Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

eftertænder?



Forum rating: Top 500+
Søndag 20-01-2008 kl. 17:25
    Vis profil  
har en corolla ee80 med 2e motor fra 85, når jeg slukker motoren efter tænder den 3 sek efter jeg slukker fra den, og bagefter den har gjordt det er den svær at starte, lige meget om den er kold eller varm, gør den 50 % af gangene. nogle der ved hvad der kunne være galt? skal siges den står rigtig godt når den er varm, men halter når den er kold, men der tror jeg har noget med noget choker indstilling

eftertænder?



Forum rating: Top 250
Søndag 20-01-2008 kl. 18:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvis jeg var dig, ville jeg få den stillet i karburatoren og få tjekket vakuumdåsen til tændingsforstilling. De har det med at gå, når de bliver gamle. Desuden kan det hjælpe med en "omskæring" af karburatoren. Jeg kan desværre ikke selv finde ud af det og derved heller ikke forklare, hvad man specifikt skal gøre, men i den afdeling, jeg tidligere arbejdede i, er der en pladesmed, der er gammel mekaniker og han kan nogle tricks med de karburatorer. Det er noget med, at han fjerner 2-3 vakuumslanger og på modellen med 2 vakuumdåser ved karburatoren, fjerner han vist den ene. Det skulle være noget med, at de faktisk drukner sig selv en lille smule originalt og derved bevirker, at f.eks rundt i rundkørsler kan hoppe lidt og sådan. Han gjorde det på den EE80'er, jeg havde og den kørte glimragende bagefter. Ingen startproblemer eller noget. Men husk lige at holde speederen i bund, når du starter de 2E-motorer. Det starter de bedst ved...

eftertænder?



Forum rating: Top 25
Søndag 20-01-2008 kl. 20:18
    Vis profil  
Alternativt kan du finde dig en karburator, manifold og chokerkabel fra en Starlet med 1E motor. Det gør det MEGET bedre.
"Indsæt plat kommentar her"

eftertænder?



Forum rating: Top 500+
Søndag 20-01-2008 kl. 22:10
    Vis profil  
lyder inviklet, og har godt hørt noget med at de karburatorer skulle være noget lort på de 2e motorer. men det med manifold, karburator fra 1e motoren har jeg hørt, men er det så manuel choker eller hvad? for det gider jeg ikke side at rive i.. siden du osse siger choker kabel...

eftertænder?



Forum rating: Top 25
Søndag 20-01-2008 kl. 22:11
    Vis profil  
Det er manuel choker, ja. Og når man først har set, hvordan automatchokeren virker på en 2E, ville jeg savne en manuel choker voldsomt! Synes også, det har sin charme, på ældre biler
"Indsæt plat kommentar her"

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg