage og han har ik forsvaret sig det mindste.(ved ik hvorfor)
En af de få "Extreme TE-fanatic" på Danmarks bedste bilside

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 50
Mandag 21-01-2008 kl. 23:23
    Vis profil  Vis bilprofil
"Ved hvorfor det skete, men lader lige Kaz komme med en evt. forklaring først... "

Nej, for det er noget grisseri at smide folk ud uden begrundelse - og gøre det offentligt. Personligt er jeg længe træt at historien og ville have det fint med at tråden blev låst.

At Turbo-René ikke har ønsket at give sin version offentligt, er hans ret. Men det skal en-eller-anden moderator ikke ophæve sig til dommer over, og komme med antydninger. Det er ufint.
Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 265 kkm (jan 2008).

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Mandag 21-01-2008 kl. 23:28
>> Men det skal en-eller-anden moderator ikke ophæve sig til dommer over, og komme med antydninger. Det er ufint.

Sådan opføre Rene, TE, sig også over for folk på TE. Det er hans ret da det er hans side. TCD er 100% kaspers side, og det er også hans ret...

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 50
Mandag 21-01-2008 kl. 23:51
    Vis profil  Vis bilprofil
"Sådan opføre Rene, TE, sig også over for folk på TE."

Jamen, så ville jeg også brokke mig her. Det er nu ikke sket i min tid på TE, at René G. har blandet sig i en strid ved at antyde en part i en debat er en sjover, uden at dokumentere eller argumentere. Der er slettet tråde, der var fornærmende eller personlige angreb, men det er noget helt andet. Og admins arbejde!

At insinuere et medlem er - ja, hvad TCD nu synes han er - og udstille det offentligt uden dokumentation er virkelig lav moral.
Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 265 kkm (jan 2008).

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 25
Tirsdag 22-01-2008 kl. 01:17
    Vis profil  
Synes også, at Kaz kunne komme med en grund. Ikke at han behøver gå i personlige detaljer, men bare lige for, at belyse HVAD der er sket.
"Indsæt plat kommentar her"

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 50
Tirsdag 22-01-2008 kl. 01:50
    Vis profil  Vis bilprofil
Nå, nu er der også begyndende oprør på TCD. Interessant.
Carina E SLi 2,0 1992 hatchback (japansk). 265 kkm (jan 2008).

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 50
Tirsdag 22-01-2008 kl. 06:28
    Vis profil  
Henrik Sommer:
Der er stor forskel på TE og TCD.
TE er ene og alene ejet af René, og det er suverænt ham der bestemmer hvordan folk må opføre sig herinde.

TCD er en klub med en bestyrelse, og Kaz er blot valgt som formand for denne klub, dermed er det ikke hans private side.
Endvidere står der jo også i deres regelsæt at et medlem kun kan ekskluderes af en enig bestyrelse.
Så mon ikke Kaz har overskredet hans beføjelser en hel del.

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Tirsdag 22-01-2008 kl. 08:16
    Vis profil  Vis bilprofil
Massehysteri ...

aut viam inveniam aut faciam


MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 50
Tirsdag 22-01-2008 kl. 08:38
    Vis profil  
Aaargh, mangler sku lige den rediger funktion

Min overstående kommentar var ikke ment til Henrik Sommer, men i stedet til Magnussen, sorry

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 50
Tirsdag 22-01-2008 kl. 09:08
    Vis profil  
hvem har så lige den anden historie.. det vil jeg gerne høre så man kan danne sig en indtryk

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Tirsdag 22-01-2008 kl. 09:09
    Vis profil  Vis bilprofil
Ja Vi har ret til at kende Sandheden!

aut viam inveniam aut faciam


MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Tirsdag 22-01-2008 kl. 10:31
    Vis profil  Vis bilprofil
I har da ikke ret til en skid
Forstår godt at René ikke vil kommentere indlæg som disse, det kommer der næppe noget godt ud af. Og da vi kun har Boogie's side af historien så kan vi ikke bruge dette indlæg til ret meget..
Men her blver ingen udelukket eller noget... Maksimalt bliver indlægget slettet, men jeg ser ikke indlægget overall som en hetz mod turbomotor.dk, derfor er det stadig ikke slettet.



     Remus bagpotte Toyota Paseo

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Tirsdag 22-01-2008 kl. 12:10
    Vis profil  Vis bilprofil
Nu ved jeg godt at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist. Men tavsheden fra turbomotor.dk´s side, tolker jeg kun på een måde. Og det er at han ikke ved hvordan han skal respondere på sagen.

Indtil videre ligger min sympati, hvis man kan sige det sådan, hos Boogie. Der er så mange faktorer der taler til han fordel.

Alene "mafia-metoderne" ved at trylle hans bil væk, er så forbandet klamme at jeg oprigtigt sidder og får kvalme. Det er langtfra den seriøsitet man forventer, og noget jeg personligt forbinder med fusk&tusk forretning.
Mvh Knudsen

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Tirsdag 22-01-2008 kl. 13:28
    Vis profil  
..trylle hans bil væk?

Uanset hvad, så er der en ting jeg ikke kan tage seriøst og det er at det er blevet skrevet op og ned på samtlige sider efterhånden..

Kan godt forstå hvis det føles umuligt at komme med sin version af historien..

Jeg hænger stadig ved at dem der i første omgang ikke justeret tændingen ordentligt er primært skyld i det her.

Men det hele har været håndteret forkert både af Boogie, men også andre.

- Jesper
..testaRolla..


MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Tirsdag 22-01-2008 kl. 13:30
    Vis profil  Vis bilprofil
Boogie kunne ikke få udleveret hans bil, ingen vidste pludselig hvor den var henne og det blev derfor politianmeldt.

Jeg selv ville ikke kunne holde hovedet koldt i sådan en situation.
Mvh Knudsen

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Tirsdag 22-01-2008 kl. 13:31
    Vis profil  
..der er vist mange ting i denne sag..?!?!

Nogen må da have vidst hvor den var??
- Jesper
..testaRolla..


MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Tirsdag 22-01-2008 kl. 13:33
    Vis profil  Vis bilprofil
Og det er vel ikke mere umuligt at komme med sin egen version, end det har været for Boogie at komme med hans?

Det kræver bare 10 minutter foran en computer - og så copy/paste til alle de eksisterende tråde...

Det kan være jeg er naiv, men stilheden fra turbomotors side - hjælper ham ikke, hvis det er sådan at han ikke har gjort noget forkert. Tværtimod.
Mvh Knudsen

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Tirsdag 22-01-2008 kl. 13:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Jesper

Selvfølgelig viste "nogen" hvor den var, men bilen var blevet udleveret "til en eller anden" og derpå forsvandt den og der blev senere krævet løsesum.

Jeg citerer kun hvad jeg har læst, du vil kunne finde den eksakte historie hvis du tager tiden og læser de forskellige tråde rundt omkring.
Mvh Knudsen

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Tirsdag 22-01-2008 kl. 13:37
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har prøvet at diskutere på et forum, velvidende at jeg har ret.... Det ER ikke det mest taknemmelige sted at ytre sin mening som uskyldig.....
René vil ikke få ret meget ud af det, vil jeg mene...
Alt det her er glemt om 2 uger....
     Tårnstiver Sparco til Carina E

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Tirsdag 22-01-2008 kl. 17:55
    Vis profil  Vis bilprofil
Måske glemmer enkelte sagen, personligt gør jeg ikke. Skulle jeg komme i situationen at der skulle turbo på Avensis, så går jeg nok udenom lige netop dette firma... Ihvertfald indtil der kommer en udmelding fra den side, om det er misforståelser på misforståelser eller hvordan det nu måtte hænge sammen.
Mvh Knudsen

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 100
Tirsdag 22-01-2008 kl. 17:57
    Vis profil  
att Kenth

Der er stor forskel på TE og TCD.
TE er ene og alene ejet af René, og det er suverænt ham der bestemmer hvordan folk må opføre sig herinde.

TCD er en klub med en bestyrelse, og Kaz er blot valgt som formand for denne klub, dermed er det ikke hans private side.
-----------------------------------
Som taget ud af min mund

TE = diktatur (selvføldig ikke ala Saddam)
TCD = demokrati

Kan ikke se hvorfor Thomas skulle ud. PÅ et grund lag for at have brokket sig over et firma.

Men
Syntes det er lækkert at Jørn har skrevet hvad andre snakkede om i krogene, det kaster et nyt lys over sagen, som vi alle pludselig skulle blandes ind i...

Om det så er Turbomotor eller Thomas der slipper lidt nemt om sandhederne (ja eller undlader at fortælle dem) skal jeg ikke kunne sige.
Men spår at isen snart flækker..
Wroom sage det, og 4A-GZE kom til live.

MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Tirsdag 22-01-2008 kl. 19:32
    Vis profil  
Hvor skriver jørn?
- Jesper
..testaRolla..


MIN erfaring med Rene fra Turbomotor.dk



Forum rating: Top 5
Tirsdag 22-01-2008 kl. 19:34
    Vis profil  Vis bilprofil
På Toyotaklub.dk... han kommer ikke herinde....
     Remus bagpotte Toyota Avensis T25 1.6 og 1.8

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg