Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce










 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 500+
Fredag 15-02-2008 kl. 23:33
    Vis profil  
Hejsa herinde
Jeg vil ha mig en MR2 (den der går fra 90 og vist nok til 94) men kender intet til den så søger et par råd om den.

1/ Er der nogen forskelle på modellerne 90-94
2/ Hvad er deres svagheder som man skal kigge ekstra efter
3/ Hvad koster sådan en bagende cirka ?
http://www.dba.dk/asp/vispopup/billedBrowser.asp?BilledType=1&BilledNr=5&Annonceid=52964534&Rubrikid=42700
4/ Er eftermonteret turbo motor ik lidt skidt (tænker på gearkasse osv)?
5/ Gode råd

Pfh Tak
Dennis R

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 500+
Lørdag 16-02-2008 kl. 00:52
    Vis profil  
ville anbefale dig at købe en MR2 som er født med turbo motor. så bliver der ingen problemmer ved syn.
Fluen / Stenvedel
AE86


+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 500+
Lørdag 16-02-2008 kl. 22:23
    Vis profil  
Der er vist ikke nogen tilsalg, tror heller ikke pengepunge er til en ægte turbo
Er heller ikke så meget for de der eftermonterede turboér, de virker bare som de bedste handler på DBA men det kan jo så selvfølgelig skyldes syn

Ingen andre der har lidt erfaring at dele ud af :$$)

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 5
Søndag 17-02-2008 kl. 11:30
    Vis profil  
Hvad er dit budget?

En ægte turbo kan fås i tyskland med afgift for mellem 130 og 150k
- Jesper
..testaRolla..


+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 250
Søndag 17-02-2008 kl. 18:35
    Vis profil  
Hejsa !

Jeg har en Original Turbomodel fra 1991:

+'erne er:

Rimelig hurtig (hurtigt nok for mig da)
Billig i reservedele (hvis man da ellers selv kan skifte dem )
Dejlig bil om sommeren hvis man da får en Targa udgave
Forholdsvis billig i drift, hvis ikke man giver den for meget krudt
Billig i indkøb og afgift (syntes Jeg da ihvertfald)
Billig i forsikring hvis du er over 25 år, Jeg er 29 år og elite billist og giver årligt 6.800,- for det hele.

-'erne er:

Manifolden slår fra, slår sig skæv, når den har en hvis alder/km på bagen, eller hvis de tidligere ejere har givet den nogle prygl, Pris med stumper ca. 20.000,- på autoriseret værksted.
Den er umulig at lave noget i uden at tage motoren ud næsten hver gang.
Toppakningen er så lige gået på min, reperations pris med ekstra stumper ca. 30.000,- - så Jeg søger da en sponsor
Forsikringen er høj hvis du er under 25 år.

Og så lige noget helt andet, find en fra tyskland/sydtyskland, da de er bedre i rustmæssig stand, min har aldrig kørt i sne eller regn hos de 4 tidligere tyske ejere, og det kan man se. Reservedels mærkaterne fra fabrikken sidder stadig på alle delene i bunden, og de har aldrig været våde kan man se Men Jeg har så givet den en stor omgang rustbehandling

Det var mine +'er og -'er som Jeg håber at du kan bruge til noget !

Hilsen
Henrik

Ham med den eneste blå kode 8H3 SW22'er i DK

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 250
Søndag 17-02-2008 kl. 18:38
    Vis profil  
Og skal dertil lige sige, at min stadig ikke køre når det er regn eller sne, det handler jo om at den skal holde

Det er kun sommer legetøj

Henrik
Ham med den eneste blå kode 8H3 SW22'er i DK

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 500+
Mandag 18-02-2008 kl. 00:59
    Vis profil  
Kan man ikke regidere i indlæggende ?
Mit sidste indlæg står da rigtig træls pga. linket

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 5
Mandag 18-02-2008 kl. 09:44
    Vis profil  
Jeg slettede dit indlæg, men her er teksten uden linket:

Jesper Sørensen:
Uha jeg har savlet over din AE92, overvejede osse at slå Niclai Hviid af pinden indtil jeg faldt over 2éren
Budgettet er egentlig de 60k jeg regner med at få for mitsuén men det kommer jeg jo ingen steder med, desuden skal det være en Targa og så er jeg allergisk over for rust og det bliver det jo ikke billigere af så bliver nok nødt til i banken og forklare dem det er livsnødvendigt
Der er som sådan ikke noget fast budget nærmere et stramt Valuta/kroner forhold og det ender nok med en 2.0 GTI medmindre der er nogle seriøse fordele ved Turbomodellen udover hk og fløjterriget (savle savle).
Har kigget her men synes de ser noget trætte ud og så regner de vist ikke afgift ud på samme måde som staten gør...
[i] http://www.auto-boss.dk/biler_oversigt.html. [/i]

Henrik Johannesen:
Super indlæg
Det får mig dog til at overveje en ekstra gang, lyder som om motoren er ret skrøbelig og har ikke lige brug for en bøvle bil....
Alternativet (Corolla GTI) kan trods alt klare en hel del tæsk uden at brokke sig.
Jeg er 31 og osse elite så forsikingen burde ikke blive et problem, prøver dog på at spare sammen til et par mursten så vil gerne holden de faste udgifter så langt nede som muligt (endnu en kedelig grund til at gå efter 2,0 GTI modellen).
Når/hvis jeg ender med MR2 kommer der osse 400kg undervognsbehandling på og bliver osse kun til sommerkørsel, så må en Corolla GTI eller en Patrol (Kommer an på noget bådhaløj) klare vinter indkøb/kone kørsel

Alle:

Gider i gi jeres bud på det bedste køb
Mine prioiteter er:
Ingen rust, targa (vigtigt)
Pris (Valuta/kroner)
Rød (mindre vigtigt)
- Jesper
..testaRolla..


+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 5
Mandag 18-02-2008 kl. 09:51
    Vis profil  
3SGTE motoren er stærk som en okse, jeg kørte med 1,4bar, faldende til 1,2 på min bone stock, og det eneste der skete (2 gange) var en vredet udstødningsmanifold pga varmen.. den org. turbo kan ikke klare mere end 1bar, så bliver den ALT for varm..

Jeg kan ikke lige se hvad der er gået galt med Henriks.. jeg ved at Henrik ikke kører som en idiot eller har rodet med motoren, eller på anden måde båret sig dumt ad.. så det er mig en gåde.. og første gang jeg har hørt om det en defekt toppakning på en std. motor..

Drop ALT det lort hos ham Auto boss... og drop at finde et godt eksempler der har kørt over 200k..

Skal du have en fornuftig GTi skal du se efter en der er importeret for under 2 år siden, har gået (med garanti) under 150k, gerne under 120..
Og prisen er nok mere +100k end under, du bliver ked af at købe en til 60k som er gennemkneppet..

Fordelen ved turbo modellen er :

Større bremser
Mere effekt
Lyden
Mere udstyr, ABS, servo, A/C, fartpilot, Airbag osv.

- Jesper
..testaRolla..


+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 250
Mandag 18-02-2008 kl. 16:16
    Vis profil  
Hej Dennis R. !

Tak tak

Jeg tror ikke at motoren er skrøbelig, Jeg har måske bare været lidt uheldig at lige få den med en dårlig toppakning, den tidligere ejer i Tyskland havde selv prøvet at få lavet noget ved manifolden og det var ikke lykkedes helt godt, og der var så en utæthed igen efter de 1200 km. hjem igennem Tyskland, så det blev lavet om hos Toyota herhjemme. Men måske allerede toppakningen har været ved at gå på den på det tidspunkt - det er jo svært at sige.

Men skrøbelig er den ikke, den kan godt tåle nogle klø

Men som Jesper siger: Så kører Jeg pænt, og har ikke roddet det mindste med tryk eller noget, og kører den altid på Blyfri 98 som foreskrevet.

Men absolut skal du da overveje at give det mere, og evt. hoppe ud i en turbo.... det vil du nok ikke fortryde... den har også langt mere udstyr end standard modellen !

Hilsen
Henrik
Ham med den eneste blå kode 8H3 SW22'er i DK

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 500+
Onsdag 20-02-2008 kl. 01:31
    Vis profil  
Jesper Sørensen,
Nej gennemkneppet til 60 bliver det ihvertfald ikke, osse hellere en fin GTI end en træt turbo.
Måske et dumt spørgsmål men GTIéren har vel osse servo ik ?

Henrik Johannesen
Er ikke så vild med den i blå men der er jo trods alt et par af forskellene jeg gerne ville have
Hvad måtte du slippe i afgift ?
Havde dig og Jesper gang i en tråd dengang du selv søgte, så ville et link være topdollar :-up
Osse lige et dumt spørgsmål til dig På dit billed kunne det godt ligne en 2+2 men de er kun 2 pers. ik ?
Hvad prisleje havde du tænkt dig for din ?


+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 5
Onsdag 20-02-2008 kl. 10:15
    Vis profil  
GTi har ikke servo før fra 94.
- Jesper
..testaRolla..


+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 250
Onsdag 20-02-2008 kl. 19:59
    Vis profil  
Hej Dennis R.

Hmm... Jeg syntes nu at den er fin i blå, den er så speciel at Toyota ikke fører farven i Europa mere, og alle andre er jo kun røde og sorte, så blå er fin til mig

Jeg måtte slippe 63.465,- i afgift, og fik så en efterbehandling af afgiften et år efter til ekstra 3600,-

Jesper og Jeg talte meget om hans den røde dengang, Jeg tror at Vi har skrevet en 30-40 sider over mails om den

Dumme spørgsmål skal der også være plads til Det er kun en 2 personers som alle andre MR2'ere, dog i instruktionsbogen står der at passagerer på bagsædet skal være ordentligt fastspænt Men Jeg tror at det er en glemt del fra Celica Manualen

Prisleje prisleje ? Jeg ved ikke hvor du har læst at Jeg ville sælge den, for det ville Jeg ikke (slet ikke nu hvor Jeg næsten får en "ny" bil tilbage), men 1.000.000,- eller deromkring kan den vel altid gå for...Eller kort sagt, den er ikke til salg

Men ellers så skriver du bare når/hvis du vil vide mere

Hilsen
Henrik
Ham med den eneste blå kode 8H3 SW22'er i DK

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 500
Onsdag 20-02-2008 kl. 20:23
    Vis profil  
Jeg har da en yderst fin AE92 GTi til salg hvis det skulle have interesse for nogen ...

http://www.toyotaextreme.dk/kobvi.asp?id=255259&ForumID=2

Billeder: http://www.kortlink.dk/4bhq
The brakes only exists by name... Nu med Corolla GTi

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 500+
Fredag 22-02-2008 kl. 04:06
    Vis profil  
Jesper Sørensen: Okey, meget rart at vide inden man tager ud og kigger :-up

Henrik Johannesen: Ja det ved jeg da heller ik lige :what) tror din beskrivelse af den lød som en salgtale
"Men ellers så skriver du bare når/hvis du vil vide mere " Topdollar, det er ret sandsynligt gg

Theis Hornum: Har set den
Det slet ik umuligt hvis jeg ik dropper skuden for en trailerbåd eller fornuften vinder over MR2eren, men er nu lidt tændt på rød 2ér pt

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 100
Fredag 22-02-2008 kl. 12:06
    Vis profil  
nu vi er ved snakken, og der er en samling MR2 interesserede,
jeg har fundet en MR2 SW21, 2,2 5S-FE targa fra 1992, med 157000km på bagen og læderstue, hvis karrossen ellers er fin hvad vil i så vurdere værdien af sådan en til?

og er en 5S-FE en kedelig motor? jeg bliver jo lidt betænkelig når den hedder "-FE" ?
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 250
Fredag 22-02-2008 kl. 16:34
    Vis profil  
Hej

MR2 SW21, 2,2 5S-FE er også en US model, ligesom turbo'en og Jeg mener faktisk at den har samme udstyr.

Men men... det er en Camry 2,2 liters motor med 139 HK der ligger i den, så den er der nok ikke meget spræl i

Hilsen
Henrik
Ham med den eneste blå kode 8H3 SW22'er i DK

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 250
Fredag 22-02-2008 kl. 16:40
    Vis profil  
Lige en ting mere...

Der er en MR2 SW21, 2,2 5S-FE targa fra 1991, 75.000 km, rød på bilbasen til 39.900,- u/afgift. Den har engang ved årsskiftet været tilsalg med afgift også til 99.000,- mener Jeg - kan ikke huske det helt præcist

Jeg kiggede engang på den til stumper

Henrik
Ham med den eneste blå kode 8H3 SW22'er i DK

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 500+
Tirsdag 06-03-2008 kl. 22:09
    Vis profil  
Har det noget med årgang at gøre om de har 1 eller 2 udstødninger ?
Kan se mange af GTIérne har servo, er det så noget de selv har bygget på eller kunne man få det som ekstra udstyr ?

mvh.
Dennis

+/- om MR2 (90-94) ?



Forum rating: Top 5
Torsdag 07-03-2008 kl. 11:59
    Vis profil  
Hvis GTi´ern har serve er det import modeller eller eftermonteret.

Alle MR2 har 2 udstødninger, alt andet er eftermonteret.
- Jesper
..testaRolla..


 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg