Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce






 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

Stank, røg og mega ringe benzinøkonomi - 4AGE



Forum rating: Top 500
Søndag 16-03-2008 kl. 18:47
    Vis profil  
Har fået smidt en 2. gen. 4AGE motor i min AE82 GT'er, og den er efter lidt småjusteringer begyndt at køre som den skal, lige udover at den driller i tomgang, den ryger en gang i mellem og så stinker den af og bruger alt for meget benzin.

Har tiltro til at det kan være en manglende temp.-føler der skal sidde o indsugningsmanifolden, men ved ikke om andre ting kan være skyld i det?

Ved alm. kørsel daler tomgangen ned til 1400-1500 omdr. og står der et par sekunder, for så MEGET langsomt at falde helt ned på min. 900 omdr. Den skulle gerne ligge stabilt på 800 omdr ved driftsvarm motor, jo.

Har skiftet alle vaccumslanger, da jeg have en ødelagt TVIS dåse, så slangerne blev skiftet i samme omgang.

Kom friskt :)

Stank, røg og mega ringe benzinøkonomi - 4AGE



Forum rating: Top 5
Søndag 16-03-2008 kl. 20:12
    Vis profil  Vis bilprofil
Hvordan er det nu, er der blandingspotentiometer på din model? Min gjorde nemlig engang det samme, og der var bl. potmeteret nemlig defekt, så indimellem blev blandingen temmelig tyk
Mvh Knudsen

Stank, røg og mega ringe benzinøkonomi - 4AGE



Forum rating: Top 500
Søndag 16-03-2008 kl. 21:51
    Vis profil  
Må være dig svar skyldig, aner det ikke.

Hvor skulle det sidde, hvis det er der?

Stank, røg og mega ringe benzinøkonomi - 4AGE



Forum rating: Top 100
Søndag 16-03-2008 kl. 23:41
    Vis profil  
en lille sort dimmer, med en gummi-prop som sidder på inderskærmen bag tændspolen

:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

Stank, røg og mega ringe benzinøkonomi - 4AGE



Mandag 17-03-2008 kl. 09:39
Kan den være gået? Hvordan undersøger jeg om den fungere?

Stank, røg og mega ringe benzinøkonomi - 4AGE



Forum rating: Top 5
Mandag 17-03-2008 kl. 10:16
    Vis profil  Vis bilprofil
Du kører på værksted og får lavet en Co test. Kan mekanikeren ikke indstille den, altså den står og hopper op og ned i Co, så er det kaput.
Mvh Knudsen

Stank, røg og mega ringe benzinøkonomi - 4AGE



Forum rating: Top 100
Tirsdag 18-03-2008 kl. 00:56
    Vis profil  
kan et multimeter ikke gøre det? det er vel bare en variabel modstand?
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

Stank, røg og mega ringe benzinøkonomi - 4AGE



Forum rating: Top 5
Tirsdag 18-03-2008 kl. 08:48
    Vis profil  Vis bilprofil
Det kan osse gøres med et multimeter. Men hvis ikke man ved hvilke af de 3 ben man skal måle på, eller ikke ved hvad og hvordan et multimeter virker - så er en Co test det nemmeste
Mvh Knudsen

Stank, røg og mega ringe benzinøkonomi - 4AGE



Forum rating: Top 500
Tirsdag 18-03-2008 kl. 12:00
    Vis profil  
Martin - smid et link til en forklaring, eller påbegynd din egen, lytter og lærer hellere end gerne fra kloge hoveder :)

Kan det tjekkes uden der skal tages penge op af lommen, så vil jeg hellere det.

Stank, røg og mega ringe benzinøkonomi - 4AGE



Forum rating: Top 100
Tirsdag 18-03-2008 kl. 20:17
    Vis profil  
der er kun 3 forskellige måde man kan måle, på de 3 ben, og hvis en af dem udgiver sig for at være den til den variable modstand, må man gp ud fra at den virker.
multimeter bliver sat på ohm
ledninger fra multimeter på "sort dims"
drej på skrue, (husk hvor den stod fra start)
hvis der er udslag på multimeterdisplay, og den stabiliserer, og varierer gradvist i takt med drej på skrue,er det en funktionel variabel modstand
done..
:spin) det er ikke reklame, blot en oplysning :spin)

Stank, røg og mega ringe benzinøkonomi - 4AGE



Forum rating: Top 500
Tirsdag 18-03-2008 kl. 21:10
    Vis profil  
Så det er bare at prøve at måle alle de måder der kan måles, udslag på bare én af måderne betyder at den virker. Intet udslag - skift!

Korrekt forstået?

Stank, røg og mega ringe benzinøkonomi - 4AGE



Forum rating: Top 5
Onsdag 19-03-2008 kl. 08:23
    Vis profil  Vis bilprofil
Ikke helt. Mit virkede som sådan, altså man kunne udlæse på Co´en at der skete noget når man justerede. Men pludselig styrtdykkede eller steg Co helt vildt og faldt kort efter til normalt niveau.

Kør nu bare til mekaniker og spørg om han ikke lige kan smide proben i udstødningen. Jeg gav selv en 50´er for en udlæsning og fik dermed konstateret min mistanke om defekt blandingspotentiometer. Uanset hvad, så skal du have lavet en Co justering hvis du selv begynder at lege med det...
Mvh Knudsen

Stank, røg og mega ringe benzinøkonomi - 4AGE



Forum rating: Top 500
Onsdag 19-03-2008 kl. 10:09
    Vis profil  
Det må være det jeg gør, så.

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg