Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Forum rating: Top 500
Tirsdag 29-01-2008 kl. 21:40
    Vis profil  
Nu har Corolla'en kraftedeme kneppet et stempel til - fandens til 140 hk's stempler!

Så nu skal der noget gods i, så jeg kan få noget tryk på.

Men skal jeg købe smedede stempler? Eller kan jeg "nøjes" med nogen gze stempler? Hvis ja, hvilke?

De skal i en 4AGE NON T-VIS motor.

Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Forum rating: Top 50
Tirsdag 29-01-2008 kl. 23:13
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvad er målet, og hvad er der sket med det gamle stempel?

Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Forum rating: Top 500
Tirsdag 29-01-2008 kl. 23:20
    Vis profil  
Målet er bare at få den ud og trille først. Så skal der noget tubo på når foråret rammer Danmark.

Det vides ikke endnu, men den har knaldet et før, pga en fejl fra mekanikerens side og den opfører sig PRÆCIST som den gang!

Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Forum rating: Top 5
Onsdag 30-01-2008 kl. 09:19
    Vis profil  
De org. coatede GZE holder nemt 500hk med rette AFR og fornuftig indblæs temp og naturligvis med undersmøring
- Jesper
..testaRolla..


Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Forum rating: Top 50
Onsdag 30-01-2008 kl. 18:08
    Vis profil  Vis bilprofil
Istedet for at begynde at bruge alt for mange penge på dyre stempler, så var det nok smartest at finde årsagen til de smadrede stempler, for et smedet stempel kan også sagtens ødelægges...

Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Onsdag 30-01-2008 kl. 18:09
Undersmøring er ikke et must, kommer MEGET and på hvordan du bruger det.Hvis dine stempler smelter, ville undersmøring bare trække pinen lidt længere....

Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Forum rating: Top 5
Onsdag 30-01-2008 kl. 19:14
    Vis profil  
Helt enig.. bruger du kun power til acc. så er det ligemeget med undersmøring, men bruger du det til at trække campingvong eller køre topfart, så er undersmøring en god idé.

Men undersmøring eller ej, så smelter dine stempler hvis ikke det er indstillet rigtigt
- Jesper
..testaRolla..


Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Onsdag 30-01-2008 kl. 19:31
Tror det er lige meget hvor godt du justere det, hvis du holder på længe nok på motorvej, tror jeg de smelter.
Tror der skal nogle keramisk coatet til.
købt nogle til min starlet

Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Forum rating: Top 5
Onsdag 30-01-2008 kl. 21:20
    Vis profil  
why? min har klaret 100% load 200km uden problemer og det med 0.9bar
- Jesper
..testaRolla..


Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Forum rating: Top 500
Onsdag 30-01-2008 kl. 22:33
    Vis profil  
De smelter ikke. Det første knak pga. det gik på topstykket, grundet et uspændt lejeoverfald. Bilen nåede kun at blive startet op i kort tid før skaden var sket og så blev den skilt ad igen.
Men har oplevet præcis det samme på min gamle motor, og på en kammerats 140 hk's motor - stemplerne knækker, pga. udfræsningen i oliering's rillen er for lang, så stemplet er for svagt der.

Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Torsdag 31-01-2008 kl. 14:34
Jesper: Du kørte altså med speeder i bund 200km.
Tror også turbo giver varmere stempler end en kompressor.


Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Forum rating: Top 5
Torsdag 31-01-2008 kl. 15:34
    Vis profil  
Speeder i bund er nok en overdrivelse.. men den skal satme arbejde for at opretholde 200km/t fra hamborg til padborg en søndag nat.


- Jesper
..testaRolla..


Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Torsdag 31-01-2008 kl. 15:48
Prøv en tur med speeder i bund over bare 50km, så kan vi tales ved bagefter....


Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Forum rating: Top 5
Torsdag 31-01-2008 kl. 19:37
    Vis profil  
Det har jeg nu gjort flere gange.. ingen problem.. med rette AFR og undersmøring er det ikke et problem.

Min MR2 kørte vi flere stræk mellem Hamborg og Düsseldorf med speederen i bund over mange km, og det var ved 1,3bar og et AFR på 13.5:1
- Jesper
..testaRolla..


Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Torsdag 31-01-2008 kl. 22:17
Imponerende

Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Forum rating: Top 500+
Torsdag 31-01-2008 kl. 22:23
    Vis profil  
Har 4x 0.50 overstørelse stempler til 4age.. hvis det var noget ???

Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Onsdag 01-02-2008 kl. 14:47
Anders, har smidt dig en mail. Svar på den og skriv lige lidt om de stempler også, tak :)

Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Lørdag 02-02-2008 kl. 13:06
"Min MR2 kørte vi flere stræk mellem Hamborg og Düsseldorf med speederen i bund over mange km, og det var ved 1,3bar og et AFR på 13.5:1 "
--------------------------------------------------------------------------------


Det har jeg ganske svært ved at tro på, den ville have været nedsmeltet, med så mager blanding.

Bilen skal da også være usandsynlig sløv, hvis man kan holde bundgas på i 50km, en anden ting , vil den ikke bare gå på begrændseren??

Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Søndag 03-02-2008 kl. 14:06
Skassa det tænkte jeg også, men kunne jo være han havde nogle titanium stempler i, fordi jeg syntes også det lyder MEGET magert ved det ladetryk...
Men hvis det er rigtigt, så ser jeg INGEN grund til og købe andre stempler til en 3sgte..


Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Forum rating: Top 5
Søndag 03-02-2008 kl. 18:10
    Vis profil  
Hvorfor er den sløv? man kan da godt køre med bundgas over flere km? - de 270hk den ca ydede var ikke nok til at knalde den i begrænseren i 5. alligevel.. tæt på.. men ikke nok

Jeg skal ærligt sige at de 13.5:1 nok ikke stemmer ved WOT.. der er blandingen nok en DEL federe.. da Toyotas ECU´er altid overføder en del ved WOT

Mine stempler og reste af motoren var std. det eneste der uden tvivl ikke ville holde mange 10000km var turboen, da den ikke skal lave ret meget over 1,1 bar før den slides for hurtigt.

Og så lige en note.. jeg siger ikke at det jeg har er bedre end alle andres.. men jeg har endnu tilgode at smadre en motor.. og tro mig.. det får mere tæsk en det meste.. både til daglig og på bane.

- Jesper
..testaRolla..


Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Søndag 03-02-2008 kl. 18:44
Det er så en anden historie, da toyota orginal nok nærmere kører 10,5-1 ved WOT, og hvis jeg huske rigtigt, så sænker MR2(lige som GT4) ladetryk når indsug temperatur bliver for høj, og det gør den sikkert ved WOT over længere tid.

Ødelægge en orginal toyota motor med orginal motorstyring kræver specielle talenter.

Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Forum rating: Top 5
Onsdag 04-02-2008 kl. 05:48
    Vis profil  
De 10.5:1 er nok ikke helt ved siden af ved WOT, men jeg ved det ikke præcis, har ikke målt det, og ja, den sænker trykket ved for høj temp, men det har den nu ikke lige haft mulighed for, da trykket var styret af en EVC og ikke org ECU
- Jesper
..testaRolla..


Nye stempler til 4AGE 140 hk - Smedede eller GZE?



Onsdag 04-02-2008 kl. 20:44
Som skrevet tidligere, så kræver det specielle talenter, hvis man skal smadre stempler med konservativ(orginal) tænding, og A/F på 10,5-1.


 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg