Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce




 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Tilspændingsmomenter 4AGE



Forum rating: Top 500
Lørdag 08-02-2008 kl. 14:22
    Vis profil  
Jeg fik et print fra tolerancedata hos Toyota i Holbæk, hvorpå der stod at topstykket på en alm. 4AGE med T-VIS skulle spændes 29 NM olieret, og efterspændes 2 gange af 90°.

Hos en bekendt hænger samme udskrift, blot til en MR2, men samme motor - der står topstykket skal spændes 54-64 NM og ingen efterspænding! Går det ud på ét eller?

Vil jo gerne have de korrekte data, skal til at samle en motor til tryk, så det er rimelig essentielt :)

Tilspændingsmomenter 4AGE



Forum rating: Top 500
Lørdag 08-02-2008 kl. 15:02
    Vis profil  
Ifølge Haynes er tilspændingen det samme som du har fået udleveret ved Toyota i Holbæk, 29 NM olieret og efterspændes 2 genge 90 grader.

Tilspændingsmomenter 4AGE



Lørdag 08-02-2008 kl. 16:57
54-64 NM

Det er helt hen i vejret... Du har sikket kigget på noget forkert. Toyota Holbæk lyder meget rigtigt...

Tilspændingsmomenter 4AGE



Forum rating: Top 500
Lørdag 08-02-2008 kl. 17:43
    Vis profil  
Jeg har ikke kigget forkert. Spørg selv Mysling, det var fra hans udskrift vi fik det fra.

Tilspændingsmomenter 4AGE



Lørdag 08-02-2008 kl. 17:50
Mysling tror også FIAT er godt, så jo i har sikkert taget fejl, igen...

Tilspændingsmomenter 4AGE



Forum rating: Top 500
Lørdag 08-02-2008 kl. 23:49
    Vis profil  
Det udsagn har jeg så ikke hørt før :P

Men dataerne er vel ens om det er en alm. age'er kontra en gze'er?

Tilspændingsmomenter 4AGE



Forum rating: Top 50
Tirsdag 09-02-2008 kl. 00:29
    Vis profil  Vis bilprofil
Ifølge toyota Data har toyota i Holbæk ret....

Tilspændingsmomenter 4AGE



Forum rating: Top 500
Tirsdag 09-02-2008 kl. 12:42
    Vis profil  
Og alm. age kontra agze er stadig det samme?

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg