Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 5
Lørdag 19-01-2008 kl. 20:28
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har ikke solgt nogle før... for jeg har aldrig haft dem i Shoppen.... men efter en forespørgsel fra en kammerat fik jeg et sæt hjem til en BMW E30
http://www.stylingshop.dk/?SCREENID=2&ITEMID=1123

Virker det? Ja det gør det jo nok, men hvor markant er det?
Nogle med praktiske erfaringer ?


     VIP medlemskab til udgangen af 2008

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 10
Lørdag 19-01-2008 kl. 20:53
    Vis profil  
De sidder da std. på ufatteligt mange Toyotaer...

/bm
Nu med min første Toyota diesel bil...

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 50
Lørdag 19-01-2008 kl. 21:39
    Vis profil  
Boris, jeg tror ikke du tænker på den samme form for krængningsstabilisator som René gør.

Den René tænker på, er vist sådan en der sidder i motorrummet fra tårn til tårn, right

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 50
Lørdag 19-01-2008 kl. 21:42
    Vis profil  
Efter jeg har kikket på linket i Renés mail, kan jeg se at det ikke var sådan en alligevel

Har alle biler ikke nærmest sådan en krængningsstabilisator der sidder fra bærearm til bærearm

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 25
Lørdag 19-01-2008 kl. 21:56
    Vis profil  Vis bilprofil
Man hører/læser tit om opgraderinger af undervogne, hvor krængningsstabilisatorerne er udskiftet med kraftigere udgaver
Signatur fri zone

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 100
Søndag 20-01-2008 kl. 11:17
    Vis profil  
René: Nu kan krængningsstabilisatorer sikkert se forskellige ud, i det her tilfælde passer det til en BMW.. Men er jeg helt forkert på den når jeg siger at en krængningsstabilisator er det samme som et "kødben"? For så har stort set alle Toyota'er det da..
Der er kun et rigtigt brændstof.. Og det starter med D!

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 50
Søndag 20-01-2008 kl. 11:21
    Vis profil  
Kødben, det er da vist bare det led der forbinder bærearmen med selve krængningsstabilisatoren. Nogle dimser der er ca 15 - 20 cm lange

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 5
Søndag 20-01-2008 kl. 11:39
    Vis profil  Vis bilprofil
I kan se hvor den er placeret her...
http://www.carbibles.com/images/antiroll_explanation.jpg

Ja de findes på mange biler i forvejen, også min vens BMW, men selv ikke hans M-tech undervogn har så kraftige krængnings-stabilisatorer.

De har ikke noget med en tårnstiver at gøre som I kan se...

Spørgsmålet er om nogle har prøvet en bil hvis disse dele er opgraderet?
     Simota filter TB-3541 - 200HK

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 250
Søndag 20-01-2008 kl. 18:24
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg arbejder sammen med en, der har en Starlet EP91'er, der er opgraderet voldsomt med næsten alt i stumper fra TRD. Han kunne mærke en det forskel i form af mindre krængning. Nu har han så også TRD undervogn og 17", men alligevel.
Af egen erfaring kan jeg da sige, at selvom det er noget af en sammenligning, så har jeg tidligere haft en Celica AT160'er, hvor der standard er krængningsstabilisator i både for og bag og tårnstiver i for. Nu ejer jeg en Corolla AE92 GSi fra '91 og der er der kun krængningsstabilisator i bag. Både Celica'en og Corolla'en er sænket 40/40, men Corolla'en krænger en del mere i sving.
Stabilisatoren findes næsten på alle Toyota'er, ja. Men de noget ældre forefindes de som regel kun i bag. På de nyere er de altid i for og kun i bag, når de har individuel affjedring i bag. På biler med fast bagbro er der da også en stabilisator, men den sidder fast i selve bagbroen...

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Søndag 20-01-2008 kl. 19:22
>> Jeg arbejder sammen med en, der har en Starlet EP91'er, der er opgraderet voldsomt med næsten alt i stumper fra TRD. Han kunne mærke en det forskel i form af mindre krængning. Nu har han så også TRD undervogn og 17", men alligevel.

Den er rød og ejeren hedder Benjamin

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 5
Søndag 20-01-2008 kl. 19:51
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg ved fra AE86 possyet, at en dobbelt krængningsstabilisator bagi skulle give meget bedre køreegenskaber. Og de fleste tog enda bare en ekstra og spændte fast med spændebånd ovenpå den oprindelige..

Har aldrig selv prøvet en bil med kraftigere, men kunne forestille mig at man ikke ligger mærke til det medmindre man kører på bane og sammenligner en bil med stock og en med kraftigere, lige efter hinanden.
Mvh Knudsen

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 250
Søndag 20-01-2008 kl. 20:45
    Vis profil  Vis bilprofil
Magnussen: Nej, der tager du fejl!

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 100
Søndag 20-01-2008 kl. 22:01
    Vis profil  Vis bilprofil
når man sætter en kraftigere kræningsstabilisator på, vil bilen ikke krænge så meget mere,man vil også opdage at kører man stærkt i sving vil den lette det inderste hjul

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Mandag 21-01-2008 kl. 17:35
HP Lund Pedersen: Du må være stiv... Har nemlig ik hørt om andre med TRD undervogn og gøjl i en starlet... NU bliver man jo nysgerrige...

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 100
Tirsdag 22-01-2008 kl. 14:01
    Vis profil  
jeg havde en kraftigere krængningsstabilisator monteret foran på min gamle mazda 626 sammen med en komplet KYB sportsundervogn (dæmpere+fjedre). I starten kørte jeg med standard krængningsstabilisator sammen med KYB delene.
Til daglig kunne jeg ikke rigtig mærke nogen forskel. Til gengæld var der noget at mærke når man sparkede til den gennem svingene. Krængningen var mindre hvilket hjalp betydeligt på køreegenskaberne. Kort sagt kunne man køre stærkere gennem svingene. Men som sagt det var kun når man flåede den gennem nogle skarpe sving at man kunne mærke forskel.
1 Suzuki swift, 1 toyota hiace (firma) og 3 suzuki (mc). fin lille samling japanere.

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 250
Søndag 11-02-2008 kl. 22:12
    Vis profil  Vis bilprofil
Magnussen -> Jeg er sku' ikke stiv! Der findes biler i DK, man troede man havde overblik over, men man kan hurtigt blive overrasket...

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Søndag 11-02-2008 kl. 22:24
Fortæl for helvede!!! :D

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Tirsdag 12-02-2008 kl. 19:15
Det er den del af undervogen , som giver den største indvirkning på hvordan bilen kører, og kontrollere over og understyring,

Hvis man har en standard bil og montere kraftigere ks foran vil du lave mere understyring, end du har i forvejen, og dermed gøre bilen langsommere rundt i sving,da alle biler fra OE er sat op til at understyre, er der en KÆMPE gevinst ved at montere en kraftigerepå bagenden.

Jo hårdere du laver forenden, jo dårligere grip, og derved understyring,
det samme gælder for bagenden, jo hårdere , jo dårligere grep , og derved overstyring,
Man kan så forbedre balancen ved at lave bilen mere neutral,vedat ændre på den ene eller anden ende



Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 250
Søndag 17-02-2008 kl. 00:58
    Vis profil  Vis bilprofil
Magnussen: Hehe. Jeg har da fået at vide af ham, at uden han vil gøre sig helt 100 på det, så vil han mene, han er den eneste i DK, der på hvad der har været en standard Starlet, har monteret stort set alt, hvad der hedder TRD til den. Eller nej, ikke helt endnu, for han mangler at få monteret lidt bøsninger i undervognen og sådan. Men da den snart skal til syn og også omlakeres, så venter han med at montere det sidste, til det er overstået. Jeg giver ham muligvis en hånd med det hele, for at han kan komme ud og køre i den igen. Men han har da monteret en 1.5 turbomotor i den med TRD spær, hvilket han (så vidt han ved) nok er den eneste i DK, der har. Altså, kombineret med alt det andet TRD-gejl, han har..

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Forum rating: Top 250
Tirsdag 03-02-2010 kl. 10:06
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg vil lige låne Rene's tråd til at spørge omkring stabilisatorer.

Jeg har kigget på en Whiteline 18 mm stabilisator til en Corolla AE102 (1.8 GXi), fra Fensport's hjemmeside.

De sælger både en 'fast' og en justerbar. Ifølge Whiteline's egen hjemmeside har de kun en 'fast' model til en Corolla E10-serie.

Er der nogen, der har en idé om, hvorvidt jeg vil få noget ud af at betale 260 kr ekstra for en justerbar stabilisator kontra en 'fast'?

Og kan det tænkes, Fensport selv om-konstruerer stabilisatoren til at være justerbare? (Justerbar = flere huller at montere 'kødben' i, så man ændrer hårdheden på krængningen)

Jeg skal bruge den på min Corolla EE101 1.3 sedan, som er en 'almindelig' hverdagsbil, men jeg synes, den krænger for meget, så søger ikke super-ultra-racetrack undervogn.

På forhånd tak...
- Hvorfor må man ikke sige negerbolle, når man må sige hvidløg?

Krængnings-stabilisatorer - virker det?



Tirsdag 03-02-2010 kl. 19:55
Hvis det er til din standard bil, vil jeg ikke betale for en justerbar. Det får du ikke brug for. Og du skal ikke være bange for at den letter nogen hjul indvendigt i sving som nogen beskriver. Det er korrekt at det forekommer, men så er den stiv stiv.

Skassa det er ikke helt korrekt, men næsten. Du har ret i overordnet at ved stivere krænger for kan du få understyring, men dette sker først når du overvinder dækkets slip angle, og den er meget forskellig fra dæk til dæk, så der kan man ikke generalisere. Er ret sikker på de ikke sælger et produkt uden de har calculeret hvor mange N/M krængeren trykker ved eks antal grader rul, således at du får en bil der stadig er kørbar.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg