Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce
















 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Avensis T22 GT (turbo)?



Torsdag 07-03-2008 kl. 20:31
Hej TE.
Jeg skal have mig en Avensis T22 på et tidspunkt, og søger lidt op på mulighederne.

Så vidt jeg ved er der lavet en Avensis GT, altså en udgave med turbo.
Er der nogen der kan bekræfte det, og evt ved hvad prisen for sådan en er?

Takker....

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 100
Torsdag 07-03-2008 kl. 20:43
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg håber du får alle mulighederne frem her, jeg kunne også godt tænke mig, at kende mulighederne med en T22, den "vildeste jeg har set er en 2,0 med 128 hk, og det er jo lidt kedeligt
TOYOTA for ever

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 100
Torsdag 07-03-2008 kl. 21:43
    Vis profil  
her står lidt..
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Avensis
Hvad jeg kan læse mig frem til så kan du ikke få den i en turbo version..
* 4runner 3.0 V6
* Sportsvan 2.0 D-4D
* Starlet 1.3 Xli


Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 100
Torsdag 07-03-2008 kl. 21:57
    Vis profil  Vis bilprofil
ØV, ingen TURBO eller GTI version
TOYOTA for ever

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 10
Torsdag 07-03-2008 kl. 22:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Det er fordi i søger efter den forkerte

http://en.wikipedia.org/wiki/Caldina
De første 15cm giver en dreng, det er de sidste 5cm der giver pigen

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 100
Torsdag 07-03-2008 kl. 22:52
    Vis profil  Vis bilprofil
The 4WD models are coded ST215, and are offered as Active Sports GT with the 3S-GE engine. The top of the line GT-T came with the turbocharged 260 PS (256 hp/191 kW) 3S-GTE engine, and included an all-wheel drive system similar to the Toyota Celica GT-Four.

Så begynder det at blive helt interessant

MEN hvor findet man sådan en GT-T (med rattet i den rigtige side)
TOYOTA for ever

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 10
Torsdag 07-03-2008 kl. 23:00
    Vis profil  Vis bilprofil
Bedste bud er nok at snakke med en importør som lasse fra www.supraimport.dk - han ved sikkert om det kan lade sig gøre

Hvis ikke det kan, så syntes jeg Aze skal købe min med 128hk, det bliver det tætteste han kommer på de 260hk hvis det er helt umuligt eller møgdyrt at få den Caldina
De første 15cm giver en dreng, det er de sidste 5cm der giver pigen

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 10
Torsdag 07-03-2008 kl. 23:01
    Vis profil  Vis bilprofil
den må jeg lige tage i mig igen, T22'eren fås jo også med 2.0 150hk
De første 15cm giver en dreng, det er de sidste 5cm der giver pigen

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 100
Torsdag 07-03-2008 kl. 23:13
    Vis profil  Vis bilprofil
det store problem er at Caldina åbenbart kun er lavet højrestyret
http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?id=2326500&ForumID=1
TOYOTA for ever

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 25
Søndag 08-03-2008 kl. 00:06
    Vis profil  
Tjo, men da det jo praktisk talt er en Avensis, må man da kunne klone den med en skadet dansk Avensis? Det kan man gøre uden yderligere afgift, når bilen har været på danske plader et år, så vidt jeg ved.
Der KAN være 16" på en Aygo :-P

Avensis T22 GT (turbo)?



Søndag 08-03-2008 kl. 00:31
Så blev jeg da lidt klogere...

Zz: Hva? Hvad laver du nu med en T22? Du havde da en ganske lækker T25, såvidt jeg husker?
Hvilken T22 kan fås med 150hk?

Er den ikke kun lavet i st. car, den Caldina?

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 10
Søndag 08-03-2008 kl. 09:17
    Vis profil  Vis bilprofil
Aze jo, det havde jeg - tak - men to nye arbejdspladser senere har jeg nu kun 1.500 meter til job, så det må være på tide at "nøjes" og så måske tage cyklen i stedet

T25'eren skiftede jeg ud med T22'eren sidste år i april pga. ændret kørselsbehov, men har så fået nyt job igen siden.

Har du stadig Carinaen?

Avensis T22 2,0 efter facelift fra 2000 har 150hk
De første 15cm giver en dreng, det er de sidste 5cm der giver pigen

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 250
Søndag 08-03-2008 kl. 09:32
    Vis profil  Vis bilprofil
En Caldina fåes kun i højrestyret, og som stationcar.

Lasse fra japanerimport fandt engang en T22 Caldina i Japan, og han regnede med at det ville koste ca. 200k inden den stod i England.

Jeg har så selv kikket lidt rundt på nettet, og det ser ud til at man kan få en 2002 Caldina i New Zealand for ca. 130.000 danske kr.
Fragten vil koste ca 30.000

Og så kommer kampen med de danske myndigheder for at få den på plader
Det der er adskille mænd fra drenge, er mængden af deres legetøj.

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 10
Søndag 08-03-2008 kl. 09:57
    Vis profil  
Jeg har også hørt en pris fra Lasse (af omveje) på de der 200k... men det kan satme ikke passe... for man kan jo hive 2 Supra'er hjem til den pris...

/bm
Nu med min første Toyota diesel bil...

Avensis T22 GT (turbo)?



Søndag 08-03-2008 kl. 14:25
Pris på en Caldina GT-Four fra 1997 er 60k kr i NZ... Prisen er nok ik meget højere i Japan...
JM imports, tager omkring 20k for at få den hjem til UK mener jeg, og kunne forstille mig at lasse også tager 20k. Så for 100k burde det ik være umuligt at finde en rigtig pæn Caldina GT-Four.

En hel standard Caldina ligner en Avensis på en prik udvendig, hvis man kigger på modellen lige omkring 1997. Fåes også med mange flere motor. Bla. 1.5'eren fra Paseo...

Avensis T22 GT (turbo)?



Søndag 08-03-2008 kl. 14:49
ZZ: Ja, har stadig min kære Carina. Den kører jo fantastisk, så den bliver først skiftet ud, når jeg engang køber en T22.

Men altså, dvs. at alle Avensis 2.0 fra 2001 og fremefter, har 150 hk? For den faceliftede model er da bare modellen fra 2001 og frem, right?

Magnussen: Den Caldina du omtaler, det er vel så stadig en højre styret udgave?

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 10
Søndag 08-03-2008 kl. 14:57
    Vis profil  Vis bilprofil
Den får facelift og nye motorer over hele linjen i 2000, gå efter VVT-i så er det med 150hk

Det mener jeg i hvert fald de hedder på f.eks. bilbasen

Min er ellers frisk nysynet Sælg sælg sælg og så køb den, vil nemlig gerne igang med et friske en Carina op igen, men det skal være med 2.0 motor dog.
De første 15cm giver en dreng, det er de sidste 5cm der giver pigen

Avensis T22 GT (turbo)?



Søndag 08-03-2008 kl. 18:15
Aze: Ja den er højrestyret. Orig. set findes de jo kun i den side...

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 5
Søndag 08-03-2008 kl. 19:14
    Vis profil  
Man kan desværre ikke lovligt bygge turbomotoren fra Caldina´en over i Avensis´en da motoren ikke er typegodkendt og derfor er der tale om en konstruktiv ændring der falder ind under "over 20%" reglen.
- Jesper
..testaRolla..


Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 100
Søndag 08-03-2008 kl. 19:21
    Vis profil  Vis bilprofil
det er lige før, jeg flytter til Sverige der må man godt lave alt det sjove , her i DK må man ikke en skid
TOYOTA for ever

Avensis T22 GT (turbo)?



Søndag 08-03-2008 kl. 21:53
Så har jeg hermed besluttet at jeg skal have mig en 2.0 VVT.
Nogen der ved hvad de kører på literen?

ZZ: Hehe, det er desværre ikke lige nu jeg skal have Avensis! Så dit grønne lyn må blive afsat andetsteds..
Men fedt at du vil have Carina E...


Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 5
Søndag 08-03-2008 kl. 23:33
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg har en 1800 VVT-i. Angående km/l så har jeg i sidste weekend præsteret 17.4 km/l på en tur fra Randers til Ribe og retur. Det er både motorvej og landevej, ialt 180km hver vej.
Forvent lidt mindre med en 2.0.
Forvent meget mindre hvis du kører alt andet end morfar
Mvh Knudsen

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 50
Onsdag 09-03-2008 kl. 08:40
    Vis profil  
prøv lige det første model med 3sfe motor i for en 2,0 med 150 hk er ikke så meget hurtigere pga emmisioner osv sådan en 3s kan jo nemt også tryk lades hvis man vil det

Avensis T22 GT (turbo)?



Onsdag 09-03-2008 kl. 10:31
Martin: Tak for din erfaring. Jeg kører i den grad morfar (believe me), så skal nok ligge derop ad i km-tal.

Lasse: Oversat er det du siger, at de 150hk ikke giver meget mere end de 128 i den "gamle", eller hvad?
Og nu siger du "kan nemt tryk-lades, hvis man vil". Det skal lige siges at du snakker til "Hr mega inkompetent når det kommer til mekanik". Jeg ved alt om det elektroniske, men det mekaniske rører jeg ikke, for det ved jeg simpelthen INTET om.
Det bliver ikke mig der skal stå for monteringen af en turbo, men derimod en bekendt "turbo freak".
Og selvom det lyder lamt, skal jeg faktisk ikke bruge selve turboen til noget. Det skal være en show-bil, som primært skal rumme MASSER af elektronik, men jeg må indrømme at jeg er helt vild med lyden af en åben dump-ventil (hedder det ikke det), så bare for at køre den helt ud, må jeg simpelthen have turbo på.



Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 10
Onsdag 09-03-2008 kl. 10:42
    Vis profil  Vis bilprofil
Du har delene fra 3SGTE som passer over på blokken fra 3SFE i 2.0'eren fra før faceliftet Om det i øvrigt er sværere at monteret turbo på den nye motor, ved jeg ikke

lidt data på 2.0 før og efter facelift:

hk 150 / 128
nm 200 / 178
0-100 9,3 / 9,2
topfart 210 / 205
km/l 13 /12

Jeg ved ikke med dig, men hvis det er for motorens skyld, ville jeg spare pengene og købe den med den "gamle" 3SFE motor der præsterer lige så godt Der er selvfølgelig andre ændringer i faceliftet, f.eks. syntes jeg kabinedesign omkring midterpanelet er MEGET pænere i den faceliftede, men det ændrer du jo nok på alligevel

(køb nu bare min, for det du sparer kan du nemt få monteret turbo og gejlet kabine )

Ok, jeg er ikke helt uafhængig i mine udtalelser, men jeg kan kun sige jeg er godt tilfreds med min 2.0'er, selv om det er en gammel konstruktion
De første 15cm giver en dreng, det er de sidste 5cm der giver pigen

Avensis T22 GT (turbo)?



Onsdag 09-03-2008 kl. 10:58
ZZ: Mange tak for forklaringen...Men jeg er altså ikke så meget inde i de betegnelser med "3SGTE" og "3SFE"!
Hvad er hvad?

He, jamen der går jo stadig lidt tid inden jeg skal have en T22, men hvis din ikke er solgt på det tidspunkt, kan det da godt være...

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 10
Onsdag 09-03-2008 kl. 11:23
    Vis profil  Vis bilprofil
3SFE er den almindelige 2.0 motor med 133hk / 128hk alt efter årgang
3SGE er 2.0 GTI motoren med 156 / 175hk alt efter årgang
3SGTE er 2.0 Turbo motoren med 180 / 204 / 208 og 245 hk alt efter årgang. Der er også en nyere 260hk version, men den er vist ikke sat i nogen bil på markedet herhjemme

Ovenstående motorer er herhjemme i flæng sat i Carina E, Sportsvan, Avensis, Celica og MR2

Jeg ved ikke rigtigt hvor længe jeg bliver ved at have min til salg privat, den er så billig nu, at jeg begynder at nærme mig det bud jeg fik på autocom forrige uge - og det er væsentligt mere problemfrit at sælge den vej end at skulle mødes med en eller anden krejler fra et ghettokvarter som udover at begynde at prutte med prisen sikkert heller ikke omregistrerer til tiden osv.

Det ER prøvet en gang tidligere og det gider jeg bare ikke igen
De første 15cm giver en dreng, det er de sidste 5cm der giver pigen

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 50
Onsdag 09-03-2008 kl. 13:01
    Vis profil  
som christian siger så er den gamle 2,0 rigtigt velkørende mht træk kraft har selv haft samme vogn og var yderst tilfreds

Avensis T22 GT (turbo)?



Onsdag 09-03-2008 kl. 14:40
Nu er jeg så endnu mere i tvivl! Altså den moter med 128hk yder det samme som den med 150hk?

Når nu jeg så gerne vil have en turbo på, hvilken af motorene er så lettest at bygge det på?

ZZ: Det er også en fin pris, men der går ihvertfald et lille stykke tid, før det bliver aktuelt for mig!

Avensis T22 GT (turbo)?



Forum rating: Top 5
Onsdag 09-03-2008 kl. 14:44
    Vis profil  Vis bilprofil
Medmindre man skal igang med det helt store interiour ombygning, så ville jeg holde mig milevidt fra "den gamle" T22. Jeg syntes simpelthen de kabiner der fåes (eller dem JEG har set) er så klamme at det er helt forfærdeligt!
Desuden så har den nyere faceliftede klimaanlæg som standart. Eller det har 1800 og opefter, jeg ved ikke lige med 1600.

Udvendigt syntes jeg osse frontpartiet er meget pænere på den faceliftede. 1. generation T22 ser meget gammel ud, med de forlygter og kølergrill de er udstyret med.

Undervogn skulle osse være anderledes fra ny til gammel T22. Jeg har kun kørt en kort tur i en 99´, men der var tydelig forskel at mærke. Både komfortmæssigt og støjmæssigt.
Den "gamle" har vist undervogn fra Carina E.
Mvh Knudsen

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg