Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce


 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Avensis D-4D 126 hk.



Forum rating: Top 500+
Søndag 02-03-2008 kl. 08:33
    Vis profil  
Hej, Er der nogle af jer som har fået skiftet indsprøjtningsdyser på D-4D 126 hk til den nye type med diamantbelagt dysehoved?? Vil gerne vide hvorfor de blev skiftet, hvad symptomerne var og om det har hjulpet. Var der andet i forbindelse med dyseudskiftningen som blev foretaget??

På forhånd tak.

Peter

Avensis D-4D 126 hk.



Forum rating: Top 50
Søndag 02-03-2008 kl. 10:01
    Vis profil  Vis bilprofil
Det bliver ofte skiftet fordi dyserne knalder, specielt ved kold motor.

Avensis D-4D 126 hk.



Fredag 07-04-2008 kl. 22:17
Hej Peter har lige fået skiftet dyser men til hvad for neogen ved jeg ikke. Symptoner" den hakkede og lød som en fiskekutter når den startede, nedsat trækkraft.

Mvh Kent

Avensis D-4D 126 hk.



Forum rating: Top 500+
Mandag 08-04-2008 kl. 08:13
    Vis profil  
Hej

Jeg har en magen til - fra Jan 2007.
Havde tidligere en 2004 116hk version og syntes at skiftet til den nye var en klart forbedring mht motorkultur og herunder støj.
Syntes dog den gennem det sidste halve års tid er blevet mere "hård" i motor lyden, dette specielt indtil den er gennemvarm men også i varm tilstand støjer den noget.
Jeg spekulerer derfor nu om det også kan være dyserne?
Hvorledes har Toyota reageret når I har kontaktet dem ang dette fænomen?
Det skál siges jeg kører med en boks fra Landberg siden før sommerferien 2007 og den har virket upåklageligt, ingen nødstop, trækker eminemt (ca 150hk/360nm) og holder samme økonomi selv om mere frisk kørsel. Heller ingen problemer med partikel filteret i den forbindelse.

mvh
Jens
Avensis D4-D

Avensis D-4D 126 hk.



Forum rating: Top 500+
Torsdag 09-04-2008 kl. 11:54
    Vis profil  
Hej, tak for besvarelserne. Grunden til mit spørgsmål er, at jeg har fået skiftet til dyser med diamantbelægning pga. hård motorgang. Årsagen til balladen er givetvis sod. Dette har dog ikke afhjulpet problemet. Grunden er nu egr-ventilen. Det er den der står og slår, specielt når motoren er halvkold. Jeg har tidligere fået skiftet dyser og hvor egr-ventilen blev lagt i rensebad i flere timer. Det hjalp i tre dage, og så var vi ligevidt. Efter isætning af de nye dyser blev egr´en ikke renset. Dvs. problemet er ikke løst. Kommentaren fra værkfører samt importør er lidt svingende og ikke 100% entydig, men jeg føler, at de siger; Acceptér bilen, fordi den kører som den skal. Der jo blot det, at jeg ved at de har haft løst problemet tidligere samt at bilen ikke kørte på nuværende måde, da den var ny og op til ca. 15.000 km. Problemet er når egr-ventilen banker, at indsprøjtning samt luft ikke blandes korrekt så bilen hakker under acceleration. Har I yderligere at kommentere?

Avensis D-4D 126 hk.



Forum rating: Top 250
Tirsdag 11-04-2008 kl. 03:44
    Vis profil  
Hej Peter.

Har efterhånden læst en del indlæg om det problem med motorbanken og udskiftning af dysere. Nu er jeg ikke den type der har vildt meget forstand på biler, så kan ikke svare på om min gør det. Selvfølgelig kan jeg mere tydeligt høre motoren når den er kold, men syntes ikke den lyder dårlig eller noget.
Hvad er dit kørsels mønster ? hastigheed, km pr dag ?
Med venlig hilsen

Søren Madsen


 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg