Søgning
Tilpasset søgning

 
 
Annonce












 
Biler - mekanik  :  Om reparation, virkemåde, tuning mm.

turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 500+
Torsdag 09-04-2008 kl. 10:17
    Vis profil  
Som overskriften siger, går jeg med planer om at , bygge en turbo motor til en ae86, hvilken motor skal man bruge, hvor får man fat i et manifold, regner med at bruge en T3 eller en garret 25 og en dta motorstyring, det skal nok være en 4agze, kan den holde standart, eller skal man modifisere den??, den skal ha ca 210 hk
Håber der er nogle der har nogen fornuftige svar..

Tino Jørgensen
www.j-racing.dk

turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 5
Torsdag 09-04-2008 kl. 10:37
    Vis profil  
Manifold kan købes flere steder, bla. hos turbomotor.dk
4AGZE kan std. holde til langt over 400hk, så du booster bare! ;) (sålænge der er benzin nok ;))

Det nemmeste eksemplar til at køre med højt tryk er den gamle 145hk model, da den har lavest kompression fra fabrikken, men skal du over 300hk, ville jeg nok vælge en 170hk DLi model og så smide en 2mm stål toppakning på.


- Jesper
..ISbilen er landet.. Lexus IS300..


turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 500+
Torsdag 09-04-2008 kl. 13:03
    Vis profil  
Tak for svaret, så bruger man bare 4agze indsprøjtningen?, kan den mon uden den store ombygning bruges med en DTA styring?
glæder mig virkelig til at komme igang med dette projekt..
Tino
www.j-racing.dk

turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 5
Torsdag 09-04-2008 kl. 15:53
    Vis profil  
Kender ikke DTA´en, men hvis du kører med DLi modellen, skal motorstyringen jo understøtte den funktion
- Jesper
..ISbilen er landet.. Lexus IS300..


turbo motor til Ae86



Torsdag 09-04-2008 kl. 15:57
Jesper: Hvorfor vil du bruge 170hk model hvis du skal over 300hk...
Så vidt jeg er informeret er det kun 145hk der kører med bigport topppen, ret mig hvis jeg husker forkert...

Jeg ville beholde 145hk modellen, og skal der rigtig tryk på, ville jeg så montere en 2mm toppakning...


turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 5
Torsdag 09-04-2008 kl. 16:26
    Vis profil  
Hvis der skal RIGTIG tryk på, så ville jeg klart også vælge 145 modellen, men jeg er af religiøse årsager mest vild med DLi tændingen..

- jeg har ikke andre argumenter ;)
- Jesper
..ISbilen er landet.. Lexus IS300..


turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 5
Torsdag 09-04-2008 kl. 17:50
    Vis profil  
mig bekendt er det kun den gamle 4age (124hk) der er en bigport.
Fluen / Stenvedel
AE86


turbo motor til Ae86



Torsdag 09-04-2008 kl. 20:36
Tror du tager fejl, og er villig til og sætte en grøn kasse på højkant

turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 5
Torsdag 09-04-2008 kl. 21:45
    Vis profil  
det siger jeg da ikke nej tak til.

så skal vi jo bare høre hvad de ander mener der er rigtigt.
Fluen / Stenvedel
AE86


turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 100
Torsdag 09-04-2008 kl. 22:16
    Vis profil  
Jep 145 hk 4agze er med tvis toppen kilde: http://www.club4ag.com/faq_and_tech_pages/4A-GZE_specs.htm

Anyways. Skal du op på de hk ville jeg personligt, fræse ud i bunden af de 8,0:1 stempler så der er plads til underspul..

Du kan se her http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/402407_l.jpg hvad jeg mener...
Wroom sage det, og 4A-GZE kom til live.

turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 50
Torsdag 09-04-2008 kl. 22:35
    Vis profil  Vis bilprofil
Jeg må sq også holde med finn, hentede en 145hk sidste år, og det var sq bigport topstykke der sad på.

turbo motor til Ae86



Torsdag 09-04-2008 kl. 22:44
SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL

turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 500
Lørdag 10-04-2008 kl. 11:28
    Vis profil  
En redtop bund og så 145 hk stempler med plads til underspulet ville være at foretrække i mine øjne.

turbo motor til Ae86



Lørdag 10-04-2008 kl. 13:08
Nu ved jeg ikke hvad der er rød/blå/gule/grønne toppe.
Men skulle jeg lave købe en 4agze og lave om til turbo, var det nemmest med en 145hk, så montere underspul, og fræse ud i stempler til dyser...
Skal der så meget tryk på, så ville jeg montere 2mm toppakning...

turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 500
Lørdag 10-04-2008 kl. 13:19
    Vis profil  
det var ikke godt. men så må du jo have en kasse når vi mødes til sommer. men tillykke til dig starlet power.

men en ting er sikkert glemmer aldrig at den motor er en bigport top.
Fluen / Stenvedel
AE86


turbo motor til Ae86



Lørdag 10-04-2008 kl. 13:24
Ja vi ses nok nede ved egon til træf

turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 500
Lørdag 10-04-2008 kl. 15:20
    Vis profil  
ja eller nogle af de andre toyota træf
Fluen / Stenvedel
AE86


turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 500
Tirsdag 11-04-2008 kl. 17:20
    Vis profil  
Jeg har et manifold til salg.

Kina Model T3 flance i rustfri: 800kr (Den er flot, med den passer ikke 112% ordenligt da der er kina model, jeg har kørt med den og det virkede fint.

Så kan jeg lave en til dig magen til den jeg selv har lavet nu, det holder og passer 112%. Den er lavet af de rigtige materialer. bøjninger og rør I 2mm godstykkelse i AISI304L Rustfrit stål. Flancen er i 8mm rustfri stål. Også med T3 flance. Er konstrueret således at der kan side T70 turbo hvis det skal være. Til fordelerløs tænding.

Prisen er 3200kr.
-> ae86 Twincam 16v Supercharger<-

turbo motor til Ae86



Forum rating: Top 500
Søndag 13-04-2008 kl. 22:53
    Vis profil  
Nickolaj, den manifold er jeg muligvis interesseret i - har tilføjet dig på MSN.

turbo motor til Ae86



Torsdag 15-10-2009 kl. 12:09
Jeg har en toyota ,motor fra en mr 2 fra 93 med gearkasse og det hele den har 247hk. og er med keramisk turbo og intercooler den kan du da købe hvis du vil ha noget der rykker


turbo motor til Ae86



Torsdag 15-10-2009 kl. 17:08
En mr2 fra 93 kører med en 3SGTE.. den får du aldrig ned i en ae86 og får den synet.. :P

turbo motor til Ae86



Torsdag 15-10-2009 kl. 19:38
Han har forhåbenligt fået bygget den færdig, her 1,5 år efter tråden startede

 
   Fandt du ikke hvad du søgte?
Tilpasset søgning
Observér indlæg